Datum:

29.03.2011. 16:24

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , , , ,

Statistika:

0 komentara 15161 pregleda

Oko sto motocikala marke „suzuki GSX-R” naći će se ove godine na srpskim drumovima. Za njihovim upravljačima sedeće policajci, a na sebi neće imati obeležja pripadnika MUP-a. Njih je prošle jeseni kupila Uprava saobraćajne policije sa ciljem da se vozači dvotočkaša u Srbiji malo dovedu u red, međutim zbog loših vremenskih prilika nisu imali prilike da se u punom kapacitetu uključe u kontrolu saobraćaja. Prema rečima Vladimira Rebića, zamenika načelnika Uprave saobraćajne policije, jedan broj ovih motocikala se ovog meseca već našao na ulici, dok će ostali morati da sačekaju lepše vreme.

– Motocikli bez policijskih obeležja, takozvani presretači, nabavljeni su jer naša policija i većina drugih u svetu, poput francuske, ima problem sa bahatim ponašanjem vozača dvotočkaša. Oni su često brži od policijskih službenika, a istovremeno sakrivaju registarske tablice. Zadatak presretača biće da ugrađenom kamerom snime počinjeni prekršaj i, ukoliko je moguće, zaustavlje vozača – govori Rebić i dodaje da, ukoliko nije bezbedno za policajca, druge učesnike u saobraćaju i samog prekršioca na motociklu da bude zaustavljen, onda će policajac presretač samo da snimi prekršioca, koji će kasnije da bude kažnjen po Zakonu o bezbednosti saobraćaja.

Kada je prošle godine u medijima najavljeno uvođenje ovakve vrste kontrole, mnogi vlasnici dvotočkaša su ironično komentarisali kako “ionako nemaju tablice na motoru”, kao i da policija neće smeti da ugrozi njihovu bezbednost nasilnim zaustavljanjem ako su se samo provlačili kroz kolonu vozila.

– Ukoliko policajac ne bude mogao da snimi registarsku tablicu motocikliste, neće biti potrebe za nasilnim presretanjem tih vozila, zato što operativnim saznanjima policija može da uđe u trag mestu gde se vozači motocikala okupljaju. Takođe, naši službenici su dovoljno osposobljeni da prate takvog vozača do njegovog odredišta gde će on moći da bude bezbedno zaustavljen i kažnjen – objašnjava Rebić.

Bez službenih obeležja presretač je neupadljiv među drugim vozilima, međutim posle nekog vremena, vozači bi mogli da nauče koji su policijski motociklisti pa da budu svesni njihovog prisustva.

– Iako postoji plan nabavke i drugih motocikala, nije suština u kažnjavanju već u edukaciji vozača. Mnogo je važnije građanima usaditi svest da postoji ovaj metod otkrivanja prekršaja, odnosno da shvate da nisu zaštićeni od prekršajne odgovornosti ako nisu neposredno zaustavljeni od policajca. To što nisu sada zaustavljeni ne znači da im za deset dana ili dva meseca na kućnu adresu neće da dođe policijska patrola – kaže Rebić.

Za razliku od drugih gradova u Srbiji, ključne ulice u Beogradu gde motociklisti uglavnom divljaju pokrivene su kamerama pa se postavlja pitanje koja je onda uloga vozača presretača u glavnom gradu.

– U Beogradu ima mnogo kamera, ali one su još uvek u eksperimentalnoj fazi. Što se one budu više koristile, tako će sa deonica koje pokrivaju polako da se uklanjaju specijalni policijski presretači. Međutim, treba da se ima u vidu da ne postoji šablon kojim ulicama će da se kreću neobeleženi pripadnici MUP-a. On će često da se menja i to kako bi se kod građana stvorila svest da postoji video nadzor i da će pre ili kasnije da odgovaraju za prekršaj koji su počinili – rekao je Rebić.

Bez obzira na to kolike su zaprećene kazne i koliko ima policajaca na ulicama, uvek će biti motociklista koji će da se ponašaju bahato i opasno po druge učesnike u saobraćaju. Njihovom edukacijom, smatra Vladimir Rebić, ne može da se bavi samo policija.

– Moraju da se uključe porodica, školski obrazovni sistem i autoškole. Tada će vozačima verovatno da budu nevažne sankcije, pošto će imati svest da ne treba tako da se ponašaju – zaključuje Rebić.

Specijalni motori
Za motocikle “suzuki GSX-R”, koje koriste pripadnici policije, ne može da se kaže da su najudobniji, što će najbolje da osete oni koji pod punom zaštitnom opremom budu morali tokom letnjih vrućina da na njemu krstare asfaltom.

– Postoji posebna procena koliko policajac može da provede vremena na ovakvom motoru. Njihov rad neće imati standardne smene, kao kod drugih policijskih službenika, već će imati mogućnost i da se odmore – objašnjava Vladimir Rebić.

Izvor: Blic

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)