Datum:

01.01.2013. 19:35

Autor:

Ina

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 10531 pregleda

U potrazi za što boljim i povoljnijim polovnjakom mnogi vozači iz Srbije odlučuju se da krenu na put u neku od zapadno i srednjeevropskih zemalja i tamo pazare. Glavna motivacija naših vozača da sami potraže adekvatno vozilo jeste želja da se u većem izboru odabere kvalitetniji (očuvaniji) automobil i da se pri tome izbegnu marže koje uzimaju uvoznici polovnih automobila u zemlji.

Potraga za polovnjakom započinje kada na internetu odaberemo automobil koji smatramo odgovarajućim i onda krenemo u „lov“ na njega. Najveći broj vozača iz Srbije koji kreće put inostranstva koristi mobile.de ili neki sličan portal, na kome je moguće pronaći veliki broj automobila na prodaju.

Tu odmah dolazimo do prve stvari koju bi trebalo znati, a koja se odnosi na to da je generalna preporuka da se automobil pazari kod ovlašćenog prodavca, odnosno firme. U većini slučajeva, radi se o auto placevima i auto salonima, koji su registrovani za ovakvu vrstu posla. Razlog za to je sigurnost, jer prodavci polovnih vozila podležu kontroli nadležnih orgna zemlje u kojoj posluju. Ipak, nije na odmet malo se „raspitati“ o prodavcu kod koga želite kupiti automobil.

Sledeće što bi trebalo da uradite je da kontaktirate prodavca, rezervišete automobil (obično se to radi nekoliko dana pre nego što odete da pogledate vozilo). Ukoliko se odlučite da vozilo kupite od fizičkog lica, trebalo bi da imate na umu da ste onda, ne neki način, prepušteni sami sebi jer iza prodavca ne stoji firma sa jasno definisanim standardima kada je prodaja vozila u pitanju (posebno u nekoliko zemalja, prvenstveno u Nemačkoj). Ako se odlučite za kupovinu bez posrednika, moraćete kod ovlašćenog notara, koji pravi kupo-prodajni ugovor, koji je dovoljan za našu carinu i čitava procedura njegove izrade ne traje dugo).

Sada dolazimo do toga na šta treba obratiti pažnju kada kupujete vozilo. Ljudi koji su upućeni u situaciju na tržištu polovnjaka u Evropi, kažu da „ne postoji jeftin automobil sa malom kilometražom“, pa bi trebalo da se klonite takvih automobila, jer je moguće da se radi o „štelovanju“ kilometraže, koje je daleko manje prisutno nego kod nas, ali ipak postoji.

Opšti saveti za kupovnu polovnjaka (obratiti pažnju na istrošenost i izlizanost upravljača, menjača i enterijera) i ovde važe. Ali kako ovi vizuelni „dokazi“ možda ne budu dovoljni, trebalo bi da prodavca zamolite da automobil odveze u ovlašćeni servis na dijagnostiku, koja može pokazati da li je neko dirao kilometražu. Ukoliko vlasnik vozila ovo odbije, možda je bolje da razmislite o kupovini na drugom mestu.

Probna vožnja je Biblija kupovine polovnog automobila. Kako dobar deo automobila na autoplacevima ima neku vrstu probnih tablica, izlazak na otvoren put biće solidan pokazatelj stanja u kome se automobil nalazi. Naravno, upoređivanje broja šasije sa onim koji stoji u saobraćajnoj dozvoli se podrazumeva.

Koje su prednosti uvoza polovnjaka iz inostranstva?

Ima ih svakako više, ali razlozi zbog kojih se određen broj vozača najčešće upusti u ovu avanturu je svakako to što znaju šta kupuju (zbog strožijih zakonkih regulativa manje je zloupotreba, što dovodi do smanjenja rizika od prevare). Umanjenje kilometraže i „friziranje“ havarisaih vozila je nešto što se daleko manje praktikuje u zemljama EU, nego kod nas, pa otuda i ne treba da čudi što vozači sami žele da se uvere u ono što kupuju, što je razumljivo, jer ipak se plaća sopstvenim novcem.

Izvor: Moj auto

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)