Datum:

14.05.2013. 10:35

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 5901 pregleda

Srpski vozač je, barem prema podacima osiguravajućih kuća, pažljiv na drumu. Lanjski podaci osiguravača pokazuju da je 78,5 odsto vlasnika automobila ostvarilo bonus kod osiguranja prilikom registracije. Samo 1,44 odsto vozača zaslužilo je uvećanu premiju osiguranja, zbog štete koju su napravili. Ostatak su novopečeni vlasnici automobila, koji ga prvi put registruju.

Ova statistika, nažalost, ne uzima u obzir sve “dogovore” između vozača koji se na licu mesta “raskusuraju” posle saobraćajnih nezgoda.

Ako osiguranik napravi štetu svojim vozilom, prilikom sledeće registracije biće mu obračunat malus, što znači da će mu premija osiguranja od autoodgovornosti biti povećana 50 odsto. Tako će ga premija umesto, na primer, 10.000 dinara, koštati 15.000. Sa dve učinjene štete uvećaće se na 21.000, a sa tri u istoj godini na čak 25.000 dinara.

S druge strane, oni bez zabeleženih šteta kroz Evropski izveštaj o saobraćajnoj nezgodi, ili policijski zapisnik, plaćaće pet odsto nižu premiju. Maksimalni bonus je umanjenje po pet odsto u toku tri godine.

Sistem bonus-malus zamišljen je da nagradi pažljivije, a kažnjava nesavesne vozače. Iako se pojedini osiguranici žale da im je osiguranje poskupelo bez dokaza da su krivi za štetu, u Udruženju osiguravača Srbije kažu da je to nemoguće.

– Ne postoji osiguravajuća kuća koja će isplatiti štetu sve dok se ne dokaže da je njen osiguranik odgovoran za nastajanje te štete, tvrde osiguravači – rečeno nam je u Udruženju osiguravača. – Udruženje osiguravača Srbije i 12 osiguravajućih društava koja se bave autoosiguranjem u potpunosti poštuju odluku NBS, a prevare nisu moguće.

Kod bonus-malus sistema postoji ukupno 12 nivoa takozvanih premijskih stepena. Četvrti stepen je osnovni, pa savesni vozači mogu da se “popnu” na prvi, što im pojeftinjuje osiguranje.

A, oni koji prave štete pri vožnji, mogu da “padnu” do 12. stepena, što je u našem primeru pomenutih 25.000 dinara.

Pravilo je da se mnogo brže pada, nego što se penje: svaka izazvana šteta obara vozača za tri mesta na ovoj skali, što nosi veću cenu osiguranja. A svaka godina bez učinjene štete “podiže” ga samo za po jedan nivo. Tako, vozaču koji je pao na najniži, 12. stepen, treba ravno osam godina da se vrati na osnovni nivo, i to bez ijedne učinjene štete.

Uvek vlasnik plaća

Za osiguravajuću kuću je potpuno nebitno da li je vozač izazvao štetu “tešku” hiljadu ili sto hiljada dinara, da li je reč o običnom “češanju” na parkingu ili ozbiljnoj saobraćajnoj nezgodi. Jedino je, kod obračuna malusa, bitno da je osiguranik izazvao konkretnu štetu. I bonus i malus se računaju po vlasniku vozila, odnosno po broju šasije automobila. Vlasnik će u svakom slučaju platiti skuplju polisu, čak i ako je za volanom njegovog automobila neka druga osoba prouzrokovala štetu. – Nije bitno ko vozi, jer se polisa izdaje na vlasnika, a ne na vozača – objašnjavaju osiguravači.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)