Datum:

21.09.2020. 9:14

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, , , , , ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Lexus je imao svoju evropsku premijeru novog, unapređenog modela LS sedan u varijantama 500 i 500h. Prema rečima iz luksuznog Toyota ogranka, Lexus LS donosi nove tehnologije, opremu i dizajnerska rešenja koji potvrđuju status perjanice brenda. Start prodaje novog modela u Evropi najavljen je za kraj 2020. godine.

Glavni inženjer Lexus Internationala, Toshio Asahi, ističe: “Razvijajući novi LS, želeli smo da dodatno usavršimo tih rad i komfor koji su oduvek bili odlika modela LS, još od njegove prve generacije, i od samih početaka brenda Lexus”.

Više snage, bolje vozne karakteristike

Uglađenost, prefinjenost i snaga dosadašnjeg modela LS 500h dodatno su unapređeni tehničkim rešenjima koja omogućavaju da do izražaja dođu sve prednosti visokonaponske litijum-jonske baterije.

Prilikom ovih izmena, Lexus se fokusirao na poboljšanje voznih osobina povećavajući doprinos koju baterija omogućava elektro-motoru. Kao i na dostizanje većeg dometa vozila. Cilj je bio što veći kvalitet vožnje u “normalnim” uslovima, koji čine 90% vremena provedenog na putu. Pri njima vozač samo umereno ubrzava, s malim G silama koje se pritom pojavljuju.

Kao rezultat tih promena, potrebno je manje napora za brže kretanje. Ubrzanja su ravnomernija i ujednačenija, čineći vozilo stabilnijim. To ga čini komfornijim u gradskoj vožnji, a ostvarene su i prednosti prilikom vožnje po vetrovitim rutama ili prilikom ubrzavanja na dugim usponima. Za ravnomerno i snažno ubrzanje, potrebno je samo lagano dodavanje gasa, poručuju nam iz Toyote (Lexusa).

Sa značajnijom ulogom baterije, motor može da radi na nižem broju obrtaja, što ga čini još tišim, recimo prilikom ponovnog pokretanja motora posle vožnje u EV električnom režimu.

V6 benzinski agregati i hibridna asistencija

Lexus LS 500 za istočnoevropska tržišta opremljen je benzinskim V6 motorom sa twin-turbo punjačima. Performanse ovog 3,4-litarskog benzinca koji isporučuje 416 ks i maksimalni obrtni moment od 442 Nm već na 1.600 obrtaja, poboljšane su izmenjenim vremenom promena brzina automatske transmisije sa 10 stepeni prenosa. Unapređena je i kontrola ubrizgavanja goriva, kao i novi oblik vrha klipova koji obezbeđuju bogatu smešu goriva i vazduha oko svećice. Time se smanjuje nivo buke, posebno kada je motor hladan, tvrde u japanskoj kompaniji.

Druga varijanta koja se pominje jeste hibridni Lexus LS 500h koji ispod haube krije 3.5 litarski takođe V6 benzinski motor, ali i dva elektro-motora koji ukupno generišu 354 ks. Model LS 500 trebalo bi do „stotke“ da ubrzava za 4,6 sekunde, uz maksimalnu ograničenu brzinu na 220 km/h. Leksus LS 500h je malo sporiji sa 5,1 sekundom od 0 do 100 km/h, ali i istim maksimalnim ubrzanjem.

Komfor u vožnji

Najbolji mogući komfor u vožnji oduvek je bio neizostavan kvalitet modela LS. Kao poslednje izmene, Lexus je obratio pažnju i na karakteristike pneumatika, zatim prilagodljivi sistem ogibljenja (Adaptive Variable Suspension – AVS), anti-rol ojačanja, kao i na konstrukciju sedišta koja doprinose daljim poboljšanjima.

Kada je reč o pneumaticima, smanjena je vertikalna krutost bočnih površina, što omogućava komforniju vožnju, bez uticaja na ponašanje run-flat pneumatika.

AVS sistem ogibljenja dobio je novi linearni kalem s dodatnim kapacitetom protoka unutar kontrolnog ventila. Time je dobijena veća promenljivost širine amortizera, što doprinosi boljem ponašanju na neravnim putevima. Osim boljeg komfora, ovim je poboljšan odziv na upravljaču i stabilnost vozila. Dodatnim povećanjem krutosti rol-barova postignut je ravnomerniji raspored mase prilikom kretanja vozila. Kao i lakši prolaz prilikom skretanja, a vozač sa više pouzdanja može da se osloni na praćenje linija, stoji u sopštenju iz Toyote.

Kvalitet sedišta je presudan za komfor vozača i putnika, pa je Lexus primenio nove ispune od uretana, mekši materijal za površinu sedišta, kao i deblje prelaze između ispune i presvlaka, i na bočnim ojačanjima. Kao rezultat dobijena su komfornija sedišta, s manje vibracija i boljim držanjem tela.

Potpuno automatizovano napredno parkiranje

Mnogo napora Lexus je uložio u razvoj potpuno automatizovanog sistema parkiranja pod nazivom Advanced Park. Ovaj sistem se po prvi put primenjuje upravo na novom modelu LS. Ujedno, to je prvi Lexusov sistem te vrste, kao i prvi u klasi luksuznih automobile uopšte koji ima mogućnost memorisanja. To znači da on beleži i pamti mesta koje vozač često koristi, čineći parkiranje još lakšim.

Sistem ide i dalje od prethodnih Lexusovih tehnologija pomoći pri parkiranju, nadgledajući upravljanje, položaj papučice gasa, kočnice i menjača, da bi sigurno i pouzdano izvršio sve potrebne radnje. Osim što radi ravnomerno i precizno, sistem je ujedno i brži. Vreme koje je potrebno za manevrisanje prilikom parkiranja je značajno kraće nego kod sistema drugih automobila, tvrde u Lexusu.

Pošto uoči parking mesto, vozač aktivira sistem koji koristi zvučne talase i panoramsku kameru kako bi se dobio pregled okoline u opsegu od 360 stepeni, sa svim eventualnim preprekama. Sistem automatski proračunava najbolji i najsigurniji manevar za uparkiravanje, ograničavajući brzinu vozila ukoliko je prostor uzak. Realna slika i jasna grafika na centralnom displeju obaveštavaju vozača o kretanju vozila i mogućim preprekama. Sistem funkcioniše bez obzira da li je parking mesto obeleženo linijama, pa čak i ako nema susednih automobila.

Nove tehnologije bezbednosti i pomoći vozaču

Novi Lexus LS koristi nove tehnologije kako bi podigao nivo bezbednosti i pomoći vozaču. Sa modela Lexus RX preuzeto je rešenje svetala pod nazivom BladeScan™. Pomoću brzorotirajućeg ogledala ono odbija svetlo sa LED lampi, kako bi se dobilo ujednačeno i pravilno osvetljenje u širem pojasu nego što pružaju standardni LED sistemi.

Ugrađen je takođe novi digitalni retrovizor, koji prikazuje vernu sliku sa zadnje parking kamere. To znači da pogled nije zaklonjen naslonima za glavu ili putnicima, a pregled je bolji i noću ili u vožnji po vremenskim uslovima s puno padavina. Vozač može preći sa standardnog ogledala na digitalni prikaz i podesiti osvetljenost slike, uz podešavanje veličine slike u svim pravcima, koristeći tač komande smeštene na donjem delu.

Sistem bezbednosti obuhvata i upozorenje na pešake u krugu od 360 stepeni koje pruža panoramski monitor. Tu je i novo rešenje zatezanja pojaseva uz pomoć motora, koji se aktivira kada sistem upozorenja na mogući sudar (Pre-Collision System) detektuje naglo kočenje zbog neizbežnog udara.

Novi multimedijalni sistem i poboljšani HMI

Novi LS će koristiti najnoviju Lexusovu generaciju multimedijalnih sistema.  Karakteriše ga više funkcija i poboljšane HMI mogućnosti, radi jednostavnijeg korišćenja.

Sistem se koristi pomoću novog ekrana osetljivog na dodir, dijagonale 12,3 inča, smeštenog na vrhu instrument table. Ekran je sada bliže vozaču i zakrenut prema njemu. To znači da se nalazi na dohvat ruke i drugih putnika, svih visina i građe.  Položaj ekrana ujedno ne zaklanja pogled preko donjeg dela vetrobrana.

Omogućeno je lako povezivanje pametnih telefona preko aplikacija Apple CarPlay i Android Auto, uz korišćenje popularnih aplikacija za navigaciju, zabavu i razmenu poruka. Sve to preko pomenutog multimedijalnog ekrana osetljivog na dodir.

Uz Android Auto, mogu se koristiti usluge Google Assistant i Google Maps. Prilagođene informacije moguće je povezati s kalendarom, prethodnim aktivnostima i željenim postavkama korisnika. Apple CarPlay pruža korisniku pristup dobro poznatom okruženju na njegovom iPhone® aparatu  preko multimedijalnog ekrana. iPhone se može povezati kako bi se koristile dnevne rute, telefoniralo, za razmenu poruka preko aplikacije Siri®, ali i za pristupanje aplikacijama kao što su Spotify, Audiable i podkast Apple.

Osetljivi ekran dobio je i mogućnost brzog pristupa često korišćenim kontrolama, kao što su podešavanje sedišta i uključivanje grejanja upravljača.

Ostali prekidači na upravljaču imaju od sada jednoobrazni, crni premaz, a ujedno su dobili izmenjen oblik radi lakšeg i intuitivnog korišćenja. Zbog svega toga, i za panel klima uređaja korišćen je visokosjajni piano lak kao završni premaz, čime je dobijen ujednačen izgled enterijera.

Spoljni dizajn

Lexus je izmenio spoljni izgled modela LS, posvećujući pažnju detaljima koji dizajnerski naglašavaju snagu. Prednji branik je preoblikovan tako da karakteristična vretenasta rešetka maske ima novi, tamno-metalik izgled na unutrašnjim površinama. Prednja svetla su takođe izmenjena, i smeštena su u usko kućište sa trostrukim projektorom koji čini BladeScan™. Dnevna svetla uklopljena su u prepoznatljivu “L” formu. Novi naplaci od 20 inča, s kontrastom crne boje i svetle mašinske obrade, dostupni su u verzijama višeg paketa opreme.

Manji, dodatni deo prednje maske na donjem delu branika, pomeren je napred, i ima oštrije linije, naglašavajući širinu i izgled vozila. To je dodatno istaknuto na verziji LS F SPORT, gde maska uokviruje uglove branika. Takođe, na verziji F SPORT unutrašnji deo maske je obojen crnom polusjajnom bojom, naplaci su crni s centralnim poklopcem, dok je na zadnjim svetlima korišćena kombinacija s piano crnom završnom obradom.

Poruždbine za novi Lexus LS već su startovale, a prve isporuke očekuju se krajem godine. Više detalja o cenama očekujemo u narednih nekoliko dana. Pored ovog, Lexus za sledeću godinu ima u planu i novi model LC, kao i ažurirani ES 250.

Izvor: Vrele gume

0 komentara
Ostavi komentar
Ime (*)

E-mail (*)

Komentar

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)