Datum:

08.05.2013. 22:07

Autor:

Ina

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 2364 pregleda

Već sada spada u kliše pominjanje rasta kineskog tržišta, ali poslednje procene navode da je ono tek počelo da se širi…

Prema tvrdnjama Mathieu Benninu, jednom od eksperata PSA Grupe za kinesko tržište, za 10 godina će svetska potražnja za automobilima premašiti 90 miliona godišnje (sa trenutnih 59 miliona), pre svega zahvaljujući rastu tražnje u Južnoj Americi i Aziji, sa kineskim tržištem na “pol-poziciji”.

Stoga ne treba da čudi što automobilski proizvođači ubrzano prilagođavaju svoje modele novoj generaciji kineskih kupaca, od kojih je većina tek polozila vozački ispit.

Kineska “glad” za autombilima je prošle godie iznosila 12,7 miliona jedinica. Ove godine se očekuje da ta brojka dostigne 15 miliona, u zemlji gde 92 % populacije još uvek ne poseduje automobil! Vennin procenjuje da prema konzervativnijim očekivanjima od 7,5 % rasta godišnje u narednih 10 godina, Kina će dostići zapanjujućih 30 miliona jedinica godišnje, a čak i tada će manje od 20 % populacije posedovati automobil! Ta brojka se danas kreće oko 50 % za Evropu i 80 % za SAD.

Većina automobila namenjenih kineskom tržištu su kompaktni sedani, hatchback modeli zauzimaju svega 5 % tržišta. Najčešći izbor su automobili sa benzinskim agregatima i automatskom transmisijom, kako Kinezi ne praktikuju previše gubljenja vremena oko savladavanja manuelnih transmisija.

Državni organi podržavaju ideju da dizel agregati stvaraju problem većeg stepena zagađenja, te se koriste samo u industriji. Pred toga, ograničenja u vidu dozvoljenog broja registracija vozila na godišnjem nivou ne utiču negativno na potražnju za automobilima u velikim gradovima, kako se ona sve više širi na novorazvijane zapadne delove Kine.

Trenutni trend su evropski modeli, kako VW u Kini predstavlja najvećeg prodavca vozila sa 17 % tržišnog udela. Hyundai i Kia i ovde rapidno rastu, sa zajedničkom kontrolom od 10 % udela, dok američki Buick drži 6 %.

Japanski proizvođači se takođe dobro kotiraju, predvode ih Toyota, Nissan i Honda, ali su u opadanju od 15 do 20 % na godišnjem nivou usled nedavnih teritorijalnih razmirica između Kine i Japana. Kako su Kinezi patriote i političari, japanska autoindustrija se našla među prvima na udaru.

Međutim, pad za japanskim brendovima se ne ogleda u rastu domaćih brendova. Najveći kineski proizvođač u pogledu tržišnog udela je BYD, sa 3,85 %, kojeg prati Great Wall sa 3,83 % i Geely sa 2,95 % bez naznaka da će se situacija promeniti drastičnije.

Evropske kompanije koriste situaciju te prodajom u Kini nadomešćuju depresivni režim evropskog automobilskog tržišta. Sa 30 % rasta samo u prvom kvartalu godine,odnosno prodatih 70.000 jedinica, francuski Citroen je u Kini prodao više automobila nego na domaćem tržištu, što je prvi put u istoriji brenda.

Za njega, kao i većinu sličnih, kineski kupci znače i spas kako su se prilagodili zahtevima kineskih vlasti oko uslova poslovanja i počeli sa ubiranjem pozamašnih profita za izvlačenje iz recesije.

Izvor: Vrele gume

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)