Datum:

12.05.2017. 10:00

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara pregleda

Prva generacija Opelovog gradskog automobila predstavljena je 1982. godine. Od tada do danas proizvedeno je više od 13 miliona ovih vozila.

Opel je ovih dana saopštio da je od kraja 2014. i lansiranja aktuelne 5. generacije primio 750.000 porudžbina za svoj aktuelni model iz B segmenta, čime je nastavljena uspešna priča koju je započela prva Corsa, davne 1982. godine.

Prva generacija: 1982-1993.

Kao manja Kadettova „sestra“, Corsa A je debitovala u kompaktnoj, kratkoj formi, dužine 3,62 metra i sa, za to vreme, izuzetno niskim koeficijentom otpora vazduha od 0,36. Uz to, imala je naglašene lukove točkova u stilu reli auotmobila. 

Glavni dizajner, Erhard Šnel, kreirao je mali sportski automobil oštrih, isklesanih linija, sa namerom bude posebno zanimljiv „glavi porodice“. Glavni hit bila je Corsa GSi sa 100 ks, a takođe je ponuđena dizel verzija. 

Prozvodna linija sastojala se od hečbeka sa 3 i 5 vrata i sedana sa 2 i 4 vrata. Corsa A postala je priznati, tržišno uspešni model sa 3,1 milionom prodatih primeraka.

Druga generacija: 1993-2000.

Uprkos uspehu prve Corse, u Riselshajmu je doneta odluka da se novajlija pozicionira kao „ljubimac dama“. Dizajner Hideo Kodama se dao na posao i kreirao mnogo zaobljeniju, mekšu Corsu, sa izraženim „tanjirastim“ farovima. 

Corsa B bila je deset centimetara duža a kabina je bila mnogo prostranija. Takođe, uvedeni su viši bezbednosni standardi u segment, uključujući ABS, bolju zaštitu od bočnog sudara i prednje vazdušne jastuke. 

Za posebna tržišta, pored hečbeka sa 3 i 5 vrata, Opel je izrađivao i karavan i pik-ap varijante. Benzinski motori su već tada posedovali tehnologiju elektronskog ubrizgavanja goriva i katalizatore, dok je GSi dobio 16 ventila a dizel motor turbo punjač. 

Druga Corsa je bila uspešna širom sveta a prodaja je dostigla brojku od četiri miliona.

Treća generacija: 2000-2006.

Hideo Kodama ponovo je zamoljen da oblikuje Corsu C. Stajling je bio svesno orijentisan ka uspešnom prethodnom modelu. 

Nova Corsa je ponovo porasla, i to za deset milimetara u dužinu. Uz to, bila je i šira stav sa dužim međuosovinskim rastojanjem, što je u velikoj meri doprinelo izdašnijem unutrašnjem prostoru. 

Po prvi put, karoserija je bila u potpunosti pocinkovana. Sofisticifani ECOTEC benzinci sa četiri ventila po cilindru i novi turbo dizel motori sa direktnim ubrizgavanjem goriva, obezbedili su odgovarajuću pogonsku osnovu, uz nisku potrošnju goriva i najniže vrednosti kada je reč o emisiji izduvnih gasova – sve verzije su već tada bile u skladu sa strogim Euro 4 standardima. 

Corsa C je takođe doživela tržišni uspeh, prodata u 2,5 miliona jedinica.

Četvrta generacija: 2006-2014.

Kao i kod Corse B, verzije sa 3 i 5 vrata krenule su odvojenim putevima: Corsa sa 3 vrata je imala jedinstven dizajn u stilu kupea, ciljajući na sportski orijentisane kupce, baš kao i Corsa A. 

Verzija sa 5 vrata je postala prostrani, gotovo porodični automobil. Corsa D bila je tek malo kraća od četiri metra. Sa Opelovom ecoFLEX tehnologijom, posedovala je Start/Stop sistem za uštedu goriva i veoma efikasne motore. 

Četvrta generacija je dostigla prodaju od 2,8 miliona jedinica.

Aktuelna, peta generacija: 2014. –

Sa 750.000 porudžbina do sada, peta generacija Corse proizvodi se u Opelovim fabrikama u Saragosi i Ajzenahu, u verzijama sa 3 i 5 vrata. 

Kao i do sada, model sa 3 vrata i dalje se jasno vizuelno razlikuje od verzije sa 5 vrata, pre svega po zadnjim bočnim staklenim površinama i obliku C stubova. S obzirom da je platforma preneta iz prethodne generacije, nova Corsa po dužini je gotovo identična prethodnom modelu, odnosno duža je samo za 3 mm. 

Automobil nudu manje-više isti prostor za putnike u kabini i smeštaj prtljaga (zapremina gepeka iznosi 285 l). Atmosfera u unutrašnjosti je znatno drugačija u odnosu na prethodnika – enterijer je stilski unapređen, a dizajn centralne konzole sa sedmoinčnim ekranom multimedijalnog sistema. 

Ponuda benzinskih motora obuhvata i poboljšanu 1.2 litarsku atmosfersku jedinicu sa 70 ks, te 1.4 litarskog atmosferca sa 90 ks. U vrhu benzinske palete nalazi se 1.4 litarski turbo-punjeni motor sa 100 ks i 200 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Kada je reč o dizel motorima, Opel nudi 1.3 litarski CDTI u varijantama sa 75 ks i 95 ks.

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)