Datum:

26.06.2016. 17:21

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Fluktuirajuće cene robe, tehnološki razvoj, promena ponašanja potrošača i ekološki problemi, sve ovo su aspekti koji primoravaju čovečanstvo da preispita problem snabdevanja gorivom za transport.

Fluktuirajuće cene robe, tehnološki razvoj, promena ponašanja potrošača i ekološki problemi, sve ovo su aspekti koji primoravaju čovečanstvo da preispita problem snabdevanja gorivom za transport. Izbor goriva po principu “niska cena, tehnološki jednostavno” polako postaje neodrživ i otvara put razumnijem pristupu u kome preovlađuju faktori kao što su efikasnost i ekološka održivost. Ipak, prelazak na “zeleniju” mobilnost ne odvija se očekivano brzo.

– Prognoze ukazuju na povećanje emisije štetnih gasova na globalnom nivou ukoliko se danas ne preduzmu pravi koraci, posebno u drumskom, vazdušnom i pomorskom saobraćaju. Samo emisija gasova iz brodskog saobraćaja odgovorna je za 2,5 odsto emisije gasova sa efektom staklene bašte i trenutno iznosi 1.000 miliona tona CO2 godišnje, uz rizik da se dramatično poveća do 2050. godine. Ovo nije u skladu sa ciljevima Evropske unije za smanjenje emisije štetnih gasova – kaže Elena Burmistrova, generalna direktorka “Gasprom eksporta” – iz perspektive industrijskog sektora, očigledno je da će različiti sektori u privredi morati da promene svoj pristup “posao kao i obično”, kako bi integrisali rešenje za smanjenje emisije gasova u svojim poslovnim odlukama.

Dok se veći troškovi uopšteno povezuju sa energetskom tranzicijom na ekonomiju sa niskim sadržajem ugljenika, postoje načini da se ovaj put nastavi na održiv, pristupačan i efikasan način. Za nas u kompaniji “Gasprom eksport”, ovaj put počinje upotrebom prirodnog gasa u saobraćaju.

Generalna direktorka Burmistrova kaže da među energetskim izvorima koji su danas dostupni, prirodni gas ima privilegovanu poziciju da ovom sektoru pomogne u prihvatanju odgovornijeg pristupa prema ugljen-monoksidu i preduzme korake za smanjenje njegove emisije. Komprimovani prirodni gas već je u širokoj primeni u saobraćaju u Aziji, Americi i Evropi uglavnom za putničke automobile i laka teretna vozila. Tečni prirodni gas (TPG), na drugoj strani, predstavlja efikasnu i konkurentnu tehnologiju za saobraćaj teškim teretnim vozilima.

Važno je da ova nova tehnologija dobije podršku koju zaslužuje, od kreatora politike, igrača na tržištu i građana koji su zabrinuti za stanje evropskih mora i globalnu klimu. Baltičko i Severno more, kao i Engleski kanal sada predstavljaju uzor za primenu najambicioznijih pravila za emisiju štetnih gasova iz brodova Međunarodne pomorske organizacije (IMO). Bez sumnje, ostali delovi sveta će pratiti kreiranje globalno ujednačenog tržišta.

Reli „Plavi koridor“

U kompaniji “Gasprom eksport”, u prethodnoj deceniji smo uložili velike napore da pokažemo potencijal prirodnog gasa u saobraćaju. Naš reli “Plavi koridor” koji organizujemo svake godine, bezbedno i sigurno je prešao hiljade kilometara kroz Evropu koristeći prirodan gas, kako bismo podelili naše iskustvo i stručnost u ovoj oblasti.

– Evropa može da ostvari svoje klimatske i poslovne ciljeve ukoliko stvorimo prave tržišne podsticaje i budemo imali hrabrosti da investiramo u tehnologije koje mogu da promene način našeg života i poslovanja u budućnosti. Na ovom putu energetske tranzicije, iskreno verujem u snagu prirodnog gasa da bude upotrebljen kao razumna alternativa gorivu – kaže Elena Burmistrova, generalna direktorka “Gasprom eksporta”.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)