Datum:

19.11.2015. 22:04

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 3264 pregleda

Nova Opel Astra uživa u svojoj reputaciji „wellness“ oaze: čak i pri temperaturama ispod nule u zimsko doba, opcioni grejač motora obezbeđuje maksimalnu vidljivost i prijatnu, toplu kabinu, jednostavnim pritiskom na dugme. Zahvaljujući grejaču, grebanje leda, zaleđene bravice vrata i zamagljeni prozori, stvar su prošlosti.

Niža emisija štetnih gasova zahvaljujući toplom startu motora

Opelov grejač motora je dostupan za Opelova laka komercijalna vozila, Vivaro i Movano, kao i za sve verzije Corse, Astru i GTC, Cascadu, Merivu, Mokku i Insigniju, pa sve do Zafire Tourer. Cene startuju od samo 1.400 evra (uključujući PDV u Nemačkoj). Ovo nije solucija koja se tiče samo komfora. Ona štiti motor i obezbeđuje startovanje koje je blagonaklonije prema životnoj sredini u poređenju sa hladnim startom, koji inače donosi dodatno naprezanje za motor. Sa toplim startom, ulje i katalizator brže dostižu radne temperature. Manje je habanje komponenti motora a emisija štetnih jedinjenja je značajno redukovana.

Opelov grejač motora može biti aktiviran unapred putem daljinskog upravljanja, i programiran da radi izvesno vreme. Pored toga, kupac može da postavi željeno vreme polaska. Senzor temperature u tom slučaju registruje spoljnu i unutrašnju temperaturu i automatski izračunava vreme aktivacije i neophodno trajanje rada. U zavisnosti od spoljnje temperature, 20 do 30 minuta je generalno dovoljno da se otope vetrobran i bočni prozori, kao i da se kabina ugreje do željene temperature. Opelov grejač motora je standardno postavljen na operativno vreme od 30 minuta, ali ono može po izboru biti produženo ili skraćeno.

Automatska aktivacija čak i tokom vožnje

U zavisnosti od modela, Opel koristi vodene grejače koje isporučuju „Eberspächer“ ili „Webasto“. Oni funkcionišu uz pomoć goriva iz rezervoara vozila i električne struje iz akmulatora, bez obzira da li je motor u pogonu ili ne. Dozirajuća pumpa koja se napaja električnom energijom iz akumulatora snabdeva komore za sagorevanje gorivom iz rezervoara, gde se ono meša sa vazduhom stvarajući zapaljivu smešu. U isto vreme, dodatno instalirana vodena pumpa (cirkulaciona pumpa) stavlja rashladnu tečnost u pokret. Toplota koja se generiše u komorama za sagorevanje greje rashladnu tečnost u grejaču. Rezultirajući izduvni gasovi se sprovode preko separatne izduvne cevi sa loncem (zbog toga rad grejača motora nije dozvoljen u garaži ili benzinskoj stanici). Pri izvesnoj temperaturi vode, električna cirkulaciona pumpa obezbeđuje dalju distribuciju toplote u kabinu preko ventilatora grejanja.

Grejač motora ima grejni kapacitet od 5 kW. Može da se koristi kao „parking grejač“, kada je motor van pogona, ili kao „pomoćni grejač“ tokom vožnje, ukoliko spoljna temperatura padne ispod 6ºC. Tada služi kao savršena dopuna ekstremno efikasnim novim Opelovim motorima, koji i sami gube veoma malo toplote, obezbeđujući na taj način prijatnu temperaturu unutar kabine. Kada temperatura rashladne tečnosti dostigne temperaturu od preko 78ºC, pomoćni grejač se automatski deaktivira.

I još nešto: kupci koji se inicijalno nisu odlučili za fabričku ugradnju grejača motora, mogu da nabave originalne greječe motora za modele Astra, Meriva, Mokka, Insignia i Zafira Tourer kod Opel dilera.

Izvor: Vrele gume

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)