Datum:

11.10.2011. 13:18

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, ,

Statistika:

1 komentara 4988 pregleda

Poređenje „ferarija 458 spajder“ i „lamborginija galjarda LP 570-4“: Nastavak dugogodišnje „bitke“ koju su započeli Fjoručio Lamborgini i Enco Ferari kulminirao u Frankfurtu.

Istorija kaže da je nezadovoljan svojim „ferarijem“, tada samo proizvođač traktora, Fjoručio Lamborgini, posle neuspelih „intervencija“ kod svog prijatelja Enca Ferarija, zapretio je da će napraviti sopstveni superautomobil.

Kada ga je kvačilo „ferarija“ po ko zna koji put izbezumilo Fjoručiju je pao mrak na oči, te je okupio svoje inženjere i dizajnere. Nije mnogo prošlo, a zajedno sa prvim modelom „mijura“, rođen je i rivalitet između „ferarija“ i „lambordžinija“ koji i dan-danas traje.

Trka

Na nedavno održanom salonu automobila u Frankfurtu „Lamborgini“ je predstavio novi „galjardo LP 570-4 super trofeo stradale“, dok je Ferari pokazao da umesto konja za trku spremnog ima – „458 spajdera“. „Lamborginijeva“ top-ponuda će biti proizvedena samo u 150 primeraka. Serijska verzija ima u potpunosti isti motor kao i trkačka, a dolazi iz modela „superležera“. Motor je“ V10“ sa fascinantnih 570 „konja“ i fantastičnog obrtnog momenta 540 Nm.

Naravno, tu je i permanentni pogon na sva četiri točka, kojim snagu prenosi automatski „E-gear“ sa šest stepeni prenosa , a to sve zajedno čini i da ovaj „lambo“ do stotke doleće za 3,4 sekunde, a već posle 10,4 prelazi i „crtu“ od 200 km na čas! najveća brzina je 320 kilometara na čas!

„Lamborginijevi“ inženjeri su osmislili i ručno podesivi zadnji spojler, dodali su i ogromne točkove od 19 cola opremljenih „pireli P zero korsa“ pneumaticima.

Iako u „ferariju“ tvrde da su oni sami sebi jedina (i najozbiljnija) konkurencija, sigurno je da u Maranelu budno prate šta rade u „Poršeu“, „Audiju“, a pogotovo u „Lamborginiju“.

Cena će biti poznata narednih dana…

Snaga

U Frankfurtu je znak „propetog konjića“ u punom sjaju zablistao na novom „ferariju 458 spajder“.

Da očekuju „lepo vreme“ u prodaji, u Maranelu su potvrdili i promocijom vozila bez krova… U suštini radi se o otvorenoj verziji modela „ferari 458 italija“. Za agregat je odabran 4,5 litarski V8 od 570 KS i 540 nm. To je oko 127 KS po litru, pa nije čudo da do stotke stiže za 3,4 sekunde i postiže maksimalnih 329 km na čas.

Snaga se na zadnje točkove prenosi preko dvostrukog kvačila, a tu je i sekvencijalni menjač sa sedam stepeni, naravno polugice su smeštene na volanu.

Dok u „Lamborginiju“ nisu smatrali bitnim da istaknu prosečnu potrošnju, u „Ferariju“ su najavili 11,7 litara na 100 pređenih kilometara. Zanimljivo je da je tvrdi krov „spajdera“ načinjen od aluminijuma i da se, uz pomoć elektromotora, pakuje u prostor ispred agregata za oko 15 sekundi.

Cena, bar u Nemačkoj, će biti oko 195.000 evra.

Spajder

  • * Zapremina 4.499 cm3
  • * Snaga 570 KS pri 9.000 obrtaja
  • * Obrtni momenat 540 Nm pri 6.000 obrtaja
  • * Maksimalna brzina 320 km/č
  • * Od 0 do 100 3,5 sek.
  • * Težina 1,43 tone

Galjardo

  • * Zapremina 5.204 cm3
  • * Snaga 562 KSpri 8.000 obrtaja
  • * Obrtni momenat 540 Nm pri 6.500 obrtaja
  • * Maksimalna brzina 320 km/č
  • * Od 0 do 100 3,4 sek.
  • * Težina 1,34 tone

Siva, bela, crvena

 Zanimljivo je da je kao osnovna boja ovog „lamborginija“ izabrana crvena. Naravno, ne „ferari crvena“ već nijansa poznata kao „roso mars“, što je verovali ili ne, tradicionalna boja „lamborginija“ još iz doba kada je pravio samo traktore. Jasno, ko ima novca može da bira i boju, ali, samo u ograničenom modusu – odnosno u sivoj ili beloj boji.

Autor: Petar Živković / Izvor: Novosti

1 komentar
  1. LANCIA

    Svi znamo da je Ferrari čist Italijan,a Lambo je tipičan Nemac.Tako im nije bilo Nemaca ili Wagena još bi skupljali prašinu.Ferrari je ostao u duhu tradicije,dok je Lambo izgubio tradiciju ,zakljucno sa modelom Diablo.Taj model i modeli pre njega su bili oličenje Italijanske ekstravagancije,a sada nema nista od toga.Ipak je Ferrari najveći i uvek će biti………

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)