Datum:

23.11.2014. 17:29

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 3141 pregleda

Izmene zakona o bezbednosti saobraćaja, čije se usvajanje uskoro očekuje, najviše će pogoditi nesavesne i bahate vozače, izjavio je direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović.

Prema njegovim rečima, biće pooštrene kazne za prekršaje kojima se najviše ugrožava bezbednost, dok će neke radnje prestati da se tretiraju kao prekršaj.

“Za vozače se neće desiti ništa toliko novo kao što je to bilo 2009. godine. Što se tiče kaznene politike, ide se na to da se za one prekršaje koji najviše ugrožavaju bezbednost pooštre kazne, a sa druge strane, za one prekršaje gde nije toliko izraženo ugrožavanje bezbednosti, da se ublaže, a neke radnje bi čak mogle i da prestanu da budu prekršaji”, rekao je Okanović.

On je naveo da će se u izmenama naći i odredbe koje se odnose na obaveze putara sa ciljem da putevi budu bezbedniji kako ne dolazilo do saobraćajnih nezgoda sa tragičnim ishodom.

Obaveze i odgovornost putara

Govoreći o dubinskoj analizi saobraćajnih nezgoda, koja podrazumeva da nakon svake saobraćajne nezgode sa veoma teškim posledicama upravljač puta mora da formira posebnu Komisiju koja će istražiti da li je možda put doprineo nastanku saobraćajne nezgode ili je čak i uzrokovao, Okanović je rekao da to putari u poslednjih pet godina nisu ni radili.

“To su pravdali time da je postojeća zakonska regulativa nejasna odnosno nepotpuna i da zbog toga to ne mogu da rade”, naveo je on.

Upravo se ovim izmenama, kako je rekao, detaljno regulišu obaveze putara po pitanju svih mera koje bi trebalo da unaprede bezbednost puteva.

Do bezbednijih puteva već u fazi projektovanja

Okanović je objasnio da su izmenama zakona obuhvaćene i dubinska analiza saobraćajnih nezgoda, upravljanje crnim tačkama, kao i provera bezbednosti saobraćaja u fazi projektovanja i planiranja.

“Cilj je da već prilikom projektovanja stručnjaci za bezbednost saobraćaja razmatraju, odnosno procene bezbednost, da se ne dešava da se put pusti, pa da se tek onda vidi da li je dobar ili nije”, rekao je Okanović.

To znači da se izmenama zakona o bezbednosti saobraćaja ide ka tome da se što više smanji broj saobraćajnih nezgoda.

Više kamera na ulicama, ali i u policijskim vozilima

Upitan da li će ubuduće biti više kamera na ulicama, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja je istakao da svakako jeste cilj da se uredi video nadzor, i to ne samo na ulicama i putevima već i u policijskim vozilima.

“Sećamo se svi da je Poverenik za zaštitu informacija od javnog značaja, Rodoljub Šabić, imao određene primedbe na upotrebu kamera u policijskim automobilima, i upravo bi ovim zakonom to trebalo da se otkloni odnosno trebalo bi da postoji vrlo jasan zakonski osnov za upotrebu kamera u policijskim vozilima”, kazao je Okanović.

On je podsetio da je pre izmena zakona o bezbednosti saobraćaja koji je usvojen 2009. godine ta oblast bila regulisana zakonom koji je donet još 80-tih godina 20. veka.

Identifikovanje i suzbijanje nasilničke vožnje

Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja i član Radne grupe MUP-a za izradu izmena zakona, Krsto Lipovac rekao je da će se u predlogu naći opšti stav o tome šta je nasilinička vožnja, kao i dve “konkretizacije”.

“Mi predlažemo da se dodaju još dve, vožnja ekstremno visokim brzinama – ukoliko neko prekorači 90 kilometara na sat u odnosu na ograničenja u naselju, odnosno ako prekorači 100 kilometara na sat na otvorenom putu”, precizirao je Lipovac.

Drugi predlog je vožnja mopeda, odnosno motocikla na jednom točku, objasnio je Lipovac i dodao da u narednom periodu treba potpuno eliminisati ova dva vida nasilničke vožnje.

“Predviđeno je i nekoliko važnih novina, prva je obaveza jedinica lokalne samouprave da formiraju svoje telo za bezbednost saobraćaja”, rekao je Lipovac izrazivši očekivanje da će Radna grupa već sledeće sedmice predati MUP-u predložena rešenja.

“Ostao nam je još jedan važan razgovor i usaglašavanje možda najvažnije tačke u zakonu, a to je način finansiranja”, istakao je Lipovac rekavši da je jedna od ideja formiranje Fonda za bezbednost saobraćaja.

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)