Datum:

13.12.2010. 10:19

Autor:

Ina

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 11194 pregleda

Sav teretni saobraćaj mogao bi da bude izmešten iz Beograda od 2012. godine, ako se obistini obećanje direktora „Puteva Srbije“ Zorana Drobnjaka.

On, naime, tvrdi da će dugo očekivana obilaznica, čija je gradnja započeta pre 18 godina, do tada biti završena.

Poslednje obećanje u nizu dao je pri potpisivanju ugovora sa izvođačima radova za deo od Orlovače do Avalskog puta, koji će raditi firma Primorje iz Slovenije zajedno sa domaćim preduzećem „Ratko Mitrović-niskogradnja“. 

„Za mesec dana ili najkasnije dva očekujem da budu potpisnai i ugovori za izgradnju trase puta u Sektoru V, od Orlovače do Avalskog puta. Što se tiče Sektora VI, od Avalskog puta do Bubanj potoka, i tu očekujem da ugovori sa izvođačima radova budu potpisani na proleće i da radovi tada i počnu“, kaže Drobnjak. 

Generalni direktor “Puteva Srbije” istakao je da je završetak izgradnje obilaznice oko Beograda najvažniji saobraćajni infrastrukturni projekat, dodajući da je obilaznica deo Koridora 10 i da bi trebalo da bude završena što pre. 

On dodaje da će na proleće, čim to lepo vreme dozvoli, početi i gradnja petlje i trase obilaznice od Batajnice do Dobanovaca. „Očekujem da ćemo čitavu obilaznicu od Batajnice do Bubanj potoka završiti za dve godine“, najavljuje Drobnjak. 

Gradski menadžer Aleksandar Bjelić istakao je da gradske vlasti imaju odličnu saradnju sa „Putevima Srbije“ i takođe očekuje da će kompletna obilaznica oko Beograda biti završena do kraja 2012. godine. 

Prvi radovi na važnoj saobraćajnici za Beograd počeli su u novembru 1990, da bi vrlo brzo sve stalo i ništa se nije radilo do 2006. godine. 

Deo obilaznice od Ostružnice do Ibarske magistrale otvoren je krajem 2008. godine, a svečanom otvaranju prisustvovao je ceo državni vrh, predsednik Boris Tadić, premijer Mirko Cvetković, gradonačelnik Dragan Đilas i resorni ministri. I tada je ponovoljeno da obilaznica ima veliki značaj za Beograd, a da će tek kada bude završen i deo do Bubanj potoka, ona dobiti svoj puni smisao, odnosno da će biti smanjene gužve u gradu. 

Međutim, od tada na ovoj saobraćajnici gotovo da nije ni bilo ozbiljnijih radova. Zamenjen je asfalt između Orlovače i Bubanj potoka (Kružni put) i u rad je pušten rekonstruisani tunel „Stara Straževica“. 

Država je pokazala nemar u julu 2010. godine odlukom da se izdavanje iz budžeta za drugi tunel Straževica smanji za 350 miliona dinara, a bila je planirana milijarda. 

Do sada je urađena polovina planiranog posla od predviđenih 47,7 kilometara puta, ali čak i pojedine deonice već puštene u saobraćaj nemaju profil autoputa (po dve, fizički odvojene trake u oba smera) kao što bi trebalo da bude. 

Zajmovi grade obilaznicu

Sa Evropskom investicionom bankom postignut je dogovor krajem septembra o dobijanju kredita za nastavak izgradnje dela obilaznice od Orlovače do Avale u iznosu od 40 miliona evra. Za izgradnju deonice obilaznice od Dobanovaca do Batajnice od EIB je pozajmljeno 60 miliona evra. Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) sa 25 miliona evra kreditira rekonstrukciju deonice obilaznice od Bubanj Potoka do Surčina, a sa 55 miliona evra trasu od Batajnice do Dobanovaca.

Izvor: Blic

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)