Datum:

09.10.2017. 22:41

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Dok je svet na ivici nuklearnog rata između SAD-a i Severne Koreje, u vremenu kad ne testira nuklearne bombe i preti celom svetu, “vrhovni vođa” Kim Džong Un najviše voli da se vozi u Mercedesu.

Kao što SAD ima Ford, Nemačka Folksvagen i Japan Tojotu, tako i Severna Koreja ima Pyeonghwa Motors.

Ova kompanija pod režimom diktatorske vlade svake godine proizvodi vrlo mali broj civilnih automobila u svom sedištu u gradu Nampo, koji je luka na zapadnoj obali Severne Koreje. U jednom jedinom postojećem prodajnom salonu u Pjongjangu posetioci mogu da razgledaju, isprobaju i kupe automobile. Trenutna ponuda Pyeonghwa Motorsa nudi 25 različitih modela vozila, od kojih poneki izgledaju kao jeftine kopije evropskih automobila.

Autoindustrija Severne Koreje jedan je od važnih ogranaka nacionalne ekonomije, s puno manjim kapacitetima nego u Južnoj Koreji. Razlog tome je što je celokupna autoindustrija podređena diktatorskom režimu, odnosno Narodnoj vojsci.

Iako Severna Koreja ima kapacitete da proizvodi između 40 i 50 hiljada automobila godišnje, ali poslednjih godina uz sankcije i ekonomsku krizu ta brojka je pala na svega nekoliko hiljada. Više od polovine proizvodnje vozila bazira se na vojna vozila, autobuse, trolejbuse i tramvaje, dok se vrlo mali udeo odnosi na civilne automobile. Ulice su često potpuno prazne, jer automobili su i dalje većini stanovnika nedostižni luksuz.

Severna Koreja nije član nikakvih međunarodnih organizacija proizvođača automobila ili bilo kakvih industrijskih komiteta UN-a, tako da su dostupne informacije ostatku sveta vrlo ograničene. Početak tamošnje autoindustrije bio je u sovjetskoj eri, kada je Severna Koreja započela proizvodnju vozila po SSSR-ovoj licenci. Sovjetski Savez snabdevao je Korejce s pomoći u izgradnji fabrika, koje su bile opremljene sovjetskom tehnologijom. Prva proizvedena vozila bile su replike ruskih GAZ vozila.

U moderno doba, Severna Koreja je kupila mnoge automobile svetskih marki poput Mercedesa, Nisana, Džipa, Honde i drugih i kopirala ih u fabrici Pyeonghwa Motors. Takođe, svoje “domaće” automobile uspešno izvozi u Vijetnam.

S potpuno druge strane siromaštva, izolacije i zabrana stoji čelnik države Kim Džong Un, koji na privatnom računu navodno ima 5 milijardi američkih dolara. Dok njegov narod gladuje, Kim godišnje potroši oko 600 miliona dolara na razni luksuz, uključujući automobile, skupoceni alkohol, cigarete i ostalo, prenosi 24 sata.

U službenim udžbenicima u severnokorejskim školama navodi se da je Kim Džong Un već sa tri godine naučio da vozi automobil. Ali, nepobitna istina je da Kim poseduje impresivan vozni park. MSN navodi da je “vrhovni vođa” vlasnik preko 100 skupocenih automobila.

Najdraži mu je brend Mercedes, u čijim je luksuznim automobilima viđen mnogo puta. Takođe, poznato je da je Kim vlasnik blindiranog i posebno rađenog Mercedesa S600 Pullman čija se cena, s obzirom na opremu, procenuje na 1,7 miliona dolara. Iako UN-ove zabrane jasno navode da Severna Koreja striktno ne sme da uvozi ikakvu luksuznu robu, diktatorska vlada ipak uspeva da snabde svog lidera čime god poželi.

Izvor: N1

0 komentara
Ostavi komentar
Ime (*)

E-mail (*)

Komentar

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)