Datum:

01.09.2016. 16:25

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Goodyear, jedan od vodećih proizvođača pneumatika, ističe uticaj najnovijih dostignuća u razvoju teretnih pneumatika kao važan doprinos smanjivanju emisija ugljen-dioksida (CO2) koje potiču od privrednih vozila. Smanjenju količine emisija CO2 koje nastaju u transportu doprinosi takođe i etiketa EU za pneumatike.

Emisije ugljen-dioksida su neposredno povezane sa potrošnjom goriva, zato Goodyear pri razvoju pneumatika poklanja veliku pažnju nastojanjima da se smanji njihov otpor kotrljanja i time omogući manju potrošnju goriva. Rezultati ove vrste razvoja su niži troškovi za gorivo i smanjene emisije CO2. Zahvaljujući uvođenju etikete EU za pneumatike 2012. godine podatak o efikasnosti pneumatika na tom području je jasno vidljiv. Većom upotrebom teretnih pneumatika sa optimalnim otporom kotrljanja kao što su pneumatici Fuelmax koji predstavljaju Goodyear-ovu seriju teretnih pneumatika sa najboljim stepenom iskorišćenja goriva, istovremeno bi uz manju potrošnju goriva postigli i znatno smanjenje emisije CO2. Kada bi teretne pneumatike koji su na etiketi EU za stepen iskorišćenja goriva svrstane u klasu C zamenili pneumaticima Fuelmax klase B, mogli bipostići godišnje smanjenje emisija CO2. Ušteda bi bila približno 3,2 tone[1] što je istovremeno više od 1.300[2] evra po vozilu.

U studiji koju je nedavno predstavio Evropski savez proizvođača automobila ACEA (European Automobile Manufacturers’ Association) analizira se rad istraživačkog preduzeća TML (Transport & Mobility Leuven). U studiji se navodi da bi celovitim pristupom koji uključuje sve aktere u sektoru drumskog transporta, mogao da se postigne dvostruki godišnji stepen smanjenja emisije CO2 (kod teretnih vozila do 3,5 procenta) – nego u slučaju, da stavimo fokus samo na nova teretna vozila[3]. Jedan od ključnih elemenata za postizanje tog cilja je da se na postojeće kamione u Evropi montiraju teretni pneumatici koji omogućavaju manju potrošnju goriva.

[1] Ocena je napravljena pomoću Goodyearovog kalkulatora za gorivo u voznim parkovima (http://fleet-fuel-efficiency.eu/) za standardni evropski kamion od 40 tona sa prikolicom koji godišnje prelazi 78.000 km.

[2] Na bazi proračuna napravljenih pomoću Goodyearovog kalkulatora za gorivo u voznim parkovima (http://fleet-fuel-efficiency.eu/) za kamion od 40 tona sa pet osovina i poluprikolicom koji godišnje prelazi 78.000 km.

[3] Merenja emisije CO2 u drumskom transportu robe do 2020. godine, 29. juli 2015, http://www.tmleuven.be/project/followuphdvco2/index.htm

Graficki prikaz uticaja Goodyear pneumatika na CO2

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)