Datum:

02.02.2016. 16:35

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , , ,

Statistika:

0 komentara 2895 pregleda

Probijen je i poslednji tunel, “Savinac”, na deonici Koridora 11, od Ljiga do Preljine. Time je povezana kompletna deonica u dužini od 40,36 kilometara. Na ovoj saobraćajnici koja je inače, deo auto-puta E763, Beograd – Južni Jadran ostali su još završni radovi na nekoliko mesta, koji bi trebalo da se okončaju do 25. avgusta.

Premijer Srbije Aleksandar Vučić je na gradilište u selo Savinac stigao autobusom, zajedno sa novinarima, ministarkom građevine Zoranom Mihajlović i ambasadorom Azerbejdžana Eldarom Hasanovim. U ulozi turističkog vodiča bio je direktor “Koridora Srbije”, Dmitar Đurović.

– Izgradili smo tri tunela, “Savinac, “Brđani” i “Šarani”, a “Golubac” je pretvoren u usek, čime smo uštedeli četiri miliona evra – raportirao je Đurović. – Ostaje nam još da završimo “Veliki Kik”, na kojem koristimo metodu otvorenog iskopa. Pokrićemo ga za 3,5 meseca. Ukupno smo izgradili 65 mostova i ostao nam je još jedan.

Đurović je napomenuo da je do sada asfaltirano 36 kilometara auto-puta u punom profilu i još 19,5 kilometara lokalnih saobraćajnica. Premijer Vučić je tokom vožnje dva puta zaustavio autobus i prošetao novim putem. Proveravao je i da li je debljina asfalta po propisima. On je pohvalio kompaniju “Azvirt” iz Azerbejdžana, koja je bila glavni izvođač radova, kao i projektanta, Saobraćajni institut CIP.

– Sav građevinski materijal je kupljen od domaćih firmi – istakao je premijer. – Zaštitne ograde smo ranije uvozili iz Bosne, a sada su ih pravile dve srpske firme, “Unipromet” iz Čačka i “Zavarivač”.

Premijer je rekao da se ova vlada Srbije ne meri godinama tokom kojih vlada, već kilometrima puteva koje je izgradila i koje ostavlja za sobom.

– Putevi znače komunikacije, fabrike, posao i novi život, a vi, putari, svakim novim kilometrom vraćate život u Srbiju – poručio je Vučić. – To su kilometri kojima će novi život da se kreće i kojima će Srbija da se menja.

eko-tunel1

Leva cev “Savinca” probijena je u septembru prošle godine, a u ponedeljak je tim poslom na desnoj cevi komandovao poslovođa Dragan Aleksić, iz preduzeća “Planum”.

– Ovo mi je četvrti tunel na Koridoru 11 – rekao je Aleksić. – Za 34 godine staža iskopao sam oko 45 kilometara pod zemljom i za godinu dana idem u penziju. Dve i po godine smo, u tri smene, kolege i ja probijali “Savinac”. Dnevno se napreduje oko metar, ali nekad i manje, kada je teren složen, poput ovog.

Znale da rade i sekire

Direktor “Koridora” je, tokom vožnje novom deonicom, napomenuo da izgradnja puteva nije uvek lak, ni bezbedan posao, kao i da je bilo raznih zanimljivih situacija.

– Postavili smo stub u dvorište porodice Aksentijević i to je bilo po svim propisima, ali domaćin se nije slagao sa tim rešenjem – ispričao je Đurović. – Kada sam sa ljudima iz kabineta premijera došao da obiđem radove, on nas je jurio sekirom. Išao je kolima 15 kilometara za nama i dva puta nam je preprečio put. Nismo ga prijavili, jer razumemo sudbine ljudi kojima smo izgradnjom puteva izmenili živote.

koridor11_620x0

tunel-(4)_620x0

tunel-(6)_620x0

Autor: Z. Radović, Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)