Datum:

10.05.2018. 21:26

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Rolls-Royce je konačno skinuo veo sa svog novog modela Cullinan, ujedno i svog prvog SUV-a ikad i prvog super-luksuznog krosover modela na svetu!

Ime Cullinan potiče od najvećeg dijamanta koji je ikad otkriven, a koji je sada deo bogatstva britnaske krune.

Iz kompanije model Cullinan opisuju kao „automobil za sve terene, koji ideju o autentičnom, luksuznom off-road putovanju po prvi put pretvara u realnost“. Na kraju krajeva, ipak su klijenti ti koji su od kompanije Rolls-Royce tražili da kreira SUV model.

Naime, novi Rolls-Royce Cullinan je drugi model u gami britnaskog proizvođača koji je baziran na novoj platformi koja se zove „Architecture of Luxury“, nakon nove generacije modela Phantom. Kao što smo i pretpostavljali, ispod haube Cullinan-a nalazi se twin-turbo V12 agregat radne zapremine 6,75 litara koji razvija 563 konjskih snaga i čak 850 Nm obrtnog momenta.

Budući da je reč o modelu kompanije Rolls-Royce, brojevi o performansama, odnosno, o vremenu koje je potrebno novom modelu da iz mesta ubrza do 100 km/h nije objavljeno, ali je navedeno da Cullinan postiže maksimalnu brzinu od 250 km/h.

Šasija ovog modela je konstruisana tako da sada poseduje modifikovan sistem automatskog vazdušnog vešanja koji sada ima veće vazdušne podupirače, kako bi vožnja u Cullinanu, čak i po neravnom terenu bila pravo uživanje.

Sistem upravljanja na svim točkovima je takođe potpuno nov i poseduje specijalno „Everywhere“ (Svugde) dugme, koje vozaču omogućava da iskoristi svih 850 Nm obrtnog momenta kako bi „krstario“ po svakom terenu, bez obzira da li je reč o šljunku, mokroj travi, blatu, snegu ili pesku.

Iz kompanije navode i da njihov SUV model ima „wading depth“ od 540 milimetara. Wading Depth je mera, odnosno limit koju određuje proizvođač automobila i koja se javlja uglavnom na novim modelima (pogotovo SUV, PickUp i krosoverima), a koja se odnosi na to koliko duboku vodu vozilo može da pređe, bez da se oštete njegovi vitalni sistemi.

Za bezbednu vožnju po nepristupačnom terenu, Cullinan poseduje sistem aktivnog podešavanja amortizera uz pomoć vazdušnog kompresora, koji „gura“ bilo koji točak ka tlu, u slučaju da sistem oseti da bilo koji točak gubi trenje. Time je vozač siguran da će svi točkovi njegovog automobila konstantno biti u dodiru sa tlom.

Da je veličina ipak bitna govori i činjenica da je Cullinan dugačak 5.341 milimetar, širok 2.164 milimetara i visok 1.835 milimetara. Njegovo međuosovinsko rastojanje iznosi 3.295 milimetara. Težina automobila iznosi 2.660 kilograma, što nas ni ne iznenađuje.

Poređenja radi, model Bentley Bentayga je za 200 milimetara kraći, 166 milimetara uži i ima međuosovinsko rastojanje od 2.992 milimetara (što je za 303 milimetara manje nego kod Cullinan-a)!

Kupci će moći da biraju između dve konfiguracije zadnjih sedišta, a to su normalna zadnja klupa (Lounge Seats) i luskuznija konfiguracija sa dva odvojena zadnja sedišta (Individual Seats).

Kapacitet prtljažnika je 600 litara, međutim, po prvi put ikad u nekom od modela kompanije Rolls-Royce, zadnja sedišta se mogu sklopiti čime se kapacitet povećava na masivnih 1.930 litara. Izgleda da je ipak ovo najpraktičniji Rolls-Royce svih vremena.

Još jedna stvar koja naglašava da je reč o izuzetno lukszunom automobilu jeste činjenica da se zadnji deo kabine, odnosno, prostor za putnike, od prtljažnika može odvojiti staklenom pregradom, čime se smanjuje buka u kabini.

Tu je i činjenica da se automobil automatski spušta za 40 milimetara kada mu se vlasnik približi, kako bi lakše ušao u njega. Naranvo, pod u kabini je potpuno ravan, a „suicide“ vrata, koja su među onima sa najširim rasponom, to dodatno olakšavaju.

Jedna od najvećih prednosti ovog modela u odnosu na konkurenciju biće takozvani „Viewing Suite“. Naime, kada vlasnik automobila pritisne dugme, dve kožom presvučene stolice i mali stočić će se automatski montirati na zadnjem delu automobila, te će vlasnicima pružati priliku da uživaju u zalascima sunca.

Volan je deblji i ima manji prečnik od bilo kog drugog volana na bilo kom Rolls-Royce modelu, a ekran centralnog infotejnment sistema je osetljiv na dodir.

Kao što smo svi i očekivali, Cullinan poseduje pregršt sistema za asistenciju vozaču i bezbednosti, sve od kamera sa režimom noćnog snimanja do upozorenja na životinje i pešake na putu. Tu su još i sistem od 4 kamera sa panoramskim režimom snimanja, aktivna kontrola krstarenja, sistem upozorenja na saobraćaj ispred i iza vozila, Head-Up ekran visoke rezolucije, WiFi prenosna tačka i naravno navigacija i sistemi za zabavu.

Novi Cullinan će se prodavati sa početnom cenom od 325.000 dolara, naravno, bez svih dodatnih opcija čija je lista i više nego dugačka.

Izvor: Vrele gume

0 komentara
Ostavi komentar
Ime (*)

E-mail (*)

Komentar

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)