Datum:

14.06.2014. 23:23

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 25605 pregleda

Dok vozite na plin gorivo ostaje u pumpi i u rezervoaru. Zato će se, ukoliko se povremeno ne vozi na benzin, dogoditi da dizne zapeknu. Hitno čišćenje može rešiti problem.

Kada vozite automobil po gradu neminovne su česte promene brzina i stalna kočenja. Ovakav način vožnje utiče i na pojavu nečistoća u komori motora, ležajevima i usisnoj grani, što povećava potrošnju goriva.

Možda niste znali, dizne se podjednako, ako ne i više prljaju ukoliko stalno vozite na plin. Razlog leži u tome što dok vozite na gas gorivo ostaje u pumpi. A kad se to desi, usled naizmeničnog grejanja i hlađenja motora tokom vožnje oslobađaju se materije koje mogu uzrokovati da dizne zapeknu. Osim toga, ukoliko gorivo dugo stoji u pumpama, ali i u rezervoaru, vremenom gubi svoja određena svojstva.

– Kada se dizne zaprljaju, neminovno se oseti pri prvom paljenju na benzin. Rad motora je drugačiji, automobil sporije prima gas, slabije vuče. Zato je najbolje očistiti dizne jer ukoliko potpuno zapeku neophodna je zamena, a to je naravno trošak – objasnili su nam serviseri sa kojima smo pričali.
 
Kad je tretman potreban

Zbog opasnosti da dizne zapeknu, serviseri vozačima koji voze na plin preporučuju da obave tretman na 15.000 pređenih kilometara. Dakle, češće u odnosu na vozila koja nemaju ugrađen TNG, gde se čišćenje savetuje na pređenih 20.000 kilometara ili jednom godišnje. Takođe, savetuje se da se automobil povremeno vozi na benzin, a ne isključivo na gas.

– Kada se potroši rezerovar plina, najbolje je voziti na benzin između 15 i 20 kilometara kako bi se nečistoće izbacile kroz izduvni sistem. Na taj način se čuva automobil – kažu majstori.
 
Kako izgleda tretman

Nema velike razlike u odnosu na automobile koji nemaju TNG, dakle, tretman traje dva puta po 15 minuta, s tim što je između dve faze obavezna pauza od takođe petnaestak minuta.

Bitno je napomenuti da se sistem za plin tokom trajanja tretmana ne dira, a vozilo, logično, radi na benzin. Automobil se prvo povezuje sa mašinom i to preko akumulatora, a potom i dovodnim crevom preko koga se upumpava sredstvo za čišćenje.

Po završetku tretmana, prepočuje se da se automobil vozi nekoliko kilometara kako bi se izbacile preostale nečistoće iz sistema.

Izvor: Moj auto

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)