Datum:

10.01.2014. 10:33

Autor:

Ina

Oznake:

, , ,

Statistika:

3 komentara 28072 pregleda

Nezadovoljni odlukom da se od početka godine umesto evropskih kataloga za carinjenje polovnih vozila koristi novi katalog Auto-moto saveza Srbije, oko 50 špeditera protestovalo je u četvrtak ispred Uprave carina u Subotici.

Oni tvrde da novi katalozi po kojima se vrši procena vrednosti vozila ne odražavaju realne tržišne vrednosti zemalja iz kojih potiču, jer su jako visoke, znatno više nego ranije. Takođe, smatraju da je javnost obmanuta jer je najavljeno da će biti jeftiniji uvoz vozila, ali kako su cene u novom katalogu mnogo više, praktično ispada da je sada skuplji uvoz bez carine, nego ranije sa carinom.

– Problem je način rada jer katalog AMSS nikada nije korišćen za carinjenje i sadrži dažbine koje mogu da koštaju za nacionalizovana vozila, a ne za vozila iz uvoza – objašnjava špediter Mladen Miščević.

– Konkretno, za “fijat punto”, koji je pristupačan za kupovinu, dažbine su do sada iznosile oko 300 evra, a sada će one biti oko 700 evra, što će uticati na povećanje cene automobila na tržištu. Na najvećem gubitku biće kupci vozila, kao poslednji u lancu.

Carina: Sprečavamo obmane

Uprava carina u četvrtak je saopštila da će faktura, odnosno prijavljena vrednost vozila i dalje biti osnovni izvor informacija o vrednosti vozila i da će korišćenjem kataloga kao repera za proveru vrednosti biti onemogućene obmane. Uprava carina napominje da je prema analizi rada službe ustanovila da se praksa prilikom carinjenja vozila razlikuje od carinarnice do carinarnice u zavisnosti od izvora informacija koji se koristi kao reper za proveru vrednosti vozila. Da bi uslovi za carinjenje bili jednaki za sve, Uprava je donela odluku da se ubuduće koriste isključivo podaci iz raspoloživog domaćeg kataloga, a to je katalog AMSS.

Subotičani su prvi koji su reagovali na novu odredbu koja je stigla iz Beograda, a kako kažu podržavaju ih i kolege iz drugih gradova.

– Ne želimo da pravimo probleme već samo da ukažemo na nelogičnost upotrebe novog kataloga, koji je, ponavljamo, namenjen automobilima sa domaćeg tržišta, dok cena koja treba da se obračuna za vozilo iz uvoza treba da bude onoliko koliko je vozilo zaista plaćeno u inostranstvu.

Trenutno je obustavljen proces carinjenja vozila, a špediteri očekuju da će ovih dana imati veliki problem, jer su potencijalnim kupcima krajem godine najavili cene iz starih kataloga, a sada im treba objasniti da pripreme duplo više novca.

Veliki uvoznici na udaru

Najveći gubitnici novog obračuna su veliki uvoznici polovnih automobila, koji su dobijali popust na količinu na stranom placu. Oni više neće naići na “razumevanje” kod naše carine koja će izvršiti procenu vrednosti na osnovu zvaničnog kataloga a ne fakture.

Tako će, ubuduće, trgovci na veliko polovnim automobilima sasvim sigurno imati problem, ali će pojedinačni kupci polovnjaka u inostranstvu dobiti sigurnost jer više neće biti “revalorizacije” cene uvoznog automobila posle dve-tri godine, što je do sada bio čest slučaj.

Izvor: Novosti

3 komentara
  1. Neko

    Cist lopovluk!!! Taman kada su cene automobila postale pristupacnije za kupce oni ce sad opet da ih povecaju i opet ce krsevi koji po evropi kostaju 500-600e kod nas da kostaju 2000-2500e i opet cemo samo krseve da vozimo. Isto kao u ’90-im.

  2. Neko iz mase

    Juce pitam coveka u spediciji koliko para mi treba da u Srbiju prevedem “moju Opel Astru” koju sam novu kupio dok sam tamo radio, znaci da platim “porez na budale”, a on mi kaze 2890E. Ja njemu: “Ej, pa u decembru si trazio 1320E! Covece sta bi?!”. On samo kaza: “SNS i AMSS”. Vracam se u Bosnu!!!!!!!!!!!!!

  3. Kratko i jasno

    A EUROTAX?? To ne vazi u Srbiji za procenu vozila, ali zato vazi u celoj Evropi.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)