Datum:

24.03.2011. 22:19

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 6649 pregleda

Pripadnici saobraćajne policije su na početku sezone pojačanog učešća motociklista u saobraćaju u svim gradovima Srbije posebnu pažnju posvetili vozačima putničkih automobila i teretnih vozila, prateći kako koriste migavce, jer je to jedan od česti uzroka nesreća u kojima stradaju upravo motociklisti.

Kako je za “Blic” izjavio Damir Okanović, direktor srpskog Komiteta za bezbednost saobraćaja, cilj akcije je da se ove godine značajno smanji broj stradalih motociklista, tim pre što su za udese u kojima oni stradaju krivci najčešće vozači drugih vozila.- Saobraćajna policija odlučila je da zaštiti živote motociklista rigoroznom kontrolom korišćenja migavaca svih učesnika u saobraćaju. Bez obzira koliko je prosečnom vozaču uključivanje ove signalizacije nepotrebna stvar, svake godine zbog ovog nemara strada veliki broj motociklista. Zato će svako ko se budeprestrojavao ili skretao bez uključivanja migavaca da bude kažnjen sa po 5.000 dinara – rekao je Okanović.

Ovo potvrđuje analiza stanja u saobraćaju koju je uradio MUP Srbije, a za “Blic” objašnjava Vladimir Rebić, zamenik Načelnika Uprave saobraćajne policije.

– Analiza je pokazala da značajan broj vozača ne poštuje pravila saobraćaja i to pre svega ona koja se odnose na uključivanje u saobraćaj, odnosno davanje žmigavaca prilikom osnovnih radnji skretanja, menjanja saobraćajne trake, preticanja, zustavljanja i drugih. Zbog relativno niske propisane kazne od 5.000 dinara, to na prvi pogled deluje kao lakši prekršaj, ali prava opasnost od zanemarivanja pokazivača pravca se vidi tek u slučaju saobraćajne nezgode, pošto nepokazivanje pravca kada nije izazvana nikakva šteta niko i ne primeti – kaže Rebić.

Prema rečima Vladimira Jeftića, koordinatora za bezbednost dvotočkaša u Komitetu za bezbednost saobraćaja, Srbija je među prvima u Evropi po broju poginulih motociklista, iako ima samo 35.000 registrovanih dvotočkaša, što je mnogo manje od većine evropskih zemalja.

– Kada bi italijanski vozač, kojih je registrovano 10,5 miliona, došao da se provoza po Beogradu, imao bi 26 puta veće šanse da pogine nego da je ostao u Milanu. To je zato što su kod nas motociklisti marginalizovani o kojima drugi učesnici u saobraćaju uopšte ne vode računa. U Srbiji je 45 puta veća mogućnost da u saobraćaju bude povređen vozač motocikla od vozača drugih vozila, dok je u Beogradu ta mogućnost i do 90 puta veća. Najugroženija kategorija su vozači sportskih motocikala, koji se izlažu i do četiri puta većem riziku u odnosu na ostale vlasnike dvotočkaša – objašnjava Jevtić.

Iako je prošle godine poginulo 62 vozača motocikala, što je duplo manje nego 2009. Jevtić smatra da to nije zato što je država počela da radi ozbiljnije, već da je to zbog manje prodaje motora.

– Statistika pokazuje smanjenje broja stradalih motociklista u odnosu na 2009. ali to je zato što je zbog krize višestruko opala prodaja motocikala. Međutim, kako je krenula ova sezona, pribojavam se da će broj stradalih da bude mnogo veći od onog iz 2009. – kaže Jevtić i bliže objašnjava svoje strahovanje.

– Tokom vikenda, sa dolaskom lepog vremena, nekoliko naših ekipa je proveravalo na ulicama ponašanje učesnika u saobraćaju i da li motociklisti nose zaštitnu opremu. Zabrinulo nas je kada smo videli da veoma mali broj vozača motocikala koristi kacigu, ali i to da se u saobraćaju ponašaju veoma bahato, da seku i uleću jedni drugima u putanje – zapaža Jevtić.

Upravo zbog takvog ponašanja, koje se ponavlja iz godine u godinu, ekipe saobraćajne policije povešće računa i o ponašanju vozača dvotočkaša, pogotovo korišćenjem motocikala-presretača.

– Do sada su vozače dvotočkaša kontrolisale samo stacionirane patrole, međutim sada će u velikom broju to raditi i policajci na motociklima. Oni će na obeleženim, ali i neobeleženim policijskim motociklima, da vode računa o brzini kojom se kreću vozači motora, kao i da li nose obaveznu zaštitnu opremu – objašnjava Okanović i dodaje da je nabavljanjem novih motora država ozbiljno odlučila da se suoči sa ovim problemom.

Obavezna zaštitna oprema

Prema novom zakonu vozači dvotočkaša moraju da nose zaštitnu opremu. Kaciga mora da bude zakopčana i homologovana. Ko ne bude zakopčavao kacigu, sleduje mu kazna od 5.000 dinara, isto koliko i za kacigu koja nije homologovana.

– Policija se veoma dobro opremila. Osim video nadzora, koji će imati svaki policijski motociklista na motoru i kacigi, MUP je nabavio i veoma brze, trkačke motocikle. Takođe, pripadnici policije pohađali su i dodatnu obuku iz vožnje, pa ne treba sumnjati da je ozbiljno rešeno da se stane na put stradanju vozača u ovoj kategoriji saobraćaja – zaključuje Okanović.

Kazne i kazneni poeni za saobraćajne prekršaje

1. Sa 3.000 dinara kazniće se vozač koji se van naselja kreće brzinom do 30 kilometara na sat većoj od dozvoljene, vozač koji slušalice za audio uređaje upotrebljava na oba uva, ukoliko tablice nisu postavljene na propisan način ili su nečitljive

2. Sa 5.000 dinara kazniće se vozač koji se van naselja kreće brzinom od 21 do 40 kilometara na sat većoj od dozvoljene ili u naselju brzinom do 20 kilometara na sat većoj od dozvoljene, kao i vozač koji naglo menja način vožnje (osim u slučaju izbegavanja opasnosti),

3. Od 6.000 do 20.000 dinara ili sa 45 dana zatvora kazniće se vozač koji se van naselja kreće brzinom od 41 do 60 kilometara na sat većoj od dozvoljene (3 kaznena poena) ili u naselju brzinom od 21 do 50 kilometara na sat većoj od dozvoljene (4 kaznena poena), ukoluko vozač upravlja vozilom na način kojim se umanjuje stabilnost vozila, a naročito ako ispušta upravljač iz ruku, ako na motociklu prevozi lice koje je pod uticajem alkohola ili psihoaktivnih supstanci (2 kaznena poena)

4. Od 15.000 do 30.000 dinara ili sa 30 do 60 dana zatvora kazniće se vozač koji se van naselja kreće brzinom od 61 do 80 kilometara na sat većoj od dozvoljene (6 kaznena poena) ili u naselju brzinom od 51 do 70 kilometara na sat većoj od dozvoljene (7 kaznena poena), ukoluko vozač upravlja vozilom na način kojim se umanjuje stabilnost vozila, a naročito ako ispušta upravljač iz ruku, ako na motociklu prevozi lice koje je pod uticajem alkohola ili psihoaktivnih supstanci (2 kaznena poena)

5. Zatvorom od najmanje 15 dana i 14 kaznenih poena kazniće se vozač koji se van naselja kreće brzinom od 80 kilometara na sat većoj od dozvoljene ili u naselju brzinom od 70 kilometara na sat većoj od dozvoljene

6. Zatvorom od 30 do 60 dana i 15 kaznenih poena kazniće se vozač koji u saobraćaju postupa u gruboj suprotnosti sa pravilima saobraćaja, pri čemu ne pokazuje obzir prema bezbednosti ostalih učesnika u saobraćaju (nasilnička vožnja)

7. Zatvorom od 45 do 60 dana i 17 kaznenih poena kazniće se vozač koji je prilikom nasilničke vožnje prouzrokovao saobraćajnu nezgodu

Poginulo šestoro

U saobraćajnim nezgodama za prva tri meseca ove godine u Beogradu učestvovalo je 68 mo- tocikala, 20 mopeda i 12 bicika- la. U njima je poginulo šest oso- ba, teško je povređeno 15 voza- ča i osam putnika, a lakše po- vrede dobio je 41 vozač i 13 put- nika. Tokom 2010. godine poli- cija je zabeležila 1.493 saobra- ćajne nezgode u kojima su uče- stvovali dvotočkaši, prilikom kojih su poginule 62 osobe, a povređeno 1.394.

Izvor: Blic

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)