Datum:

10.06.2012. 17:30

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , , ,

Statistika:

0 komentara 6833 pregleda

Usled pucanja jednog dela konstrukcije saobraćajna traka ka Beogradu danima je bila zatvorena za vozila pa je na mostu svakoga dana vladaototalni kolaps. Sa jedne na drugu stranu Dunava putovalo se više od sat vremena a alternativni pravac jednostavno ne postoji, što je ekipu sa ”Polovnih automobila” inspirisalo da naprave igricu nalik na ”Pređi most u Beogradu” kreiranu prošle zime.

Kada je već tako, makar se u igrici mogao pronaći alternativni prelaz. Naime, most je moguće preleteti, preskočiti ili preroniti ispod njega. Kome to pođe za rukom, na drugoj obali dočekaće ga osoba koju tu nije očekivao.

Pokušajte i vi da pređete preko mosta kada je na njemu na stotine automobila www.predjimost.rs

U međuvremenu, ceo pančevački most otvoren je u petak za sva vozila nešto pre 19 časova, uz ograničenje do 30 kđkilometara na čas i dva ležeća policajca na delu mosta prema Beogradu.

Prethodno je zamenjeno ležište na jednom od stubova prilazne konstrukcije mosta. Radnici “Mostogradnje” vratili su kolovoz na projektovani nivo na prilaznoj konstrukciji Pančevačkog mosta, na desnoj obali Dunava, pri čemu su hidrauličnim presama podigli deo konstrukcije teške oko 600 tona.

Ukinuta je i zabrana saobraćaja za teška vozila od Pančeva ka Beogradu, s obzirom da im je bilo zabranjeno kretanje osim u periodu od 23 sata do pet ujutru narednog dana.

Potpuna sanacija stuba neposredno pred isključenje u ulicu Despota Stefana, prema rečima predstavnika nadzornog organa Puteva Srbije zaduženpg za radove Milorada Karića, biće završena za mesec dana, kada će biti ukinuto i ograničenje brzine od 30 kilometera na sat, za pravac od Pančeva ka Beogradu. Na tom delu su postavljena i dva “ležeća policajca”. Karić je rekao da će se tek nakon završetka potpune sanacije stuba znati koliko su radovi koštali.

Prilazna konstrukcija Pančevačkom mostu je izgrađena još 1964. godine, a projekat za njenu sanaciju je uradio Saobraćajni institut CIP.

Konstrukcija Pančevačkog mosta je spala sa ležišta stuba, zbog čega je došlo do “denivelacije kolovoza za pet centimetara”. Pančevački most je jedini most preko Dunava na teritoriji Beograda.

Prvobitni most je pušten u saobraćaj 1935. godine i nosio je ime kralja Petra Drugog.Pančevački most su gradila nemačka preduzeća “Siemens-Baunion GmbH” iz Berlina i firme “Deutsć-Luxemburgisće Bergwerks- und Hütten-AG” iz Dortmunda i taj objekat je deo posleratnih reparacija Srbiji.

Prvobitno je trebalo da bude samo železnički most sa dva koloseka i konzolom za drumski saobraćaj. Tokom Drugog svetskog rata most je srušila Jugoslovenska vojska, u noći izmedu 10. i 11. aprila 1941, sa namerom da uspori napredovanje nacista.

Most je obnovljen 1946. godine, a prvi voz preko njega je prešao 7. novembra iste godine, dok je drumski deo pušten u saobraćaj za najznačajniji praznik ondašnje Jugoslavije 29. novembar.

Most ima po dve trake u oba pravca za drumski saobraćaj, a predviđen je i za dvosmerni železnički saobraćaj. Sada na mostu postoji samo jedan železnicki kolosek, iako je drugi postojao nakon izgradnje, ali je kasnije demontiran. Ukupna dužina mosta sa betonskim vijaduktom iznosi 1.526 metara, a glavna konstrukcija je duga 1.134 metra.

Izvor: Polovni automobili, Tanjug

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)