Datum:

16.06.2011. 2:21

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 5518 pregleda

Vlada nemačke savezne države Turingije, jedna od lokacija “Opela”, kao i radnički savet kompanije odbacili su medijske napise da će američki “Dženeral motors” (GM) prodati evropske filijale “Opel/Voksol”.

Takve informacije su “bez ikakve osnove”, poručili su iz zemaljske vlade i sindikata, ali i zatražili da konačno budu razjašnjeni planovi GM o sudbini čuvene robne marke.

Dva nemačka magazina “Špigl” i “Auto Bild” ranije su objavila da bi mogući kupci “Opela”, mogli biti “Folksvagen” ili jedna autokompanija iy Narodne Republike čije se ime ne navodi.

Predstavnik “Opela” obavestio je “Automotiv njuz” za Evropu da je reč o “običnim spekulacijama.”

GM je 2009. odustao od plana prodaje “Opela” i odlučio da tu kompaniju oporavi vlastitim snagama

No, prošle godine je “Opel” imao gubitak od 1,6 milijardi dolara.

Kabinet nemačke kancelarke Angele Merkel i predstavnici zaposlenih zatražili su od GM da iznese jasan stav prema “Opelu” posle nedavnih glasina da je kompanija “za prodaju.”

Nemački predstavnici upozoravaju da nejasna i slaba objašnjenja ne mogu da pomognu ni radnicima niti reputaciji proizvoda “Opela.”

Krajem maja, u okviru plana stabilizacije kompanije, postignut je dogovor o ukidanju 1.800 radnih mesta, u okviru šireg programa GM-a da otpusti 8.000 radnika u evropskim pogonima.

Nemačka štampa upozorava da GM “više neće da toleriše gubitke u Ruselhajmu”, jednom od “Opelovih” pogona.

“Zidojče cajtung”, kako prenosi nemačka medijska kuća Dojče vele, piše da sve GM filijale dobro posluju izuzev “Opela,” ali procenjuje da bi “rastanak za obe strane bio bolan.”

Pre dve godine, GM je bio u dubokoj krizi, pri čemu gotovo niko nije smatrao da bi mogao da od pomoći bude državni kredit.

Američki predsednik Barak Obama je, međutim, u leto 2009., naložio Ministarstvu finansija da upumpa 50 milijardi dolara u posrnuli koncern GM i tako ga spase bankrota.

Kompanija se u međuvremenu oporavila i vlada se iz njega postepeno povlači.

GM se vratio i na berzu, a udeo države u koncernu, koji je u vreme krize iznosio 61 odsto, spao je sada na 33 procenata.

To što opada spremnost GM da neodređeno dugo vuče sa sobom “Opel”, ima jedan bitan razlog: američko tržište je ponovo postalo izvor briga za GM.

Benzin je skup, nezaposlenost visoka, kriza sa nekretninama nije rešena, piše “Zidojče cajtung” i navodi da koncern ne čeka novi kolaps, ali da postoji opasnost da ponovo dođe do pada prodaje kola.

Izvor: Tanjug

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)