Datum:

24.05.2017. 10:11

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara pregleda

Posle pet godina od zvaničnog predstavljanja “fijata 500 L” na Salonu u Ženevi, 6. marta 2012. godine, ponos srpske industrije, dočekao je zamenu! Novi, osveženi model, ima prevashodni zadatak da nastavi tamo gde je “šumadinac” stao.

To znači da novi “fijat 500 L” mora da i dalje sačuva poziciju najprodavanijeg automobila u svom segmentu u Evropi. Cilj mu nije nimalo lak, jer je prema podacima Svetskog udruženja proizvođača automobila (OICA) kompanija “Fijat Krajsler automobili Srbija” proizvela 382.002 vozila zaključno sa 2016.

– Naslednik “fijata 500 L” još je praktičniji, sa više najsavremenije tehnologije – kažu u “Fijatu”. – On je jedinstvena kombinacija prostranosti i karaktera, tržišni lider u Evropi otkad je plasiran.

Iz ovog giganta poručuju i da nije posredi jednostavni “fejslifting” ili “zatezanje bora”, već je u suštini reč o sasvim novom proizvodu. Čak oko 40 odsto delova, koji se koriste, potpuno su novi! Pritom, svi dosadašnji modeli i varijacije (“living”, “treking”) prestaju da se proizvode.

Od sada su na sceni “tri posebna identiteta” modela “500 L” nazvani “urban”, “kros” i “vagon”.


Povećana bezbednost

Velika novina je veoma korisna funkcija autonomnog kočenja u gradskoj vožnji (Autonomous City Brake). Ovaj sistem podrške u vožnji obuhvata laserski senzor koji se nalazi na vrhu vetrobrana, kako bi pratio poziciju vozila ispred. Prilikom kretanja pri brzinama ispod 30 kilometara na čas, sistem automatski koči u slučaju neizbežnosti potencijalnog sudara. Drugi ključni delovi opreme uključuju retrovizor za praćenje dece i putnika na zadnjim sedištima. Zadnja parkirna kamera je vrhunska, sa poboljšanom rezolucijom pri uslovima loše vidljivosti i aktivnim prikazom u vidu rešetke, radi pomoći pri parkiranju.


Medijsko testiranje novog modela počelo je juče u Italiji, a zvanična prezentacija će biti 25. maja u Kragujevcu u prisustvu premijera Aleksandra Vučića i najviših funkcionera Kompanije “Fijat Krajsler automobili”. Početak prodaje zakazan je za jul. Tada će biti poznate i cene, ali ne treba očekivati da budu mnogo veće od odlazećeg modela, koji se, uz pomoć mnogobrojnih “akcija” (staro za novo, reciklaža…) u Srbiji prodavao od 9.990 evra pa naviše, naravno u zavisnosti od modela, snage motora, opreme.

Nova verzija je dizajnirana tako da naglasi pripadnost porodičnoj liniji “fijat 500”, koji slavi 60. rođendan 4. jula ove godine, naglašavajući ključne karakteristike njegovog stila, radi krajnje upečatljivog identiteta. Novi model, na primer, poseduje selektor režima vožnje koji zavisi od stila upravljanja i uslova na putu, a sve komande će imati i na volanu.

Sve tri verzije odlikuju se vrhunskim sigurnosnim funkcijama poput sistema automatskog kočenja. Što se tiče motora, zasada se zna da su u ponudi benzinski, TNG, metanski i dizel motori, snage do 120 konjskih snaga, u spoju sa petostepenim ili šestostepenim manuelnim ili Dualogic, robotičkim, automatskim prenosom.

Što se tiče vizuelnih promena, “na prvi pogled” tu su znatno izmenjeni prednji i zadnji deo vozila. Tu su napred, gornji farovi sa hromiranim elementima, kružnog i dinamičnog izgleda, a donja svetlosna grupa sa LED dnevnim svetlima, podseća na grafiku dve “nule” u oznaci 500. Ovim fino stilizovanim detaljem, novi “500 L” jasno naglašava svoj identitet čak i u mraku.

Izbor od 37 kombinacija boja

Novi “500 L” dostupan je u deset pastelnih ili metalik boja sa tri vrste krova: u boji karoserije, sjajnocrni ili beli, ili mat crni. Ukupno, korisnici imaju izbor od čak 37 kombinacija boja. Unutrašnjost je takođe potpuno nova, počev od dizajna instrument-table. Vozač takođe ima na raspolaganju inovativni TFT digitalni displej u koloru, sa kompletnim paketom korisnih informacija.

Autor: P. Živković, Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)