Datum:

27.12.2011. 10:26

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

3 komentara 880512 pregleda

Posete fabrikama poznatih proizvođača san au svakog istinskog zaljubljenika u automobile. Jedna od takvih fabrika iz snova smeštena je u San Cesario sul Panaru u blizini Modene u Italiji. Unutar prostorija kompanije može se naići na ograničene serije superautomobila sa perfektno obrađenim detaljima. Sa ovim parametrima, na pamet sme da vam padne samo jedna kompanija – ‘’Pagani Automobili’’.

Uredništvo ‘’GT Spirit’’ sajta imao je tu čast da poseti sedište ‘’Pagani Automobili’’ fabrike u Italiji koje čine dve zgrade. U prvoj zgradi smeštena je glavna kancelarija i izložbeni prostor gde vlasnik kompanije Horacio Pagani sa svojim timom dočekuje klijente, kao i štampu i bilo kog entuzijastu koji je impresioniran Paganijem. U izložbenom prostoru nalaze se istaknute memorabilije, audio sistem u Pagani stilu, mnogobrojni modeli i jedan ili dva Pagani superautomobila koja čekaju svog vlasnika.

U dnu prostorije – izložbenog prostora nalaze se magična vrata. Prekrivena su ogledalom, a vode ka radionici gde su svi Paganijevi modeli napravljeni. U vreme ove posete inžinjeri su vredno radili na prvim modelima Huayra automobila namenjenih kupcima. Prvi model bio je skoro gotov i nalazi se u vlasništvu kolekcionara Pagani automobila iz Hong Konga. Hong Kong je inače jedno od najvećih tržišta za Pagani, a u njemu je ujedno smeštena najveća kolekcija Pagani superautomobila. Ukoliko pogledate malo bolje, možete primetiti različite Zonda R felne na Huayri broj tri i sa različitim bojama napred.

Glavna radionica se sastoji od dve velike hale. U prvoj je prostor za sklapanje i montažu, dok se u drugoj nalazi radionica gde se radi sa karbonskim vlaknima i gde su najuočljivija dva crvena autoklava. Autoklav je, najjednostavnije rečeno, velika rerna u koju se smeštaju delovi automobila od karbonskih vlakana kako bi se grejali.

Karbonska vlakna su trenutno najpopularniji materijal koji se koristi u automobilskoj industriji i Pagani se svojski trudi da svojim proizvodima obezbedi najbolji mogući kvalitet kada je reč o ovom materijalu. Pažnja koja se posvećuje detaljima kad su u pitanju delovi od karbonskih vlakana i upotreba kompozita karbonskog titanijuma su odlični primeri toga. Metoda kombinovanja beta titanijumske legure sa naprednim karbonskim kompozitima nudi najoptimalnije korišćenje oba ova materijala. Kombinovanjem se stvaraju karakteristike koje ne bi bilo moguće dobiti od njih pojedinačno.

Karbonska vlakna su svuda po radionici, ali nije samo fokus na ovom materijalu ono što Paganijeve superautomobile čini jedinstvenim. Tačnije, količina specijalnih i jedinstvenih materijala koje Pagani koristi je praktično beskonačna. Neke delove koji se mogu naći na tržištu Pagani redizajnira, dok dobavljači prave ograničene zalihe. Svaki zavrtanj ili šraf koji se koriste u automobilskoj ili avio industriji košta oko osam evra, dok Paganijeva verzija košta 18, iz razloga što ima poboljšanu snagu i ugraviran Paganijev logo.

Kilometar dalje smeštena je druga zgrada. Unutra se nalazi skladište podeljeno na dva dela: razvojno odeljenje i parking za Pagani superautomobile koji se ne koriste tokom zime.

Linija parkirana ispred zgrade tokom posete bila je izvanredna. Činilo ju je ukupno 12 Pagani modela; osam Zondi parkiranih u jednoj liniji, dve Pagani Zonde R, pa još dve Zonde. Oba R izdanja su deo ograničene serije od petnaest napravljenih Zonda R automobila. Kao što možete videti na slikama, taj prostor se koristi i kao skladište za delove.

Razvojno odeljenje čine dva odeljka u kojima se nalaze Zonda R i prva srebrna Pagani Huayra. Druga sjajna crvena Huayra nije trenutno tu, jer je poslata u Aziju na predstavljanje na Top Marques salonu automobila. U ovom delu zgrade obavljaju se instalacije novih delova i ostali delovi razvojnog procesa jednog automobila.

Iz ove perspektive, Paganijeva budućnost deluje svetlo. Porudžbine su primljene za period od najmanje dve godine, a azijsko i američko tržište upoznaće novi hiperautomobil, kao i prvu proizvodnu verziju Huayre koja će uskoro napustiti fabriku. Razvoj potpuno nove fabrike je u planu i počeće iduće godine na istom mestu gde je i druga zgrada. Ona će omogućiti ovom proizvođaču da poveća kapacitet proizvodnje i razvojnog odeljenja i time proširi liniju varijanti Huayra modela.

Izvor/Foto: GTSpirit

3 komentara
  1. dragi manojlovic

    Voleo bih da radim u ovakvoj fabrici. Automobili su im vrh vrhova. Imam 29 godina iskustva u auto industriji. Pozdrav svim ljubiteljima automobila.

  2. MarkoUEMax

    Kakvi perfekcionisti,Horacio Pagani i Christian von Koeniggsegg…

  3. lakf

    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)