Datum:

11.03.2012. 20:16

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 6516 pregleda

Na salonu u Ženevi Peugeot je, pored serijske verzije nove 208-ice, predstavio i 208 GTi koncept i urbani koncept 208 XY, vozilo čija se boja menja u zavisnosti od ugla gledanja i udaljenosti posmatrača. Svetsku premijeru imao je i crossover Peugeot 4008.

Na ženevskom sajmu javnosti je predstavljen Peugeot 208. Sa dužinom od 3 975 mm novi model nešto je kraći od Peugeota 207, ali i viši za 10 mm. 

Pored toga Peugeot 208 je lakši za oko 110 kg od svog prethodnika. U Peugeotu kažu da smanjenje dužine vozila neće uticati na komfor putnika i da je unutrašnji prostor sada bolje iskorišćen. 

Tako će, ne primer, oni koji sede na zadnjim sedištima imati 50 mm više mesta za kolena. Francuski proizođač će novi automobil ponuditi kupcima u dva oblika karoserije – sa 3 i sa 5 vrata. U planu je i zamena za 207 CC, kao i verzija SW karavan. 

Za pogon su zadužena dva 3-cilindrična benzinca od 1.0 litra i 75 ks, odnosno od 1.2 litra i 100 ks. Potrošnja manjeg od ova dva motora u kombinovanoj vožnji ne bi trebalo da prelazi 4,3 litra na 100 km, uz CO2 emisiju od 99 g/km. 

Peugeot će ponuditi i tri e-HDi “micro-hybrid” turbodizel motora. Dizel modeli biće opremljeni stop/start sistemom, a prema najavama iz kompanije najekonomičniji od ovih dizelaša imaće prosečnu potrošnju od 3,4 l/100km.

Peugeot nastavlja tradiciju malih sportskih hečbek automobila koja je započeta pre tri decenije modelom 205 GTi. 

Koncept 208 GTi zasnovan je na verziji Peugeota 208 sa 3 vrata, a vizuelno se razlikuje od standardne “dvestaosmice” po aerodinamičnim dodacima u koje spadaju proširenja na lukovima blatobrana i pragovima, kao i spojler koji se nalazi pozadi, na vrhu trećih vrata. 

Izmenjena je i struktura gornjeg dela maske hladnjaka, dok je na donjoj ivici dodat još jedan hormirani elemenat na kojem se nalazi ugravirana zastava zemlje iz koje dolazi vlasnik automobila. 

Na taj način, Peugeot je u koncept 208 GTi uveo neku vrstu nacionalne personalizacije. 

Osim za dnevna i stop svetla, LED tehnologija je na konceptu upotrebljena i za pokazivače pravca, a ostaje da vidimo da li će Peugeot zadržati ova rešenja i na serijskoj verziji modela 208 GTi.

Ispod haube Peugeota GTi nalazi se 1.6 litarski turbopunjeni četvorocilindrični motor preuzet iz kupea RCZ, koji razvija 200 ks uz obrtni moment od 254 Nm. 

Snaga se prenosi na prednje točkove preko šestostepenog ručnog menjača. 

Peugetot 208 GTi dobio je i oslanjanje prilagođeno sportskim karakteristikama automobila, kao i nove, jače kočinice. 

Iako je ovde reč o konceptu, serijska verzija je izvesna i očekuje se na sajmu automobila u Parizu, u septembru 2012, dok bi se GTi našao u prodaji 2013. godine.

Drugi koncept koji je francuski proizvođač izložio u Ženevi, 208 XZ, dolazi sa neobičnim inovatovnim rešenjem. 

Naime, zahvaljujući specijalnom načinu farbanja u boju purpura, karoserija ovog automobila menja nijanse u zavisnosti od položaja i udaljenosti posmatrača u odnosu na vozilo. 

Da bi se postigao ovaj efekat, na karoseriju se posebnom “Pulsion” tehnologijom nanosi šesnaest slojeva boje i laka. 

Osim toga, koncept 208 XY imaće i posebno dizajnirane 18 inčne alu felne i panoramski krov. 

Puprpurni tonovi karoserije preneti su sa spoljašnjosti u enterijer vozila, tako da u konceptu 208 XY dominira instrument tabla presvučena kožom u toj boji. 

Peugeot 208 XY pokreće 1.6 litarski e-HDi od 115 ks, u paru sa šestostepenim manuelnim menjačem.

Na ženevskom salonu predstavljen je i model 4008. Kao i njegov srodnik, Citroen C4 Aircross, i Peugeot 4008 baziran je na platformi Mitsubishija ASX. 

Novi automobil smešten je u gami Peugeota ispod nešto većih modela 3008 i 4007, dugačak je 4.340, širok 1.800, a visok 1.630 mm, dok njegovo međuosovinsko rastojanje iznosi 2.670 mm. 

Peugeot 4008 nudi prtljažni prostor od 416 litara, ako odaberete paket opreme sa rezervnim točkom punih dimenzija, dok se njegova zapremina povećava na 442 litra u opciji sa setom za krpljenje pneumatika. 

U ponudi su dva benzinska i dva dizel motora. Benzinci će imati 115KS (motor od 1.6 litara) i 150 KS (2.0 litarski). 

Obe verzije imaju petostepeni ručni menjač, dok će u opciji jačeg agregata biti i automatski CVT. 

Što se tiče dizelaša, kupci će moći da biraju između 1.6 litarskog HDi motora od 115 KS i snažnijeg 1.8 litarskog od 150 KS, a motori će biti upareni sa šestostepenim manuelnim menjačem.

Peugeot 4008 proizvodiće se sa pogonom na prednjoj osovini i u verziji 4×4. 

Osim 1.6 litarskog benzinca, pogon na četiri točka biće dostupan u svim drugim verzijama ovog vozila.

Sistem pogona 4×4 imaće tri moda rada – standardni 2WD koji će snagu prenositi samo na prednje točkove i dve terenske opcije 4WD i LOCK (za niže brzine i zahtevne prepreke), kod kojih će snaga koja se prenosi do svakog točka biti elektronski kontrolisana. 

Peugeot 4008 pojaviće se u prodaji u maju 2012. godine. 

Izvor: B92

 

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)