Datum:

12.06.2013. 13:34

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 3748 pregleda

Svake godine muzej poseti 200.000 ljudi, a zanimljivo je što su mnogi posetioci “povratnici”, jer se izložba neprestano menja. Poseta muzeju nezaboravno iskustvo, a izgled zgrade spektakularan.

San svakog muškarca je da vozi “porše”. Ili, bar, da poseti muzej ovog najpoželjnijeg nemačkog brenda. Muzej “Poršea” nalazi se u Štutgartu, koji se naziva i gradom automobila, jer se tu pravi i “mercedes”.

Međutim, turistički vodiči kažu da se u Štutgartu vino proizvodilo i “pre Dajmlera”, i da je ovo božansko piće važniji proizvod od automobila. Ipak, niko u Štutgart ne bi svratio na čašu vina da Ferdinand Porše 1900. godine, na Svetskoj izložbi u Parizu, nije privukao pažnju čitavog sveta svojim električnim automobilom.

Kao što “porše” ima sasvim drugačiju “ličnost” od “mercedesa”, “folksvagena”, “audija”, BMV-a i “opela”, tako je i poseta hramu posvećenom ovom brendu nezaboravno iskustvo.

Svake godine muzej poseti 200.000 ljudi, a zanimljivo je što su mnogi posetioci “povratnici”, jer se izložba neprestano menja. Ova godina je, recimo, u znaku pola veka od modela “911”, pa se neka od ovih vozila nalaze na turneji po svetu. Zbog toga se ovaj hram naziva i – “muzej na točkovima”.

Jula 2004. menadžment kompanije odlučio je da je došlo vreme za izgradnju spektakularne zgrade muzeja.

Na konkursu je učestvovalo 170 evropskih arhitektonskih firmi, a pobedio je bečki “Delugan”.

Za izgradnju koja je započela 2005. godine građevinci su utrošili 21.000 kubika betona, a muzej je otvoren 2009. godine.

Sa čeličnom konstrukcijom, zgrada ima jedinstven izgled i jedno je od prepoznatljivih obeležja Štutgarta.

Na prostoru od 5.600 kvadratnih metara izloženo je 80 istorijskih automobila i još 200 pažljivo odabranih predmeta iz istorije “Poršea”.

2
Logo kompanije je crni konj, što je i znak grada. I u samom nazivu Štutgart kriju se reči “kobila” i “konjušnica”, jer su kraljevi odvajkada cenili dobar prevoz. Pored legendarnih automobila, poput “356”, “550”, “911” i “917”, posetioci mogu da vide i izuzetna tehnička rešenja profesora Ferdinanda Poršea. A i njegovi naslednici imaju nemiran duh i strast u potrazi za novim mogućnostima.

Izložbeni prostor je moderan, sofisticiran, okrečen u belo, kako bi se što bolje istakli eksponati. Posetioci mogu da biraju da li žele da prate priču o brendu pre 1948. godine ili da direktno odu u srce izložbe, tematska ostrva s najpoznatijim vozilima.

Info

– Do muzeja se može stići i metroom, jer je udaljen samo četiri stanice od centra grada (karta 2,6 evra).
– Muzej je otvoren od devet do 18 časova, a ponedeljkom ne radi.
– Ulaznica staje osam evra za odrasle, a za decu je besplatna.
– Više o turi po fabrici u Lajpcigu. porsche-leipzig.com

Tura po fabrici

Za prave zaljubljenike organizuju se i ture po fabričkom krugu. Fabrika se nalazi u Lajpcigu i ulazak treba najaviti dva meseca ranije. Tura traje dva sata, a fotografisanje nije dozvoljeno. Oni koji žele da vide novi model “makan”, putovanje treba da planiraju u 2014. godini. Kupci, pak, mogu lično da dođu u fabriku, upoznaju se s radnicima koji su pravili vozila i svog “ljubimca” preuzmu iz “porodilišta” – sa fabričke trake.

Autor: A. Krsmanović, Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)