Datum:

17.10.2016. 22:21

Autor:

Ina

Oznake:

, , , ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Gornji dom nemačkog Parlamenta uputio predlog Evropskoj komisiji da se nakon 2030. zabrani registrovanje vozila sa motorima na unutrašnje sagorevanje.

Nemačka vlada ali i vlade mnogih evropskih država su se 2014. godine na samitu UN u Parizu obavezale da će 2050. godine zabraniti prodaju vozila sa SUS motorima (motori sa unutrašnjim sagorevanjem) i da će moći da se kupe samo vozila koja nemaju emisiju štetnih gasova u atmosferu.

Ali čini se da će do te zabrane, bar u Evropi, doći mnogo ranije. Naime, poslanici Gornjeg doma nemačkog parlamenta (Bundesrat) predložili su Evropskoj komisiji da se nakon 2030. zabrani registrovanje vozila sa motorima na unutrašnje sagorevanje.

– Potrebno je preispitati dosadašnju poresku politiku da bio se postigao cilj po kojem bi se od 2030. u Evropskoj uniji registrovala samo vozila bez emisija štetnih gasova – kaže se između ostalog u zahtevu Bundesrata upućenom Evropskoj komisiji.

O ovom zahtevu, pišu nemački mediji, već su se saglasile i savezne pokrajine u kojima su na vlasti demohrišćani i pokrajine sa socijaldemokratskim vladama.

Ipak ima i onih, poput saveznog ministra saobraćaja Nemačke Aleksandera Dobrinta, koji smatra da je inicijativa – nerealna.

– SUS motori će se kao prelazna tehnologija razvijati uporedo sa razvojem električnog automobila i tu ima još dosta posla da se uradi – smatra Dobrint, koji veruje da će se tržište elektroautomobila dalje razvijati zahvaljujući podsticajima.

Najveći evropski automobilski klub, nemački ADAK, ima sasvim drugačiju viziju od poslanika Bundesrata.

– Jasno je da će se efikasni i ekološki motori s unutrašnjim sagorevanjem koristiti i posle 2030. jer su oni veoma važan saobraćajni i privredni faktor. Treba znati i da jednostrane zabrane tehnologija ne donose ništa.

Radnici bez posla

Nemački automobilski klub ADAK smatra da bi prevremeno ukidanje proizvodnje SUS motora ugrozilo radnike u nemačkoj automobilskoj industriji.

Razlog je, kažu u ADAK, to što je za proizvodnju elektromotora potrebno višestruko manje radne snage nego pri proizvodnji motora s unutrašnjim sagorevanjem.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)