Datum:

27.02.2012. 16:39

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 9260 pregleda

Imamo jedan od najstarijih voznih parkova u Evropi, sa automobilima koji su prosečno stariji od 15 godina, ali polovna vozila su u Srbiji i prošle godine bila traženija od novih. Podatak da je lane registrovano čak 150.000 vozila više, iako je prodato samo 30.000 novih automobila, pokazuje da su polovnjaci opet na ceni.

– Sa prosečnom platom manjom od 400 evra, kada se slabo prodaje i domaći „punto klasik“, koji može da se kupi maltene samo uz ličnu kartu i podržan još subvencijama, nije čudo da je u strukturi novoregistrovanih vozila u prošloj godini najviše onih vrednosti do 5.000 evra, dakle polovnih automobila – kaže Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova.

„Novosti“ su napravile računicu na primeru kupovine automobila koje je među najprodavanijim uvoznim vozilima proteklih godina u Srbiji. Cena ovog automobila, koji se trenutno nudi „na akciji“ s četiri zimske gume, iznosi 7.990 evra. Ukoliko vozilo kupujete na kredit od sedam godina, na koliko se najčešće odlučuju kupci u Srbiji, mesečna rata je 116 evra. Na kraju će vas automobil koštati 9.360 evra.

Isti taj automobil, i to sa nešto boljim paketom opreme, u Nemačkoj proizveden u avgustu 2009. sa pređenih 50.000 km vlasnik procenjuje na 4.350 evra. Iznos carine i PDV na ovo vozilo „pegla“ se povratkom „merveštojera“, (poreza) na izlasku iz Nemačke, pa će vas uvoz ovakvog automobila, kada uračunate gorivo i koštati manje od 5.000 evra.

Srpski kupci polovnjaka prave i drugu računicu. Pa umesto da izdvoje oko 8.000 evra za vozilo niže klase, za taj novac kupuju polovno vozilo iz znatno više kategorije, staro 4-5 godina.

– Redovno održavanje novog vozila u ovlašćenom servisu dok traje garantni rok, a može biti i do sedam godina, jako je skupo, pa je i to jedan od razloga što narod pre kupuje polovne automobile – tvrdi nam jedan od prodavaca polovnjaka na beogradskoj pijaci „Bubanj potok“.

Tako je za vozilo koje smo uzeli za primer (7.990 evra) redovni servis skoro 190 evra, dok će vas za polovno, van garantnog roka koštati između 50 i 70 evra. Ne treba smetnuti s uma ni činjenicu da vrednost novih vozila drastično pada (u petoj godini skoro 50 odsto). I to je jedan od razloga za kupovinu polovnjaka.

Luksuz

Za 14 odsto u Srbiji je prošle godine porasla prodaja luksuznih vozila takozvanog premijum segmenta – mercedesa, BMV i audija, uprkos ekonomskoj krizi i ukupnom prošlogodišnjem padu prodaje novih automobila za trećinu kod nas. Nemanja Lazić, generalni direktor „Delta motorsa“ rekao je da je za njih 2011. bila jako uspešna, jer su „nasuprot padu tržišta uvećali prodaju“.

Autor: P. Živković, Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)