Datum:

17.01.2015. 23:32

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 3074 pregleda

Dvadeset pet godina posle debija originala, superautomobila NSX, Acura otkriva serijsku verziju njegovog dugo očekivanog naslednika – nova  generacija Acura NSX, koji je razvijen i proizveden u SAD – u svetskom auto-centru na Međunarodnom sajmu automobila Severne Amerike  2015.  Serijski model, u blještavoj NSX crvenoj boji, osvajio je binu uz zvuk svog twin – turbo motora. 

Sledeća generacija NSX-a prikazuje stil, dizajn i karakteristike Acurinog hibridnog  superautomobila sa sportskim motorom kao i ključne detalje i performanse potpuno novog vozila. Kompanija će započeti prihvatanje prilagođenih narudžbi za novi NSX počev od leta, dok se isporuka očekuje kasnije u toku godine.

Specijalno kreiran da pruži “novo sportsko iskustvo” u segmentu superautomobila, NSX osporava konvencionalna uverenja o super automobilima – kao što je uradila i prva generacija pre četvrt veka. Pristup se ostvaruje kroz sasvim nove energetske jedinice 75-stepenog DOHC V6 twin-turbo motora sa 9-stepenim menjačem sa duplim kvačilom (DCT) i tromotornim sportskim hibridnim sistemom – koji je integrisan sa ultra krutim i laganim telom koje je napravljeno od više materijala sa svetski-prvim materijalnim aplikacijama i proizvodnim procesima. Razvijen pod konceptom “čovek je u središtu superautomobila”, automobil koji stavlja vozača u prvi plan u svakom aspektu svog dizajna, sledeća generacija superautomobila NSX-a će iskoristiti svoju najnoviju hibridnu energetsku jedinicu, telo i šasiju da pruži izuzetno intuitivan i trenutni odgovor na zahteve vozača.

29834_Acura_NSX_

 “ Naša obaveza je da stvorimo potpuno novi NSX koji je pravi naslednik NSX superautomobila koji pruža novo iskustvo vožnje, gde svaki deo vozila poštuje najpametniji deo automobila, vozača,” rekao je Majk Accavitti , viši potpredsednik i generalni direktor Acura razvoja. “ Duša automobila je emocionalna veza sa vozačem. Uz NSX, ta veza će biti intenzivna i neposredna.”

Kao vrhunac reprezentacije Acura performansi i prestiža, NSX je predstavljen na sajmu automobila pod temom ” Precizno izrađene performanse.” Ta tema je bila originalni slogan za Acura brend, vodeću snagu razvoja originalnog NSX-a i ključna komponenta njegovog lansiranja.

29840_Acura_NSX_

Razvoj nove generacije NSX-a, vođen precizno izrađenim performansama, rezultirao je dizajnom baziranom na zahtevima tržišta, koji je gotovo tri godine intenzivnog razvoja uključivao napore globalnog dizajna i inženjerskog tima predvođenog inženjerima iz  razvojnog centra kompanije u Raimondu, Ohajo.

29835_Acura_NSX_

“ NSX oslikava američke korene Acure i potvrđuje izjavu o izrazitoj ulozi severnoameričkih stručnjaka u kreiranju vizije i konstrukciji buduće Acure,” rekao je Erik Berkman, izvršni potpredsednik Kancelarije Acure za poslovno planiranje.

“ Naš globalni tim je prihvatio izazov za kreiranje novog iskustva sportskog automobila, podešavajući novu tehnologiju koja će pružiti neverovatno upečatljiv nastup  vozila koje reaguje intuitivno i po volji vozača “, rekao je Ted Klaus, glavni inženjer i globalni razvoj lider novog NSX. “NSX ima najbolje performanse superautomobila, sa nultim odlaganjem ubrzanja i uzbudljivom, pouzdanom dinamikom vožnje.”  

29839_Acura_NSX_

Utkan dinamičan dizajn eksterijera

“Novi NSX je proizvod koji mi nazivamo ‘utkanim dinamičnim dizajnom”, rekao je Mišel Kristensen, NSX vođa projekata eksterijera. “On predstavlja idealan spoj egzotične forme sportskog automobila i funkcija superautomobila.” 

Telo NSX-a ima klasične niske i široke proporcije koje odgovaraju modernoj i primamljivoj obradi površine, agresivan dizajn prednjeg dela i zadnje farove koji odaju počast originalnom NSX modelu. Karakteristični bočni usisni i gornji C-stubovi usisavaju vazduh do motora koji je montiran na sredini i usmerava protok vazduha iznad zadnjeg dela kako bi se povećala sila potiska. Da bi se prilagodio novom novi uzdužno montiranom twin-turbo V6 agregatu i 9-stepenom DCT menjaču, vozilo je produženo (+3 inča) i prošireno (+1 inča) sa nešto više prostora u kabini, u poređenju sa proporcijama  NSX Concepta prikazanog  2012.

29837_Acura_NSX_

Svaki element spoljašnjeg dizajna  je pažljivo oblikovan za upravljanje ukupnim protokom vazduha i za bolju stabilnost sile potiska i sistema hlađenja vozila. NSX je prošao obimna testiranja u najsavremenijem državnom vazdušnom tunelu kompanije u Raimondu, Ohajo, što je dovelo do niza značajnih promena od koncepta do konačnog dizajna, uključujući modifikovane ventile haube, nove otvore prednjeg branika i modifikovane bočne usisnike vazduha, kao i optimizovani spojler u zadnjem delu.

29838_Acura_NSX_

 

Dimenzije:

 

NOVI NSX

2013 NSX Concept

Razlika (in.)

2005 NSX

Razlika (in.)

Dužina

176 in.
(4470 mm)

172.8 in. (4390mm)

+3.1

174.2 in.
(4425 mm)

+1.8

Širina

76.4 in.
(1940 mm)

75.4 in
(1915 mm)

+1.0

71.3 in.
(1810 mm)

+5.1

Visina

47.8 in.
(1215 mm)

47.2 in.
(1200 mm)

+0.6

46.1 in

(1170 mm)

+1.8

 Razmak osovina

103.5 in. (2630 mm)

102.8 in.
(2610 mm)

+0.8

99.6 in.
(2350 mm)

+11.0

Prednji trag

65.2 in.
(1655 mm)

– –

– –

59.5 in.
(1510 mm)

+5.7

Zadnji trag

63.6 in.
(1615 mm)

– –

– –

60.7 in.

(1540 mm)

+3.0

 Kokpit kao podrška vozaču

“ U skladu sa razvojnim konceptom ‘čovek je u središtu superautomobila‘, NSX je dizajniran od unutra ka spolja sa beskompromisnim fokusom na vozača”, rekao je Džonatan Norman, NSX lider projekata enterijera. “Kao i originalna NSX, kreirali smo ‘Kokpit kao podrška vozaču’ koji obezbeđuje izuzetnu kontrolu vozača kao i preglednost, ali je unapređen da ispuni očekivanja ekstremnih performansi modernog superautomobila.”  

29841_Acura_NSX_

Unutrašnjost NSX-a ima izvanrednu frontalnu preglednost, jednostavne i intuitivne kontrole, i vrhunsku ergonomiju – najviše u oblasti sedišta, koje se karakteriše vrhunskim performansama sa izuzetnim komforom i lakim ulaskom/ izlaskom iz vozila.

29842_Acura_NSX_

Instrument tabla NSX-a ima dinamičan TFT ekran koji reaguje na promene koje vozač može odabrati iz integrisanog sistema dinamike sa relevantnim grafikom i informacijama. Centralna konzola ima taster za napajanje koje priprema sportski hibridni  pogon, ugnežden u centru novog integrisanog sistema dinamike kontrole biranja. Utkana pod  kožom ručne izrade instrument tabla je središni okvir – funkcionionalni strukturalni član šasije koja odražava estetiku dizajna sportskog motocikla. Ultra-tanak, ali jak dizajn A-stuba i nisko postavljena instrument tabla minimiziraju opstrukcije pregleda puta.

29843_Acura_NSX_

Napojna jedinica sportskog hibrida

U skladu sa osnivačkom filozofijom originalnog NSX modela, NSX nove generacije je  dizajniran da obezbedi novo iskustvo sportskog automobila koji maksimizira mogućnosti vozača, pružajući izuzetno intuitivno reagovanje i “po volji vozača.” 

Acurini inženjeri su iskoristili stručnost kompanije po pitanju visokih performansi motora i tehnologije hibridnih električnih pogona, kao i njeno iskustvo staro dve decenije sa vodećim tehnologijama dinamičnog obrtnog momenta i tehnologijama upravljanja, uključujući super – upravljanje pogonom na sva četiri točka (SH – AWD), kako bi se stvorio najsavremeniji, tehnološki najnapredniji i najinteligentniji pogon u svetu superautomobila.   

U centru performansi kapaciteta NSX-a je potpuno novi 75 stepeni, DOHC V6 motor montiran u središnom delu sa dva turbo kompresora koji su upareni sa novim 9 –stepenim DCT menjačem. V6 motor koristi kompaktan ventil pogon i sistem podmazivanja sa suvim koritom koji snižava centar gravitacije. Potpuno novi 9 – stepeni DCT menjač  ima sinapsnu – brzu promenu brzina i laku promenu u niži stepen prenosa. Direktno – pogonski elektromotor u zadnjem delu, smešten između motora i menjača, podržava ubrzanje, kočenje i performanse prebacivanja menjača. Prednje točkove  NSX-a pokreću dvostruki nezavisni izlazi elektromotora koje pružaju trenutnu reakciju obrtnog momenta i dinamičnu levo na desno distribuciju obrtnog momenta.  

NSX koristi svoje prednje električne motore za upravljanje dinamičnog obrtnog momenta pored jačanja ubrzanja i performansi kočenja. Rezultat je trenutna “nula kašnjenja” i reakcija na rukovanje koja kao da može da predvidi želju vozača. NSX je prošao široki spektar testova na nekim od najvećih svetskih izazova trkačkih automobila, uključujući čuveni Nurburgring.  

Unapređena šasija sastavljena od više materijala

Takođe u skladu sa nasleđem NSX-a, svetski prvi aluminijumski superautomobil-novi NSX ima inovativan dizajn šasije koja je sastavljena od više materijala sa prvim u svetu materijalnim aplikacijama i konstrukcijskim procesima.  

29844_Acura_NSX_

Unutrašnji ram automobila je napravljen od aluminijuma, čelika ultra visoke čvrstoće i drugih naprednih materijala. Ojačan podom od karbonskih vlakana, torzione snage savijanja u potpunosti  kontrolišu ove ultra čvrste strukture koje takođe koriste naprednu tehnologiju spajanja.   

NSX ima svetski-prvu tehnologiju livenja koja kombinuje dizajn i fleksibilnost  izrade procesa livenja sa snagom i svojstvima izduživanja kovanog materijala, omogućavajući značajno smanjenje težine. Paneli na telu se sastoje od kombinacije aluminijuma i lima (SMC).

 29845_Acura_NSX_

Unapređeni sportski paket

NSX poseduje ” Unapređeni sportski paket” sa ključnim pogonskim komponentama – motor montiran u središnjem delu, akumulator sportskog hibrida i kontrolna energetska jedinica – optimizovan da koncentriše masu vozila nisko i prema sredini vozila, u cilju dodatnog poboljšanja dinamičke reakcije. Kombinacija ovog koncepta pakovanja i lagano kućište daju NSX-u najniži centar gravitacije u klasi.

NSX koristi potpuno nezavisnu, aluminijumsku prednju i zadnju suspenziju i šalje znatnu količinu energije kroz ContiSportContact™ pneumatike -245 / 35Z R19 visokih performansi napred i 295 / 30Z R20 pozadi – koji su montirani na aluminijumske felne od 19×8.5 inča napred i 20×11 inča pozadi. Snažne, prirodne i sigurne performanse kočenja obezbeđuju 6-klipne prednje i 4-klipne zadnje kočione čeljusti koje umanjuju ultra visoke performanse karbon-keramičkih kočionih diskova.

Rukovanje je uveliko poboljšano super upravljanjem pogona na sva četiri točka sportskog hibrida (Sportski hibridn SH-AWD), omogućavajući izuzetno brzo reagovanje na sve zahteve vozača – upravljanje, kočenje i regulisanje – uz stabilnost, kontrolu i performanse pogona na sva četiri točka. Asistent agilnog rukovanja (AHA) koristi suptilnu primenu kočnice obrtnog momenta da dodatno poboljša reagovanje pri skretanju i dinamičnu stabilnost.  

Duplo-upravljan integrisani dinamički sistem NSX-a se karakteriše Tihim, Sportskim, Sportskim + i Track režimima. Sistem podešava motor, prenos i odgovor šasije, kao i nivo zvuka motora koji je baziran na osnovu želja vozača i okruženja vozila. Tihi režim omogućava vožnju pri manjim brzinama na električni pogon u kratkom trajanju. Dinamičko reagovanje vozila postaje sve oštrije kada vozač startuje iz Sportskog ili Sportskog + režima i, konačno, do Track režima, gde NSX otkriva čitav spektar njegovih mogućnosti.   

NSX takođe ima funkciju “lansiranja” za postizanje maksimuma u “nula kašnjenju” performansi lansiranja i pri tome mu pomaže i motor i tri elektromotora.

Novi proizvodni pogon

NSX će se proizvoditi isključivo u Performance Manufacturing Center (PMC) u Marysvillu, Ohajo, gde će oko 100 visoko kvalifikovanih saradnika rukovoditi konstrukcijom, farbanjem i finalnom montažom pomoću domaćih i stranih delova.

PMC i njegovi procesi su razvijeni da savršeno uklope zanat i tehnologiju u novom pristupu proizvodnji.  Domaćom proizvodnjom konstrukcije šasije, Acura održava potpunu kontrolu nad ukupnim kvalitetom, uključujući kritičnu snagu, tačnost suspenzije  i završnu obradu – od početne izgradnje sve do konačnog sklapanja.

Saradnici će koristiti inovativne tehnike za izradu modela nove generacije  i kvaliteta svetske klase u oblasti specijalizovane proizvodnje superautomobila. 

 

 

O Acuri

Acura nudi široku liniju luksuznih performansi  vozila kroz mrežu od oko 270 Acura dilera u SAD. Acura linija ima pet karakterističnih modela – RLX luksuzna vrhunska limuzina, TLX luksuzni sedan, ILX luksuzni sedan, RDX luksuzni SUV kroser za 5 putnika i Acura MDX za 7 putnika, američki najprodavaniji troredni luksuzni SUV.

Acurinu liniju proizvoda Edmunds.com je treću godinu zaredom, proglasio kao vodeću među svim luksuznim brendovima koji zadržava kvalitet i posle pet godina posedovanja. Više od 90% prodatih Acura vozila u Americi je proizvedeno u kompanijama na teritoriji Amerike, koje koriste domaće i strane delove.

Izvor: Delta Automoto

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)