Datum:

28.07.2017. 22:30

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , , ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Srbija je već godinama na začelju evropskih zemalja kada je reč o infrastrukturi punjača za elektroautomobile, ali u poslednje vreme zabeleženi su određeni pomaci koji bude nadu da vozila na struju imaju budućnost i kod nas.

Pored visoke cene savremenih električnih automobila, koju u Srbiji prati i hronično niska kupovna moć građana, jedna od najvećih prepreka korišćenju vozila sa pogonom na električnu energiju je nedostatak odgovarajuće infrastrukture.

Vest da je prvi uređaj za punjenje električnih automobila duž koridora 10 počeo sa radom na naplatnoj stanici “Preševo”, na granici s Makedonijom, donekle budi nadu da se stvari pokreću sa mrtve tačke.

U tom smislu, treba pozdraviti najavu državnih organa da se će uskoro broj ovih stanica na autoputevima kroz Srbiju povećati na 5: uz lokacije kod Šida i Bubanj potoka, u avgustu se očekuje instaliranje još dva punjača na stanicama “Dimitrovgrad”, na ulazu i izlazu iz Bugarske, kao i “Subotica jug”, na ulazu i izlazu iz Mađarske.

Paralelno sa ovom državnom inicijativom, kompanija Delta Motors nedavno je postavila stanicu za punjenje električnih vozila u Beogradu koja će biti dostupna svim posetiocima BMW i MINI salona automobila.

Punjač je namenjen svim plug-in hibridnim i električnim automobilima, bez obzira na marku, a da bi korisnici pristupili punjaču potrebno je da se u toku radnog vremena salona jave zaposlenima na info pultu, radi dobijanja potrebnih instrukcija o korišćenju.

Kako su nam rekli u Delta Motorsu, za sada je korišćenje punjača besplatno za sve korisnike.

Punjač se može koristiti radnim danom 08:30–19:00 i subotom 9:00–15:00 i nije dostupan van radnog vremena salona.

Jedan od retkih električnih modela koji se trenutno uvozi i prodaje u našoj zemlji je BMW i3. Ovaj automobil dostupan je u čisto električnoj verziji, ali i u varijanti sa dopunskim benzinskim motorom koji služi isključivo kao generator električne energije i koji povećava autonomiju u vožnji BMW-a i3.

Od Delta Motorsa smo saznali da se (uprkos nedoumicama) u Srbiji može registovati i čisto električna verzija, naime ovaj automobil ima snagu 125kw/170ks, dok se radna zapremina motora vodi kao 0.

Procedura je ista kao i pri registraciji ostalih vozila, a BMW i3 prema gore navedenim podacima spada u kategoriju od 0-1199 ccm kada je reč o porezu. To znači da se cene registracije ovog automobila određuje na osnovu kw, i iznosi 29.000 sa novim tablicama, objašnjavaju u Delta Motorsu.

Garancija iznosi 2 godine na vozilo, bez ograničenja kliometraže, a 7 godina na bateriju. Garancija na bateriju znači da će baterija nakon isteka perioda od 7 godina biti minimum 80% SOH (state of health), odnosno da će imati 80% kapaciteta nove baterije.

Što se tiče servisa, cena je oko 16.400 dinara, a servis se obavlja na svake 2 godine. Radi se takozvani “vehicle check” uz koji je predviđena zamena kočionog ulja i polen filtera.

Nakon ovih ohrabrujućih vesti kada je reč i budućnosti elektroautomobila u Srbiji, ostaje da se nadamo da će kompanije koje se bave uvozom novih vozila, uz podršku Vlade i resornih ministarstava nastaviti da unapređuju infrastrukturu punjača, kako bi naša zemlja polako uhvatila priključak za drugim evropskim državama koje su u ovoj oblasti saobraćaja daleko odmakle.

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)