Datum:

28.12.2012. 10:34

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 9413 pregleda

Mazda je oduvek bila simbol pouzdanosti, a ni „šestica“ prve generacije nije izuzetak. Naravno, ta pouzdanost je oduvek imala i svoju cenu, pre svega kada je reč o delovima.

Sa prvom generacijom „šestice“, Mazda se okrenula novom i dinamičnom dizajnu, potpuno netipičnom za svoj dotadašnji, pomalo dosadni i uštogljeni stil. Dizajnerski pravac, nazvan „zum-zum“ ostao je aktuelan do potpuno nove, nedavno predstavljene „šestice“ treće generacije. Dizajn je svakako bio nov, ali su neke stvari ostale po starom, a to je pre svega pouzdanost – nešto po čemu su „mazde“ oduvek bile poznate.

Dakle, kada se pojavila prva generacija „šestice“ 2002. godine, svi su bili oduševljeni i spoljašnjim i unutrašnjim izgledom. Atraktivne spoljne linije potpuno su izdvojile ovaj model od konkurencije, a unutrašnjost sa instrumentima osvetljenim crvenom bojom, jasnim i atraktivnim komandama i ukrasima u boji aluminijuma, mnoge je podsetila na onu iz „alfa romea“.

Prekretnica u dizajnu

Pritom i vozne osobine su bile za klasu bolje u odnosu na starije „mazde“, a ovaj model je u kasnijim verzijama čak ponudio i varijante sa pogonom na svim točkovima, kao i sportsku „MPS“ verziju sa benzinskim 2.3 turbo-motorom, pogonom na svim točkovima i impresivnih 260 KS.

Sve u svemu, ovo je bio model koji je napravio prekretnicu u Mazdinom odnosu prema dizajnu svojih modela.

Danas, prva generacija „šestice“ više nije u cvetu mladosti, to jest nedavno je dobila unuka, premijerno predstavljenog na salonu automobila u Moskvi. Ipak, dolazak treće generacije „šestice“, veće i atraktivnije nego ikada, može samo da razveseli potencijalne kupce polovne prve „mazde6“ o kojoj ovde pišemo, jer će novi model uticati da cene prve generacije dodatno padnu.

Unutrašnjost i danas izgleda atraktivno. Ova na testiranom primerku ni posle osam godina ne pokazuje znakove trošenja

Kako polovna „mazda6“ nikada nije bila previše jeftina, ovo će svakako biti dodatni podstrek za mnoge da razmisle o ovom modelu. Nažalost, ponuda polovnih „šestica“ na našem tržištu nije bogata, jer je uvoznici polovnih vozila izbegavaju zbog visoke cene, ali i skromnog broja servisa i skupljih delova na našem tržištu. Ipak, kao što smo rekli, sa dodatnim sniženjem cene, a zbog pojave nove generacije ovog modela i to će se vremenom izmeniti.

Pomenuta visoka cena svakako nije slučajnost jer je tokom proizvodnje „mazda6“ dobijala stalne pohvale na račun kvaliteta i pouzdanosti, a vrhunac toga bila je vrhunska ocena na „Auto Bild“ supertestu.

Naravno, to ne znači da je „šestica“ automobil bez mana, a naročito su problemima sklone varijante sa dizel-agregatima, upravo one koje su i najčešće u ponudi placeva polovnjaka kod nas.

Reč je, zapravo, samo o jednom motoru zapremine dva litra koji se nudio u dve varijante snage sa 120 i 136 KS (kasnije i 143 KS u snažnijoj varijanti). Iako umeren u potrošnji i miran u radu, dizelaš je imao određenih problema, a oni se (upravo ovim redom) odnose na: elektronsku kontrolu motora, sistem ubrizgavanja goriva, turbinu i pumpu visokog pritiska.

Pritom, ne treba zaboraviti ni na probleme uzrokovane lošim kvalitetom dizel-goriva koji su, slobodno možemo reći, uža specijalnost našeg tržišta, a dizelaš ima i plivajući zamajac koji u proseku traje oko 120.000 kilometara. Međutim, takvi problemi su, bukvalno, nepoznati kod benzinskih varijanti. Oni rade, kako to majstori vole da kažu, „bez greške“, a jedino je kod 1.8 i 2.3 benzinaca primećena povećana potrošnja ulja. Pritom, svi benzinci imaju lanac koji može da potraje i do 250.000 km (fabrička preporuka za zamenu), a eventualni problemi sa gorivom svode se na zapušene brizgaljke i prljanje EGR ventila, što se rutinski rešava.

Naravno, „mazda6“ kao i većina polovnjaka ima svoju ružnu stranu, a ona je u ovom slučaju korozija. Ušteda na pogrešnom mestu i nepažnja prilikom sklapanja uzrokuju da se korozija javlja na obodima vrata, poklopcu motora i prtljažnika, donjem postroju i zadnjem obrubu točka. Ovome su naročito sklone varijante „šestice“ napravljene pre 2006, a kasnije verzije su nešto bolje pa na to treba obratiti pažnju prilikom izbora polovnjaka.

 

Još jedna ne tako lepa strana „šestice“ svakako su i cene delova, ali to nije ništa novo kada su „mazde“ u pitanju. Jednostavno, delovi su za njih uvek bili (pre)skupi, ali, srećom zaista i retko potrebni.

Mazda6 2.0

Godište: 2004.
Kilometraža: 112.000
Cena: 5.500 evra
Dužina (mm) 4.745
Širina (mm) 1.780
Visina (mm) 1.440
Međuosov. rastojanje (mm) 2.675
Prtljažnik (l) 430
Rezervoar (l) 74

Istorija modela

Prva generacija „šestice“ pojavila se 2002. godine. Od motora tu su bili benzinci od 1.8, 2.0 i 2.3 litra sa 120 do 166 KS, a već naredne 2003. pojavila se hečbek varijanta „šestice“ sa pet vrata kao i karavan verzija. Sa njima je uveden i novi motor – dvolitarski dizelaš od 120 i 136 KS, kao i vrhunska verzija „šestice“ koja je imala 2.3 motor i pogon na svim točkovima i cenu od preko 30 hiljada evra. Prvi redizajn usledio je 2005. godine, tada je poboljšana zaštita od korozije, neznatno je izmenjena prednja maska, 2.0 benzinac je pojačan na 147 KS, a snažniji dizelaš sa 136 na 143 KS. Naredne, 2006. godine predstavljena je najsnažnija varijanta sa oznakom MPS i 2.3 turbo-motorom od 260 KS i pogonom na svim točkovima. Proizvodnja „mazde6“ prve generacije prestala je 2008. u korist novog modela.

Tehnički podaci:

Motor: benzin/4 cilindra
Zapremina (cm3): 1.999
Snaga: (KS) 141
Obrtni moment (Nm): 181 pri 4.500
Pogon prednji
Menjač: manuelni, 5-stepeni
Pneumatici: 205/55 R16
Emisija CO2 (g/km): 154
Potrošnja (l) na 100km: 8,5
Maksimalna brzina (km/h): 208
Ubrzanje do 100 km/h (s): 9,7

Šta kažu serviseri

Pre svega ističe se trap. Suspenzija je veoma solidna i snažna, kugle i krajevi spone su na mestu, a treba obratiti pažnju na manžetne poluosovine koje ispucaju pa nečistoće mogu da dopru do ležaja točka i oštete ga.

Ovo se kod „šestice“ dešava natprosečno često u odnosu na klasične otkaze kugli i upornih spona kod drugih vozila. Izdržljivi su i amortizeri i nije retkost da oni fabrički potraju i preko 200.000 kilometara.

Cene delova u zvaničnom servisu:

 

 

 

 

 

 

 

 

Što se tiče motora, svakako su preporuka benzinci, jer su dizelaši skuplji za održavanje i skloni problemima koje smo već napomenuli. Takođe, pojedine dizel-varijante u modelima proizvedenim nakon 2006. godine imaju i filter čestica. On generalno ne pravi previše problema, eventualno traži povremeno čišćenje, ali ima, nazovimo ga tako, nezvanični životni vek. Sa našim gorivom on zaista retko poživi više od 200.000 kilometara, a nakon toga treba računati na rasklapanje i temeljno čišćenje, a ukoliko to ne pomogne, ona je potrebna zamena ili što je kod nas, nažalost, česta praksa njegovo vađenje i softversko isključenje.

Sa druge strane, „šestice“ nakon redizajna imaju poboljšan plivajući zamajac. On je kod ovih modela izdržljiviji i traje znatno više od 100.000 km koliko je prosek za onaj kod starijih dizel „mazdi6“. Inače, motori su, u najvećem broju slučajeva savršeno „suvi“, a pojava uljnih naslaga na njemu ili menjaču je zaista retkost.

Najveći problem, slažu se u servisu, jeste korozija. Ona je gotovo redovan pratilac starijih „šestica“, a javlja se na donjem postroju koji je slabo zaštićen pa, na primer, sitni kamenčići koji se odbijaju o donji deo automobila lako oštećuju farbu i limariju pa se korozija ubrzo stvara. Još jedna stvar podložna koroziji je i izduvni sistem. Usled vožnje kratkim relacijama u njemu ostaje dosta kondenzacije pa ga vremenom korozija napada iznutra ka napolje, što znači da se ne može uočiti golim okom dok ne probije na spoljnu stranu, kada je već prekasno.

Zaključak

Briljantan rezultat na „Auto Bild“ supertestu „mazda6“ je u najvećoj meri zadržala i na duže staze, kao stariji polovnjak. Varijanta na supertestu bila je 1.8 benzin, a mi vam upravo taj ili 2.0 benzinac preporučujemo i kao polovnjak. Problemi sa korozijom mogu se rešiti preventivnom zaštitom nakon kupovine, osim, naravno ako rđa nije već ozbiljnije napala karoseriju. Elektronika „šestice“ je gotovo bezgrešna, a cene delova nisu baš naivne pa i o tome treba voditi računa.

Ocena 4/5

Servis: Mazda Profil

Izvor: Moj auto

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)