Datum:

28.07.2011. 22:40

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, , , ,

Statistika:

0 komentara 7711 pregleda

U novom izložbeno-prodajnom salonu kompanije Kia Motors (na Novom Beogradu, u bulevaru Milutina Milankovića 11b), juče je održana promocija nove generacije gradskog automobila Picanto.

Picanto, koji je dobio ime po francuskoj reči “piquant” ili začinjeno, ovih dana sa svojom drugom generacijom modela nastupa na srpskom tržište. Izuzetno prostran, u trovratnoj i petovratnoj verziji, ovaj model nudi atraktivan spoljni izgled, domišljatu upotrebljivost prostora, moderne tehnologije, brojne dodatke za sigurniju i udobniju vožnju, kao i snažan karakter.

Atraktivan spoljni izgled

Picanto je najnoviji član koji će se pridružiti ovoj uzbudljivoj i stilski oblikovanoj Kia porodici. Kia je napravila hrabar korak sa poslednjom verzijom svog najmanjeg modela. Automobil je izmenio karakter od simpatičnog do zrelog, lepog modela koji mami poglede atraktivnim proporcijama i izraženom dinamikom. Picantova nova forma odiše jedinstvenim samopouzdanjem i zrelošću.

Tokom poslednje tri godine Kia je prošla kroz potpunu dizajnersku metamorfozu, od ’racionalnog mainstreama’ do današnjeg ‘trendsettera’. Ovaj proces započeo je modelom Soul, ubrzao se sa Vengom i dramatičnim novim Sportageom. Navedena vozila pripadaju novoj dizajnerskoj strategiji kojom se Kia definisala kao proizvođač modernih atraktivnih automobila.

Novi moderni Picanto dug je 3.6 metara i ostaje izuzetno praktičan automobil. Ukupna dužina vozila porasla je za 60 mm uz povećanje međuosovinskog razmaka od 15 mm. Ova povećanja uz pametan unutrašnji raspored, osigurali su prostraniju putničku kabinu (prostor za noge veći je za 36 mm) i prtljažni kapacitet za 27%, odnosno, na 200 litara. Po prvi put, ovaj model dostupan je u petovratnoj i trovratnoj verziji. Novi Picanto će bez ikakve sumnje postati velik konkurent u A-segmentu.

Od napred, lice Picanta izražava snagu i prefinjenost te ima karakterističnu prednju masku kao i Kijini veći modeli Venga i Sportage. Ponuđena je oprema sa sofisticiranim LED diodama koje stvaraju utisak „tigrovih očiju“. Kombinacija agresivne prednje maske i svetala donosi sportski osećaj, posebno kada je vozilo u pokretu. Snažna, dinamična forma novog modela naglašava njegovu snagu i zrelost i potvrđuje ga kao premium izbor u A-segmentu. Ovo je još jedan primer koliko se Kia posvetila detaljima dizajnirajući ovaj model, istovremeno gradeći njegove konkurentske prednosti.

Picanta čini snažan, uravnotežen i kohezivan dizajnerski izražaj koji izbegava nepotrebnu površinsku dekoraciju i umesto toga kombinuje savremene moderne teme sa racionalnom funkcionalnošću. Trovratni model oblikovan je kako bi pokazao sportski karakter. Agresivnija ekspresija i živahniji utisak govore – ovo je automobil spreman za akciju!

Pažljivo odabrani spoljni detalji poboljšali su aerodinamiku vozila i smanjili koeficijent otpora vazduha na 0.31 Cd što je bolji rezultat od većine vozila iz A-segmenta. Kupcima je na raspolaganju oprema sa projekcijskim prednjim svetlima i LED zadnjim svetlima, čeličnim ili aluminijumskim naplatcima do 15’’ koji poboljšavaju spoljni izgled vozila.

Na srpskom tržištu ponuđen je izbor od deset različitih boja, dve nemetalik i osam metalik boja. Kupci mogu izabrati Milky bež, Srebrnu, Titan srebrnu, Galaxy crnu, Caffe mocha, Belu, Crvenu, Alice plavu, Honey zlatnu i Limun zelenu boju karoserije. 

Udobna i moderna unutrašnjost

Unutrašnjost je jednako moderna i funkcionalna kao i spoljašnjost. Picantova zrelost ogleda se u uređenju unutrašnjosti, kvalitetu materijala i mnoštvu opcija uređenja. Sofisticirana unutrašnjost kupcima nudi brojne prednosti i karakteristike koje se inače nalaze u automobilima višeg segmenta. Novi model konkurenciji nameće težak zadatak podizanja kvaliteta materijala i opcija uređenja.

Utisak prostranosti povećan je praktično raspoređenim, jednostavnim i atraktivnim osnovnim upravljačkim tasterima. Novi široki obruč upravljača i Kijina karakteristična centralna konzola mogu se pohvaliti jednostavnom i preciznom grafikom koja odražava doslednost u Kijinoj dizajnerskoj filozofiji. 

Dodatna oprema uključuje stakla sa UV zaštitom, automatsku klimu, električno podesiva spoljna ogledala, automatska prednja svetla sa funkcijom „follow me home“ kod zaključavanja automobila, pregrade za odlaganje stvari ispod putničkih sedišta i podnu konzolu sa pregradom, sklopive držače za dve čaše sa diskretnim osvetljenjem.

Postoji mogućnost odabira i druge dodatne opreme kao što su Smart Key & Button Start (sistem pokretanja vozila bez ključa), Radio/CD/MP3 audio sistem, iPod, USB + AUX priključak za audio sistem, Bluetooth hands-free priključak sa prepoznavanjem glasa, aktivni nasloni za glavu, vazdušni jastuk za vozačeva kolena, grejana prednja sedišta, grejani obruč upravljača, parking senzori i automatski ISG koji dodatno pazi na potrošnju goriva.

Da se pri oblikovanju Picanta razmišljalo o urbanom vozilu za povremene izlete van gradskih središta dokazuje prtljažni prostor. Zadnja klupa složiva je i deljiva u odnosu 60:40 što se naročito ceni kada prevozite predmete neuobičajenih dimenzija (pri tome ostaju tri sedeća mesta) i prema potrebi možete preklopiti oba zadnja sedišta. Ovaj model ima i duplo dno pa je sada prtljažnik zapremine 200 litara, dok je prethodni model nudio prostor od 157 litara.

Visokoefikasni i ekonomični motori

Svaki Picanto dolazi sa visokoefikasnim Kappa motorom koji ima smanjenu emisiju CO2 i potrošnju goriva. Oba Kijina Kappa motora opremljena su dual CVVT-om, aluminijumskim blokom, bregastom osovinom promenljive geometrije, pogonskim lancem sa nižim troškovima održavanja i ventilima sa niskim trenjem.

Manji, 1.0-litarski benzinski motor sa tri cilindra doseže maksimalnu snagu od 50 kW (69 KS), maksimalnu brzinu od 153 km/h i ubrzava od 0 do 100 km/h za 14.4 sekunde. Prosečna potrošnja goriva iznosi 4.2 l/100 km, dok je emisija CO2 pohvalnih 99 g/km.

1.0-litarski motor dolazi i u Bi-fuel izvedbi. Trocilindraš postiže 60 kW (82 KS). Kako bi smanjili brigu korisnika da li će imati dovoljno LPG-a, Bi-fuel model ima 35-litarski LPG rezervoar i 10-litarski benzinski rezervoar što omogućava dodatnih 150 km vožnje nakon što je sav LPG potrošen.

Za zahtevnije kupce namenjen je 1.25-litarski benzinski motor sa četiri cilindra i 63 kW (85 KS) snage te 121 Nm obrtnog momenta. Picanto sa tim motorom od 0 do 100 km/h stiže za 11.4 sekunde i postiže maksialnu brzinu od 171 km/h uz prosečnu potrošnju od 4.5 litra na 100 kilometara. Emisija ugljen-dioksida iznosa 105 g/km.

Svi modeli dostupni su u Kijinoj Eco-Dynamics tehnologiji (automatski stop-start – ISG, inteligentni alternator, nadograđeni startni motor i gume slabijeg otpora). Ova tehnologija omogućava smanjenje emsije CO2 između 90 i 100 g/km kako bi se što više smanjila poreska davanja (u zemljama gde postoje po tom osnovu) i povećala ekonomičnost na 4.1 do 5.6 l/100 km.

Novi Picanto ima standardnu 5-stepenu transmisiju, dok će za 1.25 l varijantu od 85 KS biti dostupna automatska 4-stepena transmisija.

Poboljšana vožnja, stabilnost i kočenje

Suspenzija i oslanjanje iz prethodnog modela razvijeni su za novi model koji ima poboljšani kvalitet i preciznost u vožnji. MacPhersonovo prednje oslanjanje unapređeno je i može se pohvaliti poboljšanim voznim osobinama, a novitet su i 12% mekše opruge. U zadnjem delu dve poprečne vođice tvrđe su 60% i imaju 29% mekše opruge.

Picantov standardni kočioni sistem sadrži ESC (sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti vozila), ABS (sistem protiv blokiranja točkova kod kočenja), EBD (elektronsku raspodelu kočione sile) i BAS (sistem za automatsko pojačavanje sile kočenja). Zaustavni put pri brzini od 100 km/h je među najboljima u klasi i iznosi 41 metar.

Poboljšana sigurnost putnika i pešaka

Nova karoserija kreirana je od čelika visoke čvrstoće i prstena u obliku petlji sa ojačanim B i C stubovima. Za zaštitu kod bočnog udara, B stub i bočne stranice ojačane su čeličnim pločama visoke čvrstoće, pojačana vrata proširena su kako bi prekrila B stub, a u prednjim vratima nalaze se poliuretanski jastučići.

Dostupna sigurnosna oprema uključuje sedam vazdušnih jastuka (sa novim vazdušnim jastukom za vozačeva kolena), ESC, HAC, aktivne prednje naslone za glavu koji služe za zaštitu od trzajne povrede vrata kod udarca od pozadi. Za dodatnu sigurnost standardan je Emergency Stop Signal (ESS) sistem. Pri naglom kočenju uključuju se zadnja stop svetla i tri puta zasvetle kako bi ostale vozače u saobraćaju upozorila na naglo zaustavljanje. Olakšano upravljanje vozilom, bolje performanse, sigurnost i čvrsta karoserija ovaj model izdvajaju kao vodeći u A-segmentu. U novom Picantu optimalno se smanjila buka i vibracije troslojnom armaturnom tablom, dvostruko učvršćenim vratima i potpuno novim merama za smanjenje buke vetra – poboljšanjima na ogledalima u vratima i radio antenom koja se nalazi na zadnjem delu krova.

Poboljšana je i sigurnost pešaka zahvaljujući modifikacijama prednjeg dela vozila (na poklopcu motora, donjem delu maske i na prednjem vetrobranu).

Revolucionarna garancija

Novi Picanto, kao i ostali Kijini modeli, nudi nenadmašnu fabričku 7-godišnju garanciju. Garancija od 7 godina, odnosno do 150.000 pređenih kilometara važi za kompletno vozilo, nije vezano za prvog vlasnika i prenosiva je na sve buduće kupce. Na taj način Kia ostaje brand sa najdužom  garancijom, ne samo u našoj zemlji, nego u celoj Evropi. Kia je jedini proizvođač vozila sa sedmogodišnjom garancijom, a time osim garancije na kvalitet svojim strankama garantuje i očuvanje vrednosti vozila.

Izvor: Kia Motors PR

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)