Datum:

01.05.2015. 16:29

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 3224 pregleda

“Sitroen” najavio novi krosover. Ipak, u odnosu na “sitroen C4 kaktus”, novi “erkros” je znatno veći automobil. Ima isti “šmek”, zaobljene linije, uske prednje farove i sasvim iste krovne nosače

Posle uspeha s modelom “kaktus”, francuski gigant “Sitroen” je za predstojeći Salon automobila u Šangaju (22-29. aprila) najavio novi krosover koji će dodatno napraviti gužvu u segmentu automobila koji najbrže raste i u kome se svi trude da uzmu što veći i slađi deo kolača.

 Novi adut Francuza je koncept “erkros”. Francuski proizvođač je objavio prve fotografije i specifikacije modela koji je, kako ističu u ovoj kompaniji poznatoj po originalnosti, nastao po uzoru na “kaktus”.

Zato i ne čude isti “šmek”, zaobljene linije, uski prednji farovi i sasvim isti, krovni nosači.

Ipak, u odnosu na “sitroen C4 kaktus”, novi “erkros” je znatno veći automobil. Dug je 4.580 mm, širok 2.100 mm, a visok 1.800 mm. Siluetom dominiraju ogromni točkovi od čak 22 cola.

Zanimljivo je da, za razliku od “kaktusa” koji ima spoljašnje vazdušne jastuke koji čuvaju karoseriju, “erkros” ima slične sisteme, ali na felnama! Naime, delovi felni (od lake legure) obloženi su tvrdom gumom, a želja je, kažu idejni tvorci ovog noviteta, da se spreče oštećenja prilikom parkiranja uz ivičnjake i “slične ogrebotine” u “ofroud” vožnji.

Tu su i neobični bočni otvori za vazduh na haubi, zatim trapezoidni zaštitni elementi na branicima i donjim delovima vrata i ukrasni hromirani okvir na zadnjim prozorima.

2

Vrata se pružaju preko sajtni, ulazak u automobil olakšan je zahvaljujući usecima u pragovima, ali i zadnjim vratima koja se otvaraju unazad.

Enterijer je dizajniran po uzoru na “kaktus”, s velikim digitalnim displejima u obliku tablet-uređaja umesto klasične instrument-table.

Za pogon je odabran “Plug-In” hibridni sistem. Napred se nalazi 1,6-litarski “benzinac” sa 218 KS i 275 Nm, dok je pozadi smešten elektromotor koji proizvodi 95 KS i 201 Nm.

Kombinovana snaga pogonskog sistema dostiže 313 KS, što je dovoljno da “erkros” od 0 do 100 km/č ubrza za 4,5 sekundi.

Motor emituje svega 39 grama CO2 po kilometru, a prosečna potrošnja iznosi 1,7 l/100 km.

Litijum-jonske baterije sadrže dovoljno električne energije da auto može da pređe oko 50 km samo uz pomoć elektromotora.

Za dopunu baterija na standardnoj kućnoj utičnici potrebno je tri i po časa.

Iako “Sitroen” još nije potvrdio serijsku proizvodnju, na osnovu iskustva s “kaktusom” vrlo verovatno će do toga doći naredne godine.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)