mb style in porto montenegro-10

Datum:

30.07.2013. 13:01

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 2549 pregleda

Sa tri razvojna prioriteta “Intelligent Drive”, “Efficient Technology” i “Essence of Luxury”, nova S‑Klasa pomera granice tehnologije na mnogim nivoima. Ne samo da je u tehnološkom smislu predvodnik među Mercedes-Benz vozilima, nego i u razvoju automobila uopšte.

Kao i od svake prethodne generacije i od nove S-Klase kupci očekuju da uspostavi standarde u svim segmentima i da opravda epitet “najbolji automobil na svetu”. Dr Diter Zeče, predsednik Upravnog odbora Daimler AG i direktor Mercedes-Benz Cars: “Naše težnje nisu bile definisane u smislu bezbednosti ili estetike, snage ili efikasnosti, komfora ili dinamičnosti, već smo želeli ‘najbolje ili ništa’ u svakom pogledu. Nijedan drugi automobil ne sadrži u sebi obećanje koje poseduje Mercedes-Benz brend kao što je to u slučaju S-Klase.”

“The Essence of Luxury” označava savršenstvo do poslednjeg detalja, suštinu luksuza. Težnja ka najboljem je posebno primetna u unutrašnjosti vozila: bez obzira da li je reč o sedištima ili klimatizaciji, komandama ili dizajnu, infotainment sistemu ili komforu i bezbednosti u zadnjem delu vozila – nove ideje, brižljiva realizacija i najviši nivo kvaliteta naglašavaju visoke standarde koje su inženjeri postavili pred sebe i pred Mercedes-Benz top model.

Isto važi i za bezbednost. Ono što smo pre deset godina započeli sa PRE-SAFE® sistemom, nastavili sa DISTRONIC PLUS sistemom sada nas vodi ka novoj dimenziji vožnje koja je sjedinila komfor i bezbednost. Mercedes-Benz to naziva “Intelligent Drive”. Obilje novih sistema novu S-Klasu čine još komfornijom i bezbednijom nego do sada.

S-Klasa je do te mere efikasna da se to čini gotovo nepojmljivim: u poslednjih deset godina Mercedes-Benz je primenom koncepta “Efficient Technology” gotovo prepolovio potrošnju goriva. Pomenimo samo motor u kategoriji snage 150 kW koji troši 4.4 l na 100 km. Koeficijent otpora vazduha nove S-Klase (cd=0.24) očigledno premašuje vrednosti prethodnog modela i uspostavlja nove standarde u ovom segmentu. Model S 300 BlueTEC HYBRID će ostvariti još niže vrednosti sa koeficijentom otpora vazduha od cd =0.23 zahvaljujući dodatnim merama aerodinamične optimizacije. Osim toga, novi model je prvi automobil na svetu kod kog su konvencionalne sijalice zamenjene LED svetlima ukazujući na dalji pravac razvoja.

Dizajn: savremeni odraz statusa i senzualnih oblina

Ljudi širom sveta na prvi pogled prepoznaju Mercedes-Benz automobil. Tipično Mercedes lice utkano je u istoriju brenda poput zlatne niti.
“Sofisticiran dizajn S-Klase je oduvek bio odraz luksuza i automobilske raskoši svog vremena. I nova S-Klasa nastavlja ovu tradiciju. Klasična arhitektura i fluidna silueta predstavljaju savremeno oličenje senzualne jednostavnosti. Dizajn je uspešno spojio sofisticiran progresivan dizajnerski izraz sa klasičnom elegancijom tridesetih godina prošlog veka – inteligencija izražena emocijama. Sportski karakter koji obiluje stilom i zavodljivi oblici sjedinjeni sa vanvremenskom jednostavnošću, nadmoć bez napora S-Klasu čine istinskom ikonom dizajna” rekao je direktor Gorden Vagener.

Da bi se naglasila nadmoć nove S-Klase i liderska težnja, povećana je maska hladnjaka. Postavljena je vertikalno i odlikuje je naglašena trodimenzionalnost. Uz produžen poklopac motora, sa fluidnim, kupolastim linijama krova i sa blago spuštenim zadnjim delom nova S-Klasa poseduje klasične proporcije limuzine. Dimenzije i prostor su oblikovani tako da S-Klasi daju prestižan izgled dok snažna linija krova naglašava njen sportski, coupé stil.

Linija kojom se naglašava karakter vozila blago se spušta od prednjeg ka zadnjem delu vozila – takozvana “Dropping Line” tipična za Mercedes-Benz brend– dajući na elegantan način strukturu boku vozila i dinamičnost čak i kada vozilo stoji. Suptilne konveksno-konkavne površine bokova čine izrazito snažnu i izduženu karoseriju koja istovremeno demonstrira uzbuđenje i smirenost. Naglašeni lukovi iznad zadnjih točkova dodatno ističu atletski karakter vozila.

Izražene površine i linije bokova nove S-Klase na uzbudljiv način se utapaju u zadnji deo vozila. Blago iskošen oblik ne samo da je elegantan već ima i aerodinamične prednosti. Gledan od pozadi horizontalne linije koje se protežu od poklopca prtljažnika do branika naglašavaju širinu vozila. Karakterističan potpis Mercedes-Benz dizajnera je uočljiv na zadnjem vetrobranskom staklu koji seče C-stub. Gornji deo stakla je zaobljen dajući vozilu coupé izgled. Šlag na torti predstavlja zadnja svetlosna grupa koja je potpuno obuhvaćena karoserijom vozila. Ovako neobična integracija svetala i njihovo brižljivo izrađena unutrašnjost upotpunjuju dizajn S-Klase do poslednjeg detalja.

LED tehnologija: prvi automobil bez konvencionalnih sijalica

Nakon približno 100 godina od prve upotrebe električnog osvetljenja u motornim vozilima, Mercedes-Benz u potpunosti prelazi na LED tehnologiju. Nova S-Klasa je prvi automobil na svetu čije unutrašnje i spoljašnje osvetljenje nema nijednu konvencionalnu sijalicu. Na taj način Mercedes-Benz nastavlja da predvodi na području osvetljenja. Funkcionalnost svetala na više nivoa je još jedna svetska inovacija: iz obzira prema ostalim učesnicima u saobraćaju koji se nalaze iza vozila intenzitet svetala sistema za kočenje se noću smanjuje ili, na primer, tokom stajanja na semaforu. Približno 500 LED dioda osvetljava kolovoz, vozilo, unutrašnjost vozila i prtljažnik. U zavisnosti od opreme, pomenuta svetla obuhvataju:

- Prednja svetla: svako sa do 56 LED dioda
– Zadnja svetlosna grupa: svako sa do 35 LED dioda (plus 4 za zadnje svetlo za maglu)
– Unutrašnje osvetljenje (uključujući i ambijentalno osvetljenje): približno 300 LED dioda

Bolju vidljivost omogućavaju dva unapređena sistema za pomoć – Adaptive Highbeam Assist Plus (Adaptivni sistem dugih svetala Plus) i Night View Assist Plus (Sistem za pomoć pri vožnji u toku noći). Zahvaljujući novoj stereo kameri i višestepenim radar davačima S-Klasa raspolaže prikazom kamere od 360 stepeni i bolje uočava potencijalnu opasnost na putu.

Pogonski sistem: vodeća efikasnost u svakoj kategoriji

Ponuda S-Klase u prvoj godini obuhvata dve hibridne verzije, model sa motorom na benzin i model sa motorom na dizel gotivo: S 400 HYBRID, S 500, S 350 BlueTEC i S 300 BlueTEC HYBRID. U pogledu efikasnosti svi modeli su vodeći u svojoj klasi sa do 20 procenata manjom potrošnjom goriva od prethodnika. Svi motori ispunjavaju zahteve Euro-6 standarda emisije izduvnih gasova. Osim toga, modeli S 400 HYBRID i S 350 BlueTEC ispunjavaju stroge kriterijume A klase efikasnosti, a model S 300 BlueTEC HYBRID čak i zahteve A+ klase.

“Nova S-Klasa dostiže vrednosti potrošnje goriva i emisije izduvnih gasova koje su se do pre nekoliko godina smatrale nemogućim, čak i za srednju klasu vozila,” ističe prof. Tomas Veber, član Upravnog odbora Daimlera zadužen za razvoj i direktor Mercedes-Benz Cars Development sektora. “A tek smo na početku naše ‘Green Leadership’ inicijative: uskoro će nam se prudružiti model S 500 Plug-In HYBRID – prva S-Klasa sa potrošnjom goriva manjom od četiri litre na 100 kilometara.” Na taj način će ponuda S-Klasa po prvi put obuhvatati kompletan asortiman, od motora na benzin i dizel gorivo do modela na benzin, dizel gorivo i plug-in hibride.

Pregled modela:

cats

Oslanjanje: prvo oslanjanje na svetu koje ima “oči”

Nova S-Klasa je prvi automobil na svetu koji je u mogućnosti da prepozna izbočine na kolovozu. Kada pomoću stereo kamere ROAD SURFACE SCAN sistem prepozna neravnine na kolovozu, MAGIC BODY CONTROL u deliću sekunde prilagođava oslanjanje novoj situaciji. Pomenuti inovativni sistem oslanjanja je dostupan kao dodatna oprema za modele sa motorom od osam cilindara. Standardna oprema nove S-Klase obuhvata Adaptivni sistem prigušenja – ADS PLUS i unapređenu verziju vazdušnog sistema oslanjanja – AIRMATIC.

Unutrašnjost: prostranstvo i spokoj

Unutrašnjost S-Klase svojom jednostavnom arhitekturom otelotvoruje klasičnu, superiornu i savremenu limuzinu. Izražajni karakter unutrašnjosti rezultat je fluidnog, senzualno elegantnog stila. Horizontalni elementi i linije stvaraju ambijent vizuelnog prostranstva i spokoja. Visok kvalitet i elegancija su usklađeni sa funkcionalnošću: dizajn unutrašnjosti S-Klase sjedinjuje komfor, prostranost i jednostavnost upravljanja na najvišem nivou.

Savršeno usklađena upotreba materijala i boja odaje utisak ekskluzivnosti. Drvena intarzija dominira posebno na glavnoj tabli i centralnoj konzoli. Metalizirane površine tastera sa završnim lakom u tri nijanse biserno bele boje naglašavaju vrhunski kvalitet.
Putnici u zadnjem delu vozila takođe uživaju u pogodnostima prve klase – u dizajnu i ekskluzivnim sedištima, paneli vrata kao i sve komande jednakog su kvaliteta kao i u prednjem delu vozila. Dodatna opcija za individualizaciju – “First Class Rear” obuhvata business centralnu konzolu koja predstavlja kombinaciju komfora i funkcionalnosti (integracija telefonske slušalice, dodatne pregrade za stvari, sklopiv stočić, itd.).

Koncept: najbolje za oba sveta

Po prvi put se u istoriji S-Klase u središtu razvoja našla limuzina sa dugim međuosovinskim rastojanjem iz koje je izvedena limuzina sa kratkim međuosovinskim rastojanjem. Razlog za to je pozicioniranje S-Klase ne samo kao prestižne limuzine već i kao limuzine sa vozačem. Za razliku od kupaca u Evropi i Severnoj Americi koji najčešće sede sami iza upravljača svoje S-Klase, kupci u Aziji najčešće imaju vozača. Zbog toga je za novu S-Klasu razvijen veliki broj novih opcija za zadnji deo vozila u pogledu komfora i bezbednosti. Nema sumnje da putnici u zadnjem delu vozila S-Klase uživaju u pogodnostima prve klase.

Putnici nove S-Klase će osetiti prednosti umerenog povećanja dimenzija vozila1: dodatnih 12 milimetara prostora za glavu vozača, 14 millimetara prostora za ramena i 10 millimetara prostora za laktove u prednjem delu vozila. Putnici uživaju u povećanom komforu u zadnjem delu vozila zahvaljujući dodatnih 14 millimetara prostora za kolena, dok je prostor za ramena povećan za 9 milimetara.

Koncept rukovanja i displeja: elegantan novi komandni centar

Dva displeja u boji TFT visoke rezolucije formata 8:3 i dijagonalom od 30.7 cm (12.3 inča) čine informacioni centar nove S-Klase. Displej sa leve strane ima ulogu instrument table pružajući vozaču sve neophodne informacije. Pomoću displeja sa desne strane upravljajte komfornim i funkcijama infotainment sistema. Neprestana potreba za integracijom dodatnih funkcija u novoj S-Klasi je dovela do daljeg razvoja celokupne operativne logike pri čemu je posebna pažnja posvećena ergonomici, operativnom komforu, bezbednosti, atraktivnosti i estetici.

Prilikom osmišljavanja komandi i funkcija displeja osnovni cilj je bio grupisanje funkcija na koherentan način u smislu dizajna i funkcionalnosti. Pored novih displeja do izražaja dolaze visokokvalitetne metalizirane površine tastera i komandi od aluminijuma koje vizuelno zaokružuju utisak. Zahvaljujući finoj strukturi metalnih površina na svakom tasteru se oseti posvećenost detaljima koja Mercedes-Benz čini tako posebnim.
Nove uprvavljačke funkcije obuhvataju telefonsku tastaturu osetljivu na dodir i proširen koncept omiljenih funkcija sa dvanaest tastera za memorisanje po izboru. Osnovni element za rukovanje je i dalje kotur na okretanje i pritiskanje sa standardnim tasterima na centralnoj konzoli za direktan pristup najvažnijim funkcijama kao i grupa tastera za sisteme za pomoć tokom vožnje.

Unos glasovnih komandi pomoću LINGUATRONIC sistema putem Speech Dialog System-a omogućava, na primer, unos kompletne adrese odjednom (one-shot input). Telefonom i audio sistemima je takođe moguće upravljati glasom. Nova opcija je čitanje tekstualnih poruka (SMS) ili mejlova.

Klima uređaj: pregršt novih funkcija za ugodnu atmosferu

Tokom sistematičnog razvoja celokupnog sistema klima uređaja posebnu pažnju smo posvetili unapređenju performansi, kvaliteta vazduha, preciznom podešavanju, nivou buke i efikasnosti.

Kao novost dostupan je AIR-BALANCE paket sa raspršivačem osveživača prostora, jonizatorom i unapređenom filtracijom. THERMOTRONIC automatski klima uređaj u zadnjem delu vozila sada raspolaže sa dve dodatne zone za poboljšan komfor. Električno grejanje oslonca za ruke je potpuno nova funkcija.

Prva u svetu nova S-Klasa Limuzina raspolaže “aktivnim sistemom parfemisanja ” koji je deo AIR-BALANCE paketa. ‘Aktivan’ znači da se sistem uključuje i isključuje manuelno uz manuelno podešavanje intenziteta. Sistem atomizacije parfema individualizuje miris u unutrašnjosti vozila.
Molekuli parfema se ne talože na presvlakama ili odeći usled čega se miris u unutrašnjosti ne menja trajno. Miris je diskretan, blag i brzo se razgrađuje.

Sedišta: mobilna kancelarija i središte uživanja

Sa brojnim novim funkcijama poput ENERGIZING funkcije masaže koja se zasniva na principu masaže vrućim kamenjem ili aktivna ventilacija sedišta sa reverzibilnim ventilatorima, Mercedes-Benz je podigao udobnost sedenja i klimatizaciju u S-Klasi na sasvim nov nivo. Razvojni tim je posebnu pažnju posvetio sedištima u zadnjem delu vozila. Izaberite jednu od pet različitih varijanti sedišta za zadnji deo vozila uključujući i Executive sedište sa podešavanjem ugla nagiba naslona do 43.5 stepeni što putnicima u zadnjem delu vozila omogućava da se u potpunosti posvete poslu ili opuštanju.

Svetski novitet predstavlja ENERGIZING funkcija masaže koja se zasniva na principu masaže vrućim kamenjem. Razvojni tim Mercedes-Benza je razvio jedinstvenu funkciju masaže sa 14 odvojenih vazdušnih komora u naslonu sedišta i integrisanim grejanjem. Na raspolaganju je šest programa za masažu od kojih su dva sa grejanjem. Pomenuta funkcija je dostupna i za sedišta u zadnjem delu vozila.

Takozvani reverzibilni ventilator je po prvi put upotrebljen u aktivnom sistemu ventilacije sedišta. Kada se aktivira funkcija ventilacije, najpre se na površinu sedišta privlači hladniji okolni vazduh. Na ovaj način se površina ugrejanog sedišta brže hladi nego sa dosadašnjim sistemima hlađenja. Nakon četiri minuta ventilator se automatski prebacuju na režim duvanja i smanjuje se intenzitet ventilacije.

Za S-Klasu sa standardnim međuosovinskim rastojanjem su dostupne dve varijante sedišta u zadnjem delu vozila (statična sedišta ili individualna sedišta sa podešavanjem od 37 stepeni), a čak pet varijanti za model sa dugim međuosovinskim rastojanjem. Za luksuzna i sedišta koja je moguće oboriti je promenjena kinematika podešavanja. Za razliku od konvencionalnog dizajna naslona sedišta, naslon se zasebno podešava tako da prostor za noge i položaj donjeg dela sedišta ostaju nepromenjeni. Nagib i položaj donjeg dela sedišta se mogu zasebno podesiti.

Maksimalan nagib naslona Executive sedišta (sa opcijom obaranja) iza sedišta suvozača je povećan sa 37 na 43.5 stepeni što predstavlja najveći nagib u luksuznom segmentu. Sedišta raspolažu osloncem za listove koji se može podešavati po dužini i nagibu. U kombinaciji sa osloncem za pete na preklopivom sedištu vozača i dodatnim jastukom postiže se ležeći položaj kojim se postavljaju novi standardi u automobilskom sektoru u pogledu komfora spavanja i odmora.

Ukoliko izaberete opciju “First Class Rear” (sa centralnom konzolom u zadnjem delu vozila) konzola u prednjem delu vozila i tunel menjača se vizuelno nastavljaju i u zadnjem delu. Opremljena je inovativnim termo držačima za čaše koji koriste Peltier tehnologiju za hlađenje ili grejanje pića tokom dužeg perioda. Nalik sedištu u avionu, centralna konzola je dostupna sa dva sklopiva stočića koja se mogu otvoriti ili zatvoriti jednom rukom.

Multimedija: mobilna koncertna dvorana

U novoj S-Klasi svoju premijeru ima potpuno nova generacija multimedijalnih sistema sa intuitivnim upravljanjem i posebnim funkcijama za koje može da zahvali vizuelizaciji i animaciji. Od ostalih inovacija tu je korisnički sistem za više korisnika koji omogućava nezavistan pristup medijima sistema za zabavu putnika sa bilo kog sedišta.

Svim audio sistemima je zajednički Mercedes-Benzov Frontbass system, po prvi pun upotrebljen u limuzini: bas zvučnici su smešteni u zid i koriste rezonantni prostor od gotovo 40 litara zapremine u poprečnim i bočnim nosačima. Usled toga konvencionalni vuferi u vratima više nisu potrebni. Srednji zvučnici u vratima su premešteni nagore. Na taj način je poboljšano prostiranje zvuka i povećan je prostor za odlaganje u vratima.

Alternativa standardnom sound sistemu sa deset zvučnika su dva visokokvalitetna audio sistema razvijena u saradnji sa vrhunskim stručnjakom za audio sisteme, kompanijom Burmester: Burmester® Surround Sound system i Burmester® High-End 3D‑Surround Sound system.

Interaktivna prezentacija sadržaja predstavlja najznačajniju odliku funkcije navigacije. Nova funkcija obuhvata animirani kompas, “Driveshow” prikaz informacija putnicima poput onog iz aviona i prikaz Google Maps na centralnoj jedinici i displejima u zadnjem delu vozila. Saobraćajne situacije se prikazuju u vidu isprekidanih linija (ne kao silueta vozila). Pomoću nove usluge Live Traffic Information podaci o saobraćaju se prenose u realnom vremenu, a navigacioni sistem raspolaže pouzdanijim informacijama o saobraćajnim prilikama.

Karoserija: maksimalna stabilnost i vrhunski dizajn manje težine

Visok nivo bezbednosti prilikom sudara, izvanredna krutost za odlično upravljanje uz veoma nizak nivo buke i vibracija su bili ciljevi prilikom razvoja karoserije nove S-Klase – hibridne aluminijumske karoserije treće generacije. Indeks težine – torziona krutost u odnosu na masu i veličinu vozila je poboljšana za 50 procenata u odnosu na prethodni model.

Od kako je devedesetih godina prošlog veka razvijen serisjki model 220, hibridna lagana konstrukcija sa optimalno podešenom kombinacijom materijala dalje se razvila u hibridnu aluminijumsku konstrukciju. Tokom ovog perioda udeo aluminijuma se povećao na više od 50 procenata. Stoga je bilo moguće zadržati gotovo istu težinu karoserije tokom 20 godina, čak je i neznatno smanjiti, uprkos većim zahtevima u pogledu komfora i bezbednosti te dodatnim funkcijama. Osim toga, u novim serijskim modelima su se na specifičnim područjima primenila nova strukturna rešenja. Sve spoljašnje površine S-Klase, uključujući krov i prednji deo karoserije, su napravljene od aluminijuma. Upotreba aluminijuma u velikom procentu je moguća zahvaljujući ugradnji niza poluproizvoda (lim, otkivci, odlivci). Sigurnosna putnička ćelija je napravljena od čelika izuzetno velike čvrstoće.

Konstrukcija male težine postignuta upotrebom odgovarajućih materijala i geometrijskom optimizacijom zajedno sa izuzetno kompleksnom tehnologijom spajanja je omogućila novoj S-Klasi da postavi nove standarde u zahtevnom luksuznom segmentu limuzina – bez povećanja mase.
Sa torzionom čvrstinom od 40.5 kN/stepenu (prethodni model: 27.5 kN/stepenu) S-Klasa postavlja novi rekord u svom segmentu.

Unapređena PRE-SAFE® zaštita: bolje sprečiti nego lečiti

Pre deset godina Mercedes-Benz je u S Klasi primenio revolucionarni koncept bezbednosti – PRE-SAFE® sistem preventivne zaštite putnika koji se od tada neprestano usavršava. Inovator na polju bezbednosti ponovo povećava nivo zaštite.

Nove PRE-SAFE® funkcije u gradskom saobraćaju sprečavaju sudar sa pešacima i vozilima ispred, rešavaju opasne situacije sa vozilima iza i unapređuju zaštitu koju već pružaju sigurnosni pojasevi.

PRE-SAFE® kočnica uočava pešake i pokreće autonomno kočenje da do sudara ne bi došlo ukoliko vozite do 50 km/h.

PRE-SAFE® PLUS je u mogućnosti da uoči neposrednu opasnost od sudara u zadnji deo vozila i da upozori vozila iza vas aktiviranjem upozoravajućih svetala koja trepere velikom brzinom. Ukoliko ne prestane opasnost od nezgode, sistem snažno aktivira kočnice smanjujući na taj način opasnost od povreda usled naglog trzaja. Usled toga se dodatno smanjuje opasnost od sekundarnih nezgoda. Neposredno pre udara se aktiviraju PRE-SAFE® preventivne mere za zaštitu putnika, pre svega reverzibilni zatezači sigurnosnih pojaseva.

U ranoj fazi udara PRE-SAFE® Impulse sistem pomoću sigurnosnih pojaseva povlači vozača i suvozača u smeru suprotnom od smera udara smanjujući na taj način opasnost od povreda u slučaju čeonog udara.

Uspostavljanje standarda u zaštiti putnika na sedištima u zadnjem delu vozila: nova funkcija u S-Klasi

Mercedes-Benz je dodatno proširio ponudu sistema bezbednosti putnika na sedištima u zadnjem delu vozila pokretnim bravama sigurnosnih pojaseva, vazdušnim jastucima za sigurnosni pojas i donji deo sedišta. Prva dva sistema obuhvata “PRE-SAFE® paket za sedišta u zadnjem delu vozila”. Kod osvetljenih pokretnih brava sigurnosnih pojaseva, električni motor automatski rasklopi i sklopi bravu. Na taj način se smanjuje mogućnost da se sigurnosni pojas olabavi u predelu kukova i grudi putnika čime je putnik bolje zaštićen u bočnom i uzdužnom pravcu.

Vazdušni jastuk za sigurnosni pojas predstavlja traku na naduvavanje smanjujući povrede grudnog koša putnika u zadnjem delu vozila u čeonom sudaru. Sedišta sa opcijom obaranja su standardno opremljena vazdušnim jastukom za donji deo sedišta smeštenim ispod presvlake jastuka sedišta. Kada oborite sedište, u slučaju nezgode, pomenuti vazdušni jastuk sprečava da putnik sklizne ispod sigurnosnog pojasa. Sve ovo je omogućilo Mercedes-Benz-u da kreira komforno sedište sa opcijom obaranja koje pruža veći stepen zaštite u slučaju nezgode u odnosu na standardni naslon.

Intelligent Drive: povezan sa svim čulima

Izbegnite nezgode i smanjite njihove posledice – je moto integralnog pristupa Mercedes-Benz istraživačkog sektora obuhvaćen nazivom “Real Life Safety”. Mercedes-Benz nepokolebljivo nastavlja proklamovanu strategiju u S-Klasi obiljem novih sistema za pomoć i unapređenim funkcijama. Komfor i bezbednost se istovremeno unapređuju. Pomenuti koncept Mercedes-Benz naziva “Intelligent Drive”. Nove funkcije se oslanjaju na isti sistem davača, novu stereo kameru i višestepene radar davače.

“Inteligentni sistemi za pomoć u toku vožnje analiziraju složene situacije i pomoću unapređenih sistema davača bolje prepoznaju potencijalne opasnosti na kolovozu,” objašnjava prof. Tomas Veber, član Upravnog odbora Daimlera odgovoran za istraživanje i direktor Mercedes-Benz Cars Development. “Figurativno govoreći, nova S-Klasa ne samo da ima oči napred, ona ima vidno polje od 360 stepeni.”

Ključni faktor je umrežavanje svih sistema koji stručnjaci za bezbednost nazivaju “fuzija davača”. Cilj je osigurati sveobuhvatnu zaštitu, ne samo vozača i putnika Mercedes-Benz vozila već i ostalih učesnika u saobraćaju.

Sistemi za pomoć obuhvataju podršku vozaču i povećavaju komfor emitovanjem vizuelnih, akustičnih i/ili taktilnih upozorenja da bi poboljšali reakciju vozača. Pojedini sistemi su u mogućnosti da preduzmu korektivne radnje u kritičnim situacijama, npr. primena autonomnog kočenje da bi se izbegla nezgoda ili da bi se umanjile posledice nezgode. U nastavku je pregled novih sistema za pomoć tokom vožnje kao i onih čija je funkcionalnost značajno unapređena:

  • DISTRONIC PLUS sa Steering Assist i Stop&Go Pilot pomaže vozaču prilikom navođenja u kolovoznoj traci i automatski prati vozila u saobraćajnoj gužvi.
  • Zahvaljujući stereo kameri BAS PLUS (sistem za pomoć tokom kočenja) sa Cross-Traffic Assist (sistem za prepoznavanje poprečnog saobraćaja) je po prvi put u mogućnosti da prepozna vozila koja dolaze sa bočne strane kao i pešake i da u skladu sa tim pojača silu kočenja kada vozač koči.
  • Ukoliko je kolovozna traka obeležena isprekidanom saobraćajnom linijom, Active Lane Keeping Assist (Aktivan sistem za prepoznavanje kolovozne trake) je u mogućnosti da prepozna vozilo u susednoj kolovoznoj traci i vozila koja vam dolaze u susret i da ciljanom primenom kočnica smanji opasnost od nehotičnog napuštanja kolovozne trake.
  • Sistem adaptivnih dugih svetala Plus omogućava da duga svetla budu neprekidno uključena, a da ne zaslepljuju vozače koji vam dolaze u susret maskiranjem dela svetlosnog snopa koji pada na drugo vozilo.
  • Night View Assist Plus (Sistem za pomoć pri vožnji u toku noći) je dodatno unapređen i dopunjen termoaktivnom kamerom. Pomenuti sistem upozorava vozača na pešake ili životinje na neosvetljenim deonicama ispred vozila tako što se automatski sa brzinomera prebacuje na jasan noćni prikaz slike sa obeleženim izvorom opasnosti. Funkcija spotlight je u mogućnosti da upozori pešake na vozilo. Na taj način je pažnja vozača usmerena na izvor opasnosti dok se istovremeno upozorava osoba na kolovozu.
  • ATTENTION ASSIST (Sistem za prepoznavanje zamora vozača) upozorava vozača na neaktivnost i pad koncentracije, stepen zamora i vreme koje je proteklo od poslednjeg kočenja. Sistem je sada aktivan u većem rasponu brzine, osetljivost sistema je moguće podesiti, a ukoliko emituje upozorenje, na COMAND displeju navigacionog sistema se prikazuje najbliže odmorište na putu.
Ako vam se ova vest dopala razmislite o tome da ostavite komentar ili je podelite sa prijateljima.
0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)