Datum:

26.01.2016. 22:28

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 2707 pregleda

Iz inostranstva u našu zemlju uđe i do 120.000 već korišćenih limuzina, novih se proda tek 20.000. Troškovi održavanja, odnosno servisa, takođe su stavka koja pomaže pri donošenju odluke.

Srpski vozač sa prosečnom zaradom teško sebi može da priušti nov automobil. Zato kod nas i ne bi trebalo da bude neke velike dileme da li kupiti nov ili polovan automobil. Dok iz inostranstva u našu zemlju uđe i do 120.000 već korišćenih limuzina, proda se tek 20.000 novih četvorotočkaša, iako imamo jedan od najstarijih voznih parkova u regionu. Većina naših vozača ne sme ni da razmišlja da li mu se više isplati da vozi i održava novo ili polovno vozilo.

 U Srbiji trenutno može da se kupi nov automobil za nešto više od 7.000 evra i to sa dosta siromašnim “paketom opreme”, u kome često nema ni klima-uređaja. Ko hoće više, mora da zavuče dublje ruku u džep! Zato su na ceni najviše polovnjaci od oko pet hiljada evra. Većinom su to automobili koji se uvoze iz Nemačke, Italije, nekih drugih zemalja Evrope, a zajedničko im je da su većinom sa motorima “evro 3” standarda, koji je odavno proteran sa evropskih drumova. Njima nije zabranjeno da se pojave na drumovima, ali vlasnika ta vožnja “oldtajmera” papreno košta!

Naši vozači se za polovni automobil odlučuju i zbog troškova održavanja. Jer, automobil u garantnom roku zahteva i servisno održavanje u ovlašćenim servisima, a to košta. Naravno, uslugu u ovlašćenom servisu vam pruža visoko obučen serviser, na najsavremenijim uređajima i alatima i ugrađuju se originalni delovi. Polovni automobil bi, naravno, takođe trebalo održavati u ovlašćenom servisu, ali se to najčešće ne radi, jer u neovlašćenim servisima, servisiranje automobila je mnogo jeftinije.

“Novosti” su pokušale da naprave paralelu koliko servisiranje košta vlasnike novih, koliko polovnih vozila, ali je to u suštini “nemoguća misija”. Na našem tržištu ni cena novog vozila nije ta koja piše u cenovniku. Danas je jedna, sutra “osmisle akciju” pa taj isti automobil košta nekoliko hiljada evra manje. Čak je moguće i da se cenjkate u prodajnom salonu, baš kao i na pijaci. I u ovlašćenim servisima će vam često ponuditi ugradnju “original, ili repariranih delova”, a postoje i brojni primeri da su vlasnici tražili pravdu na sudu jer im je ugrađen polovan ili neoriginalan deo u vozilo pod garancijom.

Kod polovnih vozila je još teže utvrditi cenu servisa (poredili smo samo redovne, takozvane “male servise”) jer će i tu majstor gledati ” da prođete što jeftinije”.

Zajednički imenitelj svim “uštedama” i snalaženjima je besparica.Tako da je u našem slučaju teško dati odgovor na pitanje da li se više isplati kupiti nov ili “dobar” polovan automobil. Nemci su i na to dali precizan odgovor. Posle četvrte godine eksploatacije automobil postaje suviše skup za održavanje i najisplativije ga je prodati onima koji nemaju para za nov.

Za starije od pet godina

Francuski gigant “Reno” je čini se prvi uočio problem vlasnika vozila starijih od pet godina koji bi želeli da održavaju svoj automobil u redovnim servisima, ali im to nije isplativo zbog sve manje vrednosti vozila.

Zato je napravljen brend “Motrio” koji obezbeđuje rezervne delove i potrošni materijal za gotovo sve marke svetski poznatih proizvođača automobila.

– Sada vlasnici tih vozila mogu da kupe rezervni deo po znatno nižoj ceni, koji je u potpunosti u skladu s normama proizvođača vozila. Dakle, kvalitetan je, a nije skup – objašnjava direktor kompanije “Reno – Nisan Srbija” Milan Belin.

Autor: P. Živković/Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)