Datum:

17.10.2010. 9:15

Autor:

Ivan Minić

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 20070 pregleda

Svi su već videli galerije slika sa kineskim kopijama poznatih automobila, i dobro se nasmejali… Ipak, ako je neko bio u SAD, ili na nekom drugom kontinentu moglo mu se desiti da vidi automobil koji prepoznaje ali da on nosi drugo ime, da je drugi proizvođač, i da na pomen imena pod kojim ga on poznaje lokalci samo sležu ramenima.

Trend ovakve vrste “rebrendiranja” automobila nije ništa novo, ali nama nije toliko poznat. U Srbiji se tek prethodnih nekoliko godina moglo tu i tamo primetiti poneko vozilo iz Engleske koje umesto prepoznatljivog Opel logotipa nosi Vauxhall znak. Situacija je ipak da je ovako nesto u svetu čak vrlo često. U čemu je trik? Pa prosto, na različitim tržištima različiti brendovi su prepoznati i cenjeni, a podizanje svesti o novom brendu je i skupo i drugotrajno.Postoje slučajevi gde su automobili identične kopije, a najčešće je ipak prisutno malo kozmetičkih promena – prednja svetla, zadnja svetla, lajsne, branici i slično. Postoje i pojedini slučajevi gde postoje izmene i u enterijeru, pa čak i motorima, ali to su izuzeci.

Pređimo na primere:

Suzuki SX4 vs Fiat Sedici:

Fiat Sedici vs Suzuki SX4

Dizajn potpisuje Italdesign a dogovor izmedju fabrika je bio da 2/3 idu kao Suziki, dok 1/3 nosi oznaku Fiata. Na tržištu Indije prodaje se kao Maruti Suzuki SX4, dok je u Australiji ovo Suzuki Liana. Isti automobil.

VW Sharan vs Ford Galaxy vs SEAT Alhambra

VW Sharan vs Ford Galaxy vs SEAT Alhambra:

Ovakva kombinacija je proizvod kooperacije Forda i Volkswagena. Ford je bio za Američko tržište, VW za Evropsko, dok je Seat nudio istu stvar samo po nižoj ceni na manje razvijenim tržištima.

Zanimljivo je da su se sva tri modela pravila u istoj fabrici u Portugalu, i da su imali različitu ponudu motora i opreme.

Opel Astra vs Saturn Astra XR vs Holden AH Astra vs Vauxhall Astra:

Opel Astra vs Saturn Astra XR vs Holden AH Astra vs Vauxhall Astra

Stara priča – novi akteri. Svako tržište ima svoje specifičnosti i u ovom slučaju GM se odlučio da na svako ode pod firmom koja je tamo najpopularnija – Tako u Evropi imamo Opel, u Britaniji Vauxall, u SAD je tu Saturn, dok je u Australiji Holden. Razlike u opremi i motorima takođe su bile posledica želja tržišta. Primera radi u Evropi je najslabiji motor bio 1.3 dizelaš, dok je u Americi 1.8 benzinac bio jedini u ponudi.

Honda Accord vs Acura TSX

Honda Accord vs Acura TSX:

Ko je imao prilike da prati Hondine modele, primetio je da su Honda za Aziju, Evropu i Ameriku potpuno različite priče. Kao jedan od najuticajnih brendova u SAD, Honda pravi posebne modele, i Accord, Legend i ostali prepoznatljivi predstavnici nisu isti za ceo svet.

Obzirom na veliki uspeh koji je Accord napravio, i činjenicu da je kao model zaista obećavao mnogo, Honda je odlučila da za SAD tržište, kao i Australiju, nastupi pod okriljem brenda Acura, koji se smatra luksuznim Hondinim ogrankom. Sličan odnos kao Lexus i Toyota.

U početku su ponudili mnoštvo različitih opcija, da bi kasnije standardizovali celu priču kada je ponuda opreme za sva tržišta u pitanju.

Za kraj, nešto što mnogi ne znaju. Zastava je svojevremeno prodala licence Egipatskoj fabrici Nasr za Zastavu 128 i Floridu koje su tamo proizvodjene dugo godina. Veruje se da ulicama Kaira krstari više od 100 000 popularnih Stojadina, a popularan je zbog, kako kažu, pouzdanog rada u teškim vremenskim uslovima. Verujemo na reč!

Nasr 128

Odavno su se proizvođači udružili i znaju kako koje tržište da napadnu. Kako je svojevremeno VW kupio Škodu i Seat znajući da postoji nekoliko zemalja i nekoliko desetina miliona ljudi koji veruju tim firmama, tako su u poslednje vreme Indijci i Kinezi počeli kupovati sve. Indijska Tata je svojevremeno kupila Jaguar i Land Rover, dragulje britanske auto industrije,  Kineski Geely danas je vlasnik Volvoa, a lijanse cvetaju Chrysler i Fiat su potpisali prošle godine globalni dogovor,  Porsche i VW su se zvanično udružili, i gotovo svi poznati brandovi, deo su neke veće celine.  To je najlakši i najjeftiniji način da stignu do cilja.

Ovo je samo mali deo duge istorije “prepakivanja” automobila. Za sve koje je priča zainteresovala preporučujemo da pogledaju, doduše nepotpunu, listu na Wikipediji, i da se više informišu o terminu “badge engineering” koji se koristi za ovakav potez proizvođača.

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)