Datum:

07.04.2011. 1:03

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 7394 pregleda

Za stolom u kojem već decenijama Volkswagen Passat deli karte od ove godine je zaigrao i Peugeot 508, koji je srpsku premijeru imao na Salonu automobila u Beogradu. Najnoviji francuski ”lav” dolazi kao zamena za dve serije, 407 i 607, i trebalo bi da unese svežinu u srednju klasu, gde pored Passat-a ima dosta opasnih igrača kao što su Opel Insignia, Mazda 6, Ford Mondeo, Honda Accord…

Na test vožnji u Španiji ekipa srpskog Auto Bilda se uverila da ”petstoosmica” ujedinjuje dinamičnost Peugeot-a 407 i luksuz i komfor Peugeot-a 607 i onda je potpuno logično da Peugeot očekuje proboj u tri najprodavanija automobila u segmentu.

Takođe, jasno je da su Francuzi direktno na nišanu imali novu generaciju Passat-a, jer Peugeot 508, iako samo tri centimetra duži od nemačkog rivala, nudi čak deset centimetara veće međuosovinsko rastojanje. Na drugoj strani, Passat ima za nijansu veći prtljažnik (565:545 litara).

U Peugeot-u su takođe odustali od radikalnog dizajniranja, zbog čega model 508 nije ekscentričan, kao što smo očekivali, već šarmantan automobil. On se upravo tako ponaša i u vožnji – udobno na autoputu i smelo u krivinama. Da ne kažemo – gotovo kao Passat.

Kabina je do savršenstva prilagođena vozaču kojem je sve na dohvat ruke. Plastika je mekana, prijatna na dodir i odaje utisak da je premijum klase, dok će na višku centimetara najvoše zahvaliti putnici u drugom redu sedišta. Uvodni kilometri testiranja u Alikanteu bili su dovoljni da se upitano zbog čega Peugeot ranije nije izašao sa modelom 508? Serije 407 i 607 su odavno izgubile publiku i, praktično, francuski proizvođač nije imao potrebu sa skriva ”petstoosmicu”.

Bilo kako bilo, pored limuzine sa četvoro vrata (dužina 4,79 metara), u istom trenutku se pojavila i karavanska verzija, dugačka 4,81 metara i sa prtljažnikom zapremina 560 litara.

Ponuda motora uključuje dva benzinca i četiri dizelaša. Bazni 1.6-litarski VTi benzinac sa 120 KS dolazi u kombinaciji sa šestostepenim poluautomatskim menjačem, dok će ljubiteljima dinamične vožnje dobro poslužiti turbo 1.6 THP sa 156 KS (šestostepeni ručni menjač). Po običaju, Peugeot je jači na terenu dizel motora koje u model 508 uvodi 1.6-litarski HDI (112 KS, petostepeni ručni menjač).

Isti motor dostupan je i sa takozvanom e-HDI tehnologijom koja uključuje savremeni ”start-stop” sistem i elektronski kontrolisani ručni menjač (šest stepeni) čime se prosečna potrošnja i emisija štetnih gasova smanjuje na 4,2 litra, odnosno 109 grama CO2 po kilometru. Kupcima se nude i dve verzije dvolitarskog HDI motora sa 140 (ručni menjač, 6 stepeni) i 163 (automatski menjač, 6 stepeni) konjske snage, kao i top sportska verzija ”petstoosmice” sa oznakom 2.2 HDi (204 KS).

Izvor: Auto Bild / Foto: Autoblog

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)