Datum:

19.12.2015. 11:27

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 2466 pregleda

Eugen Pronin, šef sektora za NGV u “Gaspromu”, za “Novosti” govori o prednostima prirodnog gasa.

“Dizelgejt” afera je uzdrmala ne samo “Folksvagen”, koji je priznao da njegovih 11 miliona vozila ima prevarantski softver koji pokazuje manju količinu izduvnih gasova od stvarne, već i poverenje tržišta u dizel motore. Jedna od najčistijih tehnologija, koja ne iziskuje ogromna ulaganja u infrastrukturu kao pogon na vodonik, jeste upotreba prirodnog gasa.

Koliko je realno da NGV (natural gas vehicle) vozila naprave jači prodor na tržište i koje su prednosti te tehnologije, za “Novosti” objašnjava Eugen Pronin, šef sektora za NGV u “Gaspromu”.

Da li nedavno otkriće falsifikovanih testova zagađenja za dizel automobile predstavlja prekretnicu u sektoru transporta i posebno za NGV vozila?

– Slučaj “Folksvagen”, ili “Dizelgejt” kako ga već neki zovu, pokazuje da bolt-on tehnologija ne predstavlja odgovor za smanjenje emisija štetnih gasova. Krajnje je vreme da se okrenemo alternativnim gorivima, počev od prirodnog gasa, koji je trenutno naša najbolja opcija za zamenu za dizel. Nadam se da će ova nedavna otkrića predstavljati alarm za lidere u automobilskoj industriji da prihvate prirodan gas kao rešenje za gorivo u svom sektoru i da povećaju proizvodnju vozila na prirodni gas.

Koje su prednosti NGV vozila?

– Prirodan gas kao pogonsko gorivo nudi značajne prednosti u poređenju sa tradicionalnim gorivima, čak i sa drugim “alternativnim” gorivima. NGV vozila su čista – emituju 25 odsto manje CO2 od benzinskih vozila i 95 odsto manje azotnih oksida i praktično ne proizvode emisiju čvrstih čestica. Što je najvažnije, ova alternativna energija je odmah dostupna: benzinski motori mogu jednostavno biti zamenjeni motorima na prirodni gas. Ipak, do danas, benzinsko gorivo i dalje čini gotovo 92 odsto ukupne energije koja se koristi u sektoru transporta širom sveta. Prirodni gas nije konkurentan drugim alternativnim gorivima kao što su sintetički metan, električna energija ili vodonik, koji takođe imaju značajnu ulogu u tranziciji ka održivoj mobilnosti. U stvari, ova goriva su komplementarna i svako ima svoje specifičnosti.

Kakva je situacija na globalnom tržištu NGV vozila i tržištu u Evropi?

– Primetili smo značajan rast tržišta NGV vozila u poslednjoj deceniji. Od 2004. godine, broj NGV vozila globalno se povećao šest puta, a u Evropi 2,5 puta. Italija i Nemačka su vodeća tržišta za NGV vozila u Evropi, a za njima slede Švedska, Češka Republika, Bugarska, Švajcarska i Francuska. Konkurentnost prirodnog gasa je među faktorima koji objašnjavaju ovaj pozitivan razvoj: bez obzira na nedavni pad cene nafte, komprimovani prirodni gas (CNG) i tečni prirodni gas (TNG) trenutno ostaju najjeftinije gorivo u Evropi.

Primeri iz Rusije?

– Tržište NGV vozila u Rusiji takođe raste zahvaljujući veoma snažnom podsticaju ruske vlade iz 2013. godine, kada je postavila ambiciozne ciljeve za 2020. godinu. Planirana je izgradnja najmanje 5.000 novih CNG i TNG stanica za punjenje koje će izvesti glavni izvođači u mreži, od čega će polovinu izgraditi “Gasprom”. Očekuje se da ruski sektor NGV vozila otvori novih 20.000 radnih mesta do 2020. godine. Ruska vlada obezbeđuje neophodne podsticaje za ove investicije kroz subvencije i niže poreske stope.

Koja je strategija “Gasproma” za NGV vozila?

– Danas je “Gasprom” lider na tržištu NGV vozila u Rusiji. Aktivno radi na razvoju ovog segmenta kako u Rusiji tako i na međunarodnom planu, uz različite inicijative za promovisanje upotrebe NGV vozila. “Gasprom grupa” trenutno radi na 34 KPG stanice za punjenje u Nemačkoj, 14 u Češkoj Republici i dve TPG stanice u Poljskoj. Mreži u ovim zemljama biće dodato još 39 stanica za punjenje do kraja 2016. godine kao i u Slovačkoj, Mađarskoj i Hrvatskoj. Kako bi promovisali CNG i TNG, Gazprom Export i E.ON su se udružili i organizovali 9. reli “Plavi koridor” od 24. maja do 3. juna ove godine, gde su se u vožnji od Sankt Peterburga do Pariza pokazivala vozila na prirodni gas.

Autor: P. Živković, Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)