Datum:

02.05.2017. 12:50

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara pregleda

U pauzi između premijera novih modela automobila, marketinško odeljenje Seata bavilo se istraživanjem poslova u automobilskoj industriji, posle kojeg je napravljena lista pet neobičnih i veoma zanimljivih, o kojima se malo zna, a obavlja ih mala grupa izabranih…

Svi znaju za dizajnere, inženjere i radnike na pokretnim trakama, ali oni su samo deo mnogobrojne ekipe stručnjaka raznih profila koji učestvuju u izradi jednog četvorotočkaša – od ideje, preko dizajniranja, razvoja, pripreme za proizvodnju, proizvodnje, promocije i na kraju pripreme za prodaju. Među njima, nalaze se i srećnici koji se bave ovim neobičnim poslovima:

  • Prvi vozač: on je prvi u ekipi brojnih test-vozača koji voze prototipove određenih modela i svojim sugestijama utiču na dalji razvoj. U Seatu, vozač koji obavlja ovaj posao preveze oko dva miliona kilometara godišnje!
  • Vajar: zadužen je za izradu automobila u razmeri 1:1. Model se pravi od gline i neophodno je da ima masu kao pravi automobil. Tokom ovog procesa, za jedan prosečan automobi, upotrebi se oko 2,5 tona gline i potroši oko 10.000 radnih časova… 
  • Prvi krojač: ručno izrađuje kompletnu “presvlaku” enterijera novog automobila, sa najboljom kombinacijom boja, dezena i materijala. Da bi se obložila jedna kabina prosečnog automobila, potrebno je oko 30 metara raznih materijala i oko dve godine posla…
  • Tester sedišta: sve što treba da radi je da – sedi. Ali od njegove procene zavisi izbor idealnog profila sedišta u budućem modelu. Testeri i njihovi timovi tokom razvojong procesa izvedu oko 20.000 operacija sklapanja, preklapanja, pomeranja za svaki tim sedišta, tokom kojih ocenjuju praktičnost i udobnost, ali i vrste punjenja, materijala, strukture, šavova… Zaduženi su i za izbor dizajna naslona za glavu.
  • Automobilski “somelijer”: Najvažniji instrument ovog stručnjaka je nos, a zadužen je za pravilan izbor “mirisa novog automobila”! Tim hemičara izvodi preko 400 testova mirisa svake godine, tokom kojih se automobili izlažu temperaturama i do 60 stepeni Celzijusovih. Automobilski “somelijeri” ne smeju da puše niti da stavljaju parfeme…

Izvor: Moj auto

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)