Datum:

06.05.2011. 13:04

Autor:

Ina

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 7653 pregleda

Bezbednost na putu bi trebalo da bude najbitnija stavka za svakog vozača, ali za motoriste to podrazumeva otvaranje četvoro očiju. Samo u poslednjih pet godina, „dvotočkaši“ su učestvovali u gotovo 29.000 saobraćajnih nesreća, u kojima je poginulo 963 i povređeno više od 25.000 osoba.

Ovi zabrinjavajući podaci su velikim delom posledica nebezbedne vožnje, pa je zato, smatraju stručnjaci, neophodno ukazati na nekoliko stvari koje mogu preduprediti nesreće ili čak spasti živote.

Prema rečima Dragana Minića, koji više od 20 godina vozi motore, najbitnije je poštovati propise i neprestano pratiti šta rade ostali učesnici u saobraćaju.

– Kada ste u automobilu preti vam znatno manje opasnosti, dok na motoru i „čukanja“ mogu da budu fatalna – objašnjava Minić. – Za volanom nekog četvorotočkaša, rupe i neravnine na putu su samo bezazlene prepreke, dok na motoru pri većim brzinama mogu da budu izuzetno opasne. Takođe, nepažnja ostalih učesnika u saobraćaju može da vas košta glave. Meni se, na primer, dogodilo da me automobil vrlo polako udari otpozadi, ali je i pored toga, malo falilo da mi inercija polomi kičmu.

Od ukupnog broja udesa u prethodnih pet godina u kojima su učestvovali motociklisti, više od polovine nezgoda izazvali su vozači dvotočkaša. Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, osim nepropisne i neprilagođene brzine, primarni uzroci nastanka „saobraćajki“ su nepropisno izvođenje radnji, upravljanje vozilom pod dejstvom alkohola, nepropisno preticanje i neustupanje prvenstva prolaza.

Agencija ističe da je posebno zabrinjavajući podatak o velikom broju mladih koji su nastradali tek pošto su stekli pravo na upravljanje mopedom, ili motociklom, ili još nisu ovladali potrebnim znanjem i veštinama za bezbedno upravljanje ovim vozilima.

Kretanje motora u grupi je često kod ljubitelja dvotočkaša, ali takav način vožnje može da bude posebno opasan ako se ne poštuju pisana, ali i interna pravila.

Postoji nekoliko bitnih postupaki, koje smanjuju rizik od nezgoda – kaže Dragan Minić. – Pre svega motori treba da budu raspoređeni u „cik-cak“, sa međusobnim razmakom od dva metra, kako usled kočenja ne bi došlo do naletanja. Kada se kolona zaustavlja motori bi trebalo da stanu dva po dva, kako bi zauzimali manje mesta. Prilikom kretanja formacija se ponovo vraća u početni položaj.

– Vožnja motora je posebno i nezamenljivo iskustvo, ali samo ako se bezbednost nikada ne dovodi u pitanje – zaključuje Minić.

Tragično

Agencija posebno skreće pažnju roditeljima da svojoj deci onemoguće potpuno slobodno i nekontrolisano korišćenje motora, jer zbog nepoznavanja propisa, nedovoljne veštine, ili želje za dokazivanjem među vršnjacima, nerazumno krše propise uz tragične posledice.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)