Datum:

10.09.2018. 9:39

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara pregleda

Japanski automobilski mag “Nisan” rešio je da svoju novu, petu generaciju, gradskog automobila “mikra” poveća, znatno osavremeni i da tako, u segmentu gde “boj bije” žestoka konkurencija, svom adutu da “vetar u leđa”.

Cenovno, sa početnih 12.400 evra “mikra” pokazuje da tradicionalni kvalitet, vrhunski motori, koji su zaštitni znak cele alijanse (“Reno-Nisan_Micubiši“) ne mora i da basnoslovno košta.

Za taj novac, “Nisan” vam nudi moderno dizajnirano ( sa izuzetnom završnom obradom), skladno, atraktivno, prepoznatljivo vozilo.

Unutrašnjost vozila je pričća za sebe. Kod japanskih automobila, a to je i slučaj kod “mikre” sve je pažljivo odmereno i postavljeno tako daje nadohvat ruke vozaču. Naravno nisu zanemareni ni ostali putnici u vozilu a za njihovu udobnost i komfor zadužena su kvalitetna sedišta, vrhunski klima uređaj, kao i moćni, ekskluzivni “bosepersonal” audio sistem.

U “Nisanu” sa ponosom kažu da nova “mikra” nudi najbolju opremu u klasi. Audio sistem “Bose” je samo delić ponuđenog. Pri tome , “Nisan” je “u trendu” automobilske industrije kada je personalizacija u pitanju pa tako vlasnik ima na raspolaganju čak 100 “stilskih kombinacija” boja spoljašnosti, unutrašnjosti, presvlaka…

Vozač će uživati, sasvim sigurno, u svom kokpitu. Moderan, atraktivan, sportski. Volan se lako podešava. I po visini i po dubini. Lak je za upravljanje pa je manevrisanje u skučenom gradskom prostoru znatno jednostavnije.

Na obruču volana se nalaze sve komande koje su dostupne i preko tač-skrin ekrana od sedam inča.

Instrument tabla je u stvari TFT ekran od pet inča koji pruža obilje informacija.

Vozaču su pri tom ponuđeni brojni sistemi asistencije kako se uostalom, i očekuje od savremenog automobila. Pored kamere koja olakšava parkiranje (pogled od 360 stepeni). U “Nisanu” kažu da su mislili i na one kojima je, na primer “paralelno parkiranje” komplikovano i stresno. Ništa jednostavnije, kažu magovi Japanaca.

– Zadnja kamera je odlična kada vozite unazad – ali kada hoćete da se parkirate, lepo je ako možete da vidite i nešto više od onoga što je direktno iza vas. Zbog toga je nova “mikra” jedino vozilo u svojoj klasi koje poseduje inteligentni sistem “Around view

monitor”. On se sastoji od četiri kamere koje vam pružaju virtualni 360° pogled iz ptičije perspektive na vaše vozilo, uz opcionalni podeljeni ekran na kome se prikazuje krupan plan prednjeg, zadnjeg ili bočnog dela vašeg automobila, što vam omogućava odličnu preglednost. A kako sve što vam se može naći na putu nije i nepomično (da, mislimo na kolica za kupovinu), detektor pokretnih objekata vam pomaže da motrite na svoju i može da vas upozori na pokretne objekte registrovane u vašoj blizini.” – kažu Nisanovi stručnjaci, a mi smo se uverili da i u praksi sve izgleda baš tako: lako, efikasno.

Iz obilja sistema asistencija izdvajamo uočavanje vozila ili lica koja se nalaze u “mrtvom uglu”, upozorenje za nevoljno napuštanje kolovozne trake i korekcije, inteligentni sistem koji prepoznaje moguće rizične situacije i spreman je da zakoči u slučaju nužde. Tu je i sjajni navigacioni sistem, pomoć pri kretanju na uzbrdici, sistem koji “čita” saobraćajne znakove,inteligentna duga svetla koja se automatski “obaraju” kada naiđe drugo vozilo u susret…

Prtljažni prostor ima 300 litara, ali se “Nisan” potrudio da , uz više mogućih kombinacija, obaranjem sedišta taj prostor naraste do respektabilnih 1.004 litra!

Pod haubom se nalazi najnoviji benzinac iz “Nisanove” radionice. Trocilindraš, sa turbinom, radne zapremine 898 kubika razvija, veoma živahnih 90 “konja” i uz obrtni moment od 150 nm vam daje sasvim dovoljno samopouzdanja u vožnji.

TEHNIČKE SPECIFIKACIJE

  • DUŽINA: 3.999 mm
  • ŠIRINA: 1.935 mm
  • VISINA: 1.455 mm
  • MEĐUOSOVINSKO RASTOJANjE: 2.525 mm P
  • RTLjAŽNIK: 300/1.004 lit.
  • MASA: 1.001 kg.
  • MOTOR: 0.9 IG-T
  • ZAPREMINA: 898 ccm
  • SNAGA: 90 KS OBRT.
  • MOMENT: 150 nm
  • REZERVOAR: 41 lit. 0-100 km/č: 12, 1 sek
  • MAKS.BRZINA: 175 km/č
  • POTROŠNjA: Lit./100 km
  • GRAD: 5,6
  • VAN GRADA: 3,7
  • KOMBINOVANO: 4,6
  • CENA: Od 12.400 evra

Pri tome će vam i odlazak na benzinsku pumpu biti prijatnije kada znate da je potrošnja, u proseku oko 5,1 litar benzina na 100 pređenih kilometara. Mi smo, na našoj test vožnji, uspevali čak i da potrošnju spustimo iznad “fabričkih” i to ne na uštrb zadvoljstva u vožnji.
Menjač je petostepeni, manuelni, veoma precizan.

Pored motora koji smo mi imali na testu 0,9 u ponudi je još jedan benzinac od 1,0 litara (tri cilindra )koji je nešto slabijih performansi ali takođe veoma efikasan i ekonomičan.

U ponudi su i tri nivoa opreme “vizija”, “akcenta” i “N.konekta”.

Izvor: Novosti

0 komentara
Ostavi komentar
Ime (*)

E-mail (*)

Komentar

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)