Datum:

21.05.2017. 11:23

Autor:

Ina

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara pregleda

Kompanija iz Riselshajma trlja ruke. Kako i ne bi kada je za petu generaciju “korse” nemački “Opel” nedavno primio 750.000. porudžbinu! Tako je i ovaj “Opelov” model iz B segmenta, počev od tržišnog lansiranja krajem 2014, zasluženo dobio status bestselera ove kompanije. Moderni univerzalac na taj način nastavio je uspešnu priču koju je započela prva “korsa”, 1982. godine. Do danas, više od 13 miliona “Opelovog “predstavnika proizvedeno je računajući dosadašnje generacije.

“Korsa” sjedinjuje prijatnu, modernu atmosferu i zabavu u vožnji sa vrhunskim tehnologijama iz viših automobilskih klasa. “Korsin” portfolio takođe impresionira moćnim i efikasnim turbo benzinskim, turbo dizel i TNG motorima. Odnos cene i performansi čitavog paketa je superioran. 

Prvi čin: 1982-1993.

Kao manja “kadetova” “sestra”, “korsa A” debitovala je u kompaktnoj, kratkoj formi, dužine 3,62 metra i sa izuzetno niskim, verovatno rekordnim koeficijentom otpora vazduha od samo 0,36. Uz to, imala je naglašene lukove točkova u stilu reli automobila. Glavni dizajner Erhard Šnel kreirao je mali sportski automobil oštrih, isklesanih linija, sa namerom da bude posebno zanimljiv “glavi porodice”. Glavni hit je bila “korsa GSi” sa 100 KS, a takođe je uveden i dizel motor. Prozvodna linija sastavljena od “hečbek” i “nočbek” modela sa dvoja vrata proširena je 1985. godine, kada se pridružio i popularni primerak sa petora vrata. “Korsa A” je postala priznati, tržišno uspešni model sa 3,1 milionom prodatih primeraka.

Drugi čin: 1993-2000.

Uprkos uspehu prve “korse”, u Riselshajmu doneta je odluka da se novajlija pozicionira kao “ljubimac dama”. “Korsa B” bila je deset centimetara duža i mnogo prostranija unutar kabine. Takođe su uvedeni viši bezbednosni standardi u segment, uključujući ABS, zaštitu od bočnog sudara i prednje vazdušne jastuke. Za posebna tržišta, pored “hečbeka”, “Opel” je ponovo u ponudu stavio “nočbek”, kao i karavan i pik-ap varijante.

Benzinski motori su već tada posedovali tehnologiju elektronskog ubrizgavanja goriva i katalizatore, dok je GSi dobio 16 ventila, a dizel motor turbo punjač. Druga “korsa” bila je uspešna širom sveta, a prodaja je dostigla brojku od četiri miliona.

Treći čin: 2000-2006.

Nova “korsa” ponovo je porasla, i to za deset milimetara u dužinu. Uz to, posedovala je širi stav sa dužim međuosovinskim rastojanjem, što je u velikoj meri pripomoglo izdašnijem unutrašnjem prostoru. Prvi put, karoserija je bila u potpunosti pocinkovana. Sofisticirani ECOTEC benzinci, sa četiri ventila po cilindru i novi turbo dizel motori sa direktnim ubrizgavanjem goriva, obezbedili su snažnu pogonsku osnovu, nisku potrošnju goriva i najniže vrednosti kada je reč o emisiji izduvnih gasova – sve verzije su već tada bile u skladu sa strogim evro 4 standardima. “Korsa C” takođe je doživela tržišni uspeh, i dostigla je prodaju od 2,5 miliona jedinica.

Četvrti čin: 2006-2014.

Kao i kod “korse B”, verzije sa troja i petora vrata krenule su odvojenim putevima: “korsa” sa troja vrata imala je jedinstven dizajn u stilu kupea, ciljajući na sportski orijentisane kupce, baš kao i “korsa A”. Verzija sa petora vrata postala je prostrani, punokrvni porodični automobil. “Korsa D” bila je tek malo kraća od četiri metra. Sa “Opelovom” ekofleks tehnologijom, posedovala je start/stop sistem za uštedu goriva i veoma efikasne motore. Četvrta generacija dostigla je prodaju od 2,8 miliona jedinica.

Peti čin: Od 2014.

Sa 750.000 porudžbina do sada, peta generacija “korse” takođe se proizvodi u “Opelovim” fabrikama u Saragosi i Ajzenahu, u verzijama sa troja i petora vrata. Ajzenah je takođe mesto gde se proizvodi “Opel ADAM” porodica, tako da “korsa” ima manju “braću”, baš kao što je “Kadet” nekada imao nju.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)