Datum:

30.12.2019. 21:03

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara pregleda

Da li je auto-industrija pod pritiscima “probuđene eko svesti”, prerano otpisala dizel motore i okrenula se hibridnoj i električnoj tehnologiji?

Da li su dizelaši zaista toliki zagađivači prirodne sredine i da li benzinski motori, smanjene zapremine (trocilindraši) snabdeveni turbinama mogu da popune prazninu dok se na tržištu ne pojave hibridi i elektromobili sa nižom cenom, pre svega?

Zanimljiv odgovor dao je “Mercedes-Benc” sa svojom hibridnom tehnologijom uparenom sa dizel motorima.

Čini se sasvim logično to što nudi nemački auto gigant. U gradskim uslovima automobil pokreće elektro-motor , nema zagađenja, a van grada , gde je elektro-motor ograničen pre svega autonomijom ali i ,još uvek, predugim vremenom punjenja baterija, na raspolaganju je dizel agregat.

I u “opelu” se ne odriču dizelaša. Iako je i nova “opel korsa” ponuđena i kao čisto električna verzija (pored savremenih benzinskih turbo motora), pod haubom novih modela iz Riselshajma nalaze se i dizel agregati!

– Mala potrošnja goriva, niska emisija štetnih gasova, kao i izuzetna izdržljivost motora koja omogućava intenzivno korišćenje – glavne su karakteristike naših novih dizel motora koji ispunjavaju strogi “Euro 6.2 d-temp”, pa čak i “Euro 6.3” standard – objašnjava Nenad Buha, menadžer prodaje “Opel Srbije”.

– Savremeni dizel motori imaju manji negativan uticaj na životnu sredinu od drugih motora s unutrašnjim sagorevanjem, a njihova pogonska snaga daleko je veća nego kod benzinskih motora. Ovo se jasno vidi iz vrednosti obrtnog momenta. Čak i pod teškim teretom, dizel automobil ubrzava rafinirano i s malim brojem obrtaja.

Buha objašnjava da ne treba zanemariti ni činjenicu da su troškovi održavanja dizel motora kao kod svih drugih tipova motora.

– Nova “Opelova” dizel vozila su u prednosti kada govorimo i o potrošnji goriva. Naime, prosečan dizel automobil troši oko 15-20 odsto manje goriva od benzinskog automobila, a kod težih vozila razlika u potrošnji može biti i veća. Manja potrošnja goriva znači i manju emisiju ugljen dioksida, a sistem ubrizgavanja koji počiva na brizgaljkama sa osam provrta i pritisku od maksimalno 2.000 bara,doprinosi da se gorivo savršeno raspršuje.

Naravno, dizel motori ,koji su , opravdano, bili podvrgnuti žestokoj kritici poslednjih godina se osavremenjuju i ubrzano se radi na dodatnom smanjenju emisije štetnih gasova.PŠri tome , skoro svi “na tapet” stavljaju emisiju CO2 dok je , mnogo štetniji azotov oskid nekako “van reflektora” javnosti.

– Smanjenoj emisiji štetnih materija doprinose i katalitički konvertor, filter čestica, kao i selektivna katalitička redukcija koja čak do 90 odsto azotovih oksida pretvara u vodu i čist azot. Novi dizel motori su “ecco friendly” i zbog kompjuterski kontrolisanog sistema recirkulacije koji obezbeđuje vraćanje ohlađenih izduvnih gasova u komoru za sagorevanje, čime se takođe smanjuje emisija azotovih oksida.

Ipak su dizel motori zabranjeni u mnogim evropskim gradovima?

– Zabrana postoji, ali samo u nekoliko gradova poput Štutgarta, Berlina, Madrida i Barselone i odnosi se samo na stare automobile koji ne ispunjavaju savremene emisione standarde – kaže Nenad Buha.

Izvor: Novosti

0 komentara
Ostavi komentar
Ime (*)

E-mail (*)

Komentar

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)