Zbog sve lošijeg životnog standarda, prodaja automobila ide znatno lošije. Ne traže se ni nova, niti polovna vozila. U prvih pet meseci ove godine prodato je svega 9.415 vozila. Ne pomažu ni “specijalne akcije i popusti”, plaćanje čak i odmora za dve osobe kupcima novih četvorotočkaša, jer jednostavno narod više nema para. Ne pomažu mnogo ni sve povoljniji auto-krediti zbog bojazni potencijalnih kupaca od gubitka radnog mesta.

– Rezultati prodaje u maju su ravni katastrofi – kaže Miloš Petrović predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila. – Prodato je samo 2.391 novo vozilo. Od tog broja 2.224 su putnički automobili, a 167 su laka komercijalna i dostavna vozila, što je još porazniji podatak po našu privredu.

Petrović objašnjava i da je kragujevačka fabrika FAS prodala 413 vozila “500 L” što lošu krvnu sliku ostalih uvoznika čini još alarmantnijom.

– Počela su otpuštanja radnika i u kompanijama u dilerskim mrežama u kojim je to do skoro bilo nezamislivo – kaže Petrović.

– Jednostavno, svi su već smanjili marže na minimum, skresali sve moguće rashode, nažalost i plate radnicima i sada su ostali bez ikakvog manevarskog prostora. Ova industrija u Srbiji zapošljava na desetine hiljada radnika i plašim se da se stanje još više ne pogorša.

U poređenju sa prošlom mesecom pad prodaje od 70 vozila se i ne čini ogromnim, a u odnosu na isti mesec prošle godine je čak prodato i nešto više vozila, ali podsećanje na maj 2008. kada je kriza i počela, pokazuje pad od skoro 40 odsto.

– U prvih pet meseci te “pretkrizne” godine prodali smo preko 25.000 automobila što je dva i po puta više nego u istom periodu ove godine – ističe Petrović.

Nema zime za limuzine

Da se kriza najbrže prolazi ako ste zavaljeni u udobnim sedištima limuzina, zna i ovdašnja bogata klijentela, koja u auto-salone ne ulazi da bi samo uživala u čarima lepih hostesa, kao većina srpskog (muškog) stanovništva.

– “Audi” je prodao oko 50, BMV 40, a i “Mercedes” je tu negde – kaže prvi čovek Srpske asocijacije uvoznika automobila.

– Svi luksuzni brendovi na nešem tržištu su sačuvali obim prodaje od 50-ak vozila mesečno, kao što je bilo i pre krize.

Izvor: Novosti