Datum:

04.10.2015. 11:18

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 2018 pregleda

Nakon što je doveden do bankrota i prodat kineskoj grupi Wanxiang, proizvođač luksuznih hibridnih automobila Fisker promeniće ime u Karma Automotive, po jedinom serijskom modelu koji je kompanija do sada izrađivala.

Kako bi se distancirali od starog naziva kompanije, koji se povezuje sa neuspehom, novi vlasnici odlučili su da promene ime firme.

Pri tome su sačuvali uspomenu na model Karma, koji je imao relativni tržišni uspeh, dok se Fisker nije suočio sa krizom.

Osim u nazivu kompanije, ime Karma zadržaće se i u oznaci novog hibridnog “Plug-In” modela koji će početi da se proizvodi polovinom 2016. godine.

Iako Karma Automotive ima kineskog vlasnika, sedište nove firme i proizvodni pogon nalaze se u Kaliforniji.

Bivšu kompaniju, Fisker Automotive, osnovao je 2007. godine Henrik Fisker koji je prethodno ostavio značajan trag u Aston Martinu.

Prvi model, Karma, u početku je privukao pažnju svetske automobilske javnosti, ali i imućnih američkih kupaca koji su želeli da se razlikuju od drugih na putu. Međutim, stvari su pošle neželjenim tokom polovinom 2012.

Nevolje su započele kada je Fisker objavio vanredni poziv na servis za 239 primeraka modela Karma. Kao razlog naveden je problem sa baterijama i mogućnost nastanka kratkog spoja koji bi doveo do požara, da bi se u avgustu 2012. godine jedan automobil zaista zapalio “sam od sebe” u Kaliforniji.

Zatim je došlo do zastoja u proizvodnji zbog problema sa dobavljačem pogonskih baterija koji je u međuvremenu bankrotirao. Veliki peh zadesiio je kompaniju tokom superoluje Sendi koja je krajem oktobra 2012. pogodila severoistočne krajeve SAD.

Tada je u Nju Džerziju uništeno oko 300 novih primeraka modela Karma, što je bio veliki udarac za proizvođača koji je do tada kupcima isporučio ukupno 2.000 ovih automobila.

Kako od sredine 2012. godine nije proizvela ni jedan automobil, kompanija je zapala u finansijske probleme. Osnivač, dizajner i predsednik, Henrik Fisker, bio je prinuđen da 2013. napusti firmu koja je bila pred bankrotom.

Kineski Wanxiang kupio ju je 2014. za 149,2 miliona dolara (oko 134 miliona evra).

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)