Datum:

05.10.2011. 13:28

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 5250 pregleda

Veliki i zahtevan neimarski poduhvat – izgradnja novog mosta preko Dunava kod Beške, završen je, i od 3. oktobra pušten u saobraćaj. Novi most na severnom kraku Koridora 10 dugačak je 2,2 kilometra i najduži je most preko Dunava u Evropi, a po izgledu se ne razlikuje od susednog, na manje od pet metara udaljenog, starog mosta. Puštanjem u saobraćaj ovog mosta definitivno će biti završen autoput od mađarske granice do Beograda u ukupnoj dužini od 200 kilometara.

Novi most, nazvan „Blizanac“, obišao je predsednik Srbije Boris Tadić i ministar za infrastrukturu i energetiku Milutin Mrkonjić. Most kod Beške prvi je ekološki most izgrađen u Srbiji, što znači da se pored mosta gradi i specijalni bazen gde će se prečišćavati zagađena voda koja se sliva sa asfalta i pristupnih puteva.

Prethodno je most položio i probni test. Uspešno je, na najkritičnijoj, središnjoj tački, izdržao opterećenje od 360 tona tereta raspoređenog u 12 kamiona. Prvi rezultati merenja koje je obavio Saobraćajni institut CIP bili su bolji od očekivanih. Svetski standardi ispoštovani su u svakom segmentu, od mehanizacije, preko tehnologije, pa do ugradnje najkvalitetnijih materijala, jer projektovani vek novog mosta, teškog 172.000 tona, iznosi – 125 godina. Poslednju reč tehnike u mostogradnji gradilo je preduzeće „Alpina“, a o kakvom projektu je reč, najbolje govore podaci da je u njega ugrađeno 60.000 kubika betona, 50 kilometara kablova za prednaprezanje, 10.000 tona armature, 14.000 metara šipova najkvalitetnije dilatacije iz Švajcarske i drugi materijali, a centralni raspon nad rekom dugačak je 210 metara.

Iako je tender za izgradnju novog mosta preko Dunava raspisan 2004. godine, prvi radovi na samom mostu su počeli tek četiri godine kasnije. Mostograditelji su radili na minus 20 i na plus 40 stepeni.

Ugovorna vrednost radova za izgradnju novog mosta je 33,9 miliona evra, što finansira Evropska banka za obnovu i razvoj, ali će zbog naknadnih radova konačna cena tek biti poznata.

U „Alpini“ kažu da je izgradnja novog mosta bila veoma složena, jer je tako veliki most izgrađen na malom rastojanju od postojećeg, a moralo se sanirati i klizište na desnoj obali, gde je, neplanirano, do dubine od 30 metara moralo da bude pobodeno čak 60 šipova.

Preko “Arkanja“

Istovremeno će u saobraćaj biti pušten i most preko kanala „Arkanj“. Ovaj most dug je 100 metara, a gradili su ga radnici „Alpine“. Ima dve saobraćajne trake i jednu zaustavnu. Njegova širina je 14,8 metara.

Brojke

2.205 metara ukupna je dužina mosta, u koji je ugrađeno 60.000 kubnih metara betona, 10.000 tona armature, 14.000 metara šipova i 50 kilometara raznih kablova.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)