Datum:

03.06.2017. 11:38

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara pregleda

JUŽNOKOREJSKI “Kija motors” predstavio je različita poboljšanja pomoću kojih su povećali domet električnog “soula”. Nova, bolja baterija je zbog veće energetske gustoće i kapaciteta skladištenja energije povećala domet vozila za čak 18 odsto, s dosadašnjih 212 na 250 km (kombinovano, novi evropski vozni ciklus, NEDC). Svoj doprinos kod povećanja dometa dali su i aerodinamično optimizovana maska hladnjaka, bolji pneumatici i nova povratna opruga kočnica, koja ima manji otpor.

– Soul EV” je “Kijino” prvo električno vozilo koje se prodaje globalno i dostiže sve veću popularnost među evropskim kupcima, koji traže ekološki prihvatljiva vozila atraktivnog dizajna. U prvom kvartalu se u odnosu na isti period prošle godine njegova prodaja povećala za čak 28 odsto i značajno je uticala na rast prodaje vozila “kija” na alternativni pogon. Veći domet “soula” samo još povećava privlačnost ovog modela – rekao je Artur Martins, potpredsednik marketinga i planiranja proizvoda u kompaniji “Kija motors Evropa”.

“Soul EV” je tek jedan od ekoloških modela koje će “Kija” predstaviti u 2017. Tako u drugoj polovini godine stižu napredni priključni hibridi modela “niro” i “optima sportsvagon”. “Kija” je za 2020. sebi zadala za cilj da smanji potrošnju goriva u svojoj gami modela za 25 odsto u odnosu na 2014. godinu, kada su krenuli s masovnom proizvodnjom ekološki prihvatljivijih vozila.

“Soul EV” s povećanim dometom u Evropu stiže početkom leta. Električna “kija” se jedina od svih električnih vozila na evropskom tržištu može pohvaliti ovim modelom.

Unapređeni “soul EV” je opremljen modifikovanim litijum-jonskim baterijskim sklopom koji odlikuju veća energetska gustoća i veći kapacitet skladištenja energije. Broj baterijskih ćelija je sa 192 povećan na 200, a mešavina elektrolita je optimizovana. Zbog toga je napetost baterijskog sklopa sa 360 V povećana na 375 V, a kapacitet skladištenja sa 27 kWh na 30 kWh, što je poboljšanje od 11 odsto.

Novost je i to da je elektronička kontrolna jedinica (EPCU) baterijskog sklopa dobila DC/DC konverter manje napetosti čime je pretvaranje energije iz baterijskih ćelija efikasnije. Vredi naglasiti da su “Kijini” inženjeri postigli da poboljšani baterijski sklop, smešten ispod zadnjih sedišta, ne zadire u kabinu “soula EV”.

Poboljšani “soul EV” i dalje ima prepoznatljiv, ništa manje odvažan izgled, koji su kupci dobro prihvatili, zato je vozilo zbog bolje aerodinamične učinkovitosti doživelo tek suptilne promene maske. Usisnik za vazduh na prednjem braniku je blago zatvoren, čime je smanjen otpor vazduha, što će se najbolje primetiti u vožnji na auto-putu.

Poboljšani “soul EV” je standardno opremljen “mišelenovim” pneumaticima s manjim koeficijentom trenja, što posledično utiče na veći domet. Kočnice su dobile snažnije povratne opruge, koje prilikom micanja noge vozača s papučice kočnice pre popuštaju i time smanjuju otpor. Nove opruge ne utiču na korisnost “soulovog” regenerativnog kočionog sistema, koji prilikom kočenja i “kruizinga” skladišti do 12 odsto kinetičke energije.

Četiri načina vožnje

“Soul EV” je opremljen različitim tehnologijama, koje ublažavaju problem kratkog dometa, karakterističan za električna vozila. To su, između ostalog, četiri načina vožnje – “Drive” ili “Brake” način kod isključenog ili uključenog “Eco” načina (“Brake” ili “B” stvara najviše kinetičke energije kod uključenog “Eco” načina vožnje). Infotainment i navigacioni sistem “soula EV” takođe su jedinstveni, jer prikazuju lokacije obližnjih mesta za punjenje i detaljne podatke o raspoloživom dometu i punjenju baterije.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)