Datum:

15.04.2017. 23:43

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Automobilska industrija se nalazi usred promena u vezi sa digitalizaciom i ekologijom, pokazalo je i ovogodišnje istraživanje KPMG, u kom su učestvovala 953 direktora iz automobilskog sektora, iz 42 zemlje sveta.

Profit današnjih auto-proizvođača će se smanjivati sa znatnim promenama u pogonskim tehnologijama i sa sve većim investicijama. U budućnosti će u automobilskom lancu vrednosti digitalni eko-sistem donositi više prihoda nego sam automobil. Više od 75 odsto direktora u automobilskoj industriji veruje da će jedan automobil povezan na internet tokom čitavog veka trajanja stvarati više prihoda nego 10 “oflajn” automobila, čime će tradicionalan način merenja tržišnog učešća samo na osnovu broja prodatih automobila biti poslat u istoriju.

Dizel-tehnologija bila je, u regulacionom smislu, najznačajnija tema među proizvođačima automobila prošle godine. Više od polovine ispitanih direktora smatra da će prva tradicionalna auto-

-tehnologija koja će nestati iz proizvodnih hala biti dizel-motori. Ovo je prilično alarmantna prognoza za neke regione i proizvođače, kao na primer indijske auto-kompanije kod kojih je udeo dizel-motora na tržištu veći od 60 odsto. Ipak, ove promene se neće dogoditi preko noći, s obzirom na to da je u nekim segmentima, kao što su motori za velike kamione, dizel i dalje konkurentna opcija.


Lider

BMV se sa 16 odsto glasova i dalje smatra liderom u oblasti električnih automobila, dok je “Tesla” u odnosu na prethodno istraživanje napravio veliki skok na drugo mesto i, sa sadašnjih 14 odsto glasova, ozbiljan je pretendent na lidersku poziciju. Zanimljivo je da se kod direktora u auto-industriji znatno smanjilo poverenje u “Tojotine” električne automobile. Naime, broj glasova za “Tojotu”, koja je prethodne godine zauzimala laskavo treće mesto, pao je sa 14 odsto u 2016. na svega sedam odsto u 2017.

Kada bi dalji razvoj bio uslovljen isključivo tražnjom, učešće električnih automobila moglo bi porasti sa četiri odsto u 2016. na svega sedam odsto u 2023. godini. Međutim, ako se u obzir uzmu snažni uticaji koje bi na tržištu mogli imati zahtevi za smanjenje emisije CO2, veruje se da bi razvoj mogao biti daleko revolucionarniji i da bi udeo električnih automobila mogao dostići 30 odsto do 2023. godine. U tom slučaju, po prvi put u istoriji bi se broj proizvedenih automobila sa unutrašnjim sagorevanjem znatno smanjio.

Glavno pitanje biće kako uspostaviti infrastrukturu za lako punjenje baterija, zbog čega većina ispitanih rukovodilaca veruje da ova tehnologija neće uspeti.

Kina nastavlja rast

Globalizacija i pojava Kine kao najznačajnijeg tržišta za prodaju automobila dovele su do dramatične zavisnosti nekih auto-proizvođača iz Zapadne Evrope. Dve trećine ispitanih se slažu da će do 2030. svega pet odsto automobila biti proizvedeno u Zapadnoj Evropi, što bi u apsolutnim iznosima značilo pad proizvodnje sa 13,1 miliona na 5,4 miliona godišnje do 2030.

Čak 76 odsto ispitanih direktora smatra da će do 2030. godine u Kini biti prodavano 40 odsto svih automobila na svetu. Projekcije pokazuju da će do 2030. godine prodaja automobila u Kini biti povećana za 10 milion, na 33 miliona vozila, ali će učešće na globalnom tržištu ostati na oko 30 odsto.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)