Datum:

10.06.2017. 23:31

Autor:

Ina

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara pregleda

Promocija novog “čeda” iz fabrike automobila u Kragujevcu zaokupila je pažnju ljubitelja vožnje, i to ne samo u Srbiji. Zna se da će novi “fijat 500L” početkom jula krenuti u osvajanje tržišta širom sveta, a tada će biti poznata i njegova cena.

Sigurno će biti nešto skuplji, jer je u drugu generaciju popularnog “šumadinca” ugrađeno oko 40 odsto novih delova. Ako se zna da je cena odlazećeg modela kada se pojavio početkom jeseni 2012. sa benzinskim motorom 1.4 i paketom opreme “pop star” bila u Srbiji 13.490 evra, a u Italiji 15.500 evra, jasno je da ni naslednik, za naše uslove, neće biti jeftin.

Ipak, ostaje nada da će “Fijat”, kao i do sada, uz programe reciklaže, biti pristupačniji za prosečnog srpskog kupca. Na poslednjem Salonu automobila, “fijat 500L” se prodavao s početnom cenom od 9.990 evra.

– Novi “fijat 500L” predstavlja naslednika najbolje prodavanog malog višenamenskog vozila u Evropi i predodređen je da obnovi i nastavi njegov uspeh – istakao je Alfredo Altavila, izvršni direktor FKA za EMEA region. – Od modela “500L” fabrika u Kragujevcu je napravila pobednika, a ovo je prvi emotivni automobil u praktičnom segmentu, kojem su dodati ličnost i stil.

Šta je, u suštini, izmenjeno, i zašto? U automobilskoj industriji je uobičajeno da kada neki od modela počne da “gubi dah” na tržištu, da zaostaje za konkurencijom, za novim modelima koji svakodnevno stižu, proizvođač izvrši takozvani fejslifting, ili redizajniranje. Obično se to radi oko pete godine od početka proizvodnje, mada ima i primera da se “zatezanje bora” uradi i posle svega tri godine.

Kompanija “Fijat-Krajsler automobili” je odlučila da posle pet godina od zvaničnog predstavljanja “fijata 500L” na Salonu u Ženevi, 6. marta 2012. godine, osveži model. Oko 40 odsto delova koji su ugrađeni u ovo vozilo potpuno je novo. Svi dosadašnji modeli i varijacije (“living”, “treking”) prestaju da se proizvode. Od sada su na sceni “tri posebna identiteta” modela “500L” nazvana “urban”, “kros” i “vagon”. Na prednjem delu vozila izmenjene su pozicije i izgled farova. Tako su gornji farovi sa hromiranim elementima, kružnog i dinamičnog izgleda, a donja svetlosna grupa je opremljena LED dnevnim svetlima.

Prednji branik u prepoznatljivoj trapezoidnoj izvedbi, sa hromiranom, ukrašenom trodimenzionalnom mrežom donje rešetke, daje ovom automobilu atraktivan i veoma elegantan izgled. Glavna stavka u zadnjem delu su hromirani umeci koji naglašavaju pripadnost ovoj liniji vozila. Svetla za maglu i vožnju unazad se nalaze u donjem delu branika. Ova promena je više funkcionalne nego stilske prirode i poboljšava efektivnost različitih svetala.

Novi “500L” će sve komande imati i na volanu – koristeći sistem UconnectTM HD Live sa sedmoinčnim “tač-skrin” ekranom visoke revolucije, uz Apple Car Play integraciju i Android AutoTM podršku. Sve tri verzije odlikuju se vrhunskim sigurnosnim funkcijama poput sistema automatskog kočenja (Autonomous City Brake), koji je u upotrebi u gradskoj vožnji, pri brzinama ispod 30 kilometara na čas. Ekskluzivni paketi omogućavaju svakom korisniku da prilagodi svoj “500L”, naglašavajući njegov stil, povezivost, udobnost i sigurnost.

Što se motora tiče, zasada se zna da su u ponudi benzinski, TNG, metanski i dizel motori, snage do 120 KS, u spoju sa petostepenim ili šestostepenim manuelnim ili Dualogic robotičkim automatskim prenosom.

Unutrašnjost je takođe potpuno nova. Prostor iza restilizovanog multifunkcionalnog upravljača, sada sa dodatim hromiranim elementima, unapređenog je dizajna, sa dva okrugla merna instrumenta (brojač obrtaja i brzinomer) na obe strane troipoinčnog grafičkog displeja u boji. Kombinacija upravljača i instrument-table poboljšava vidljivost instrumenata, što je dodatno unapređeno belim pozadinskim svetlom. Vozač takođe ima na raspolaganju inovativni TFT digitalni displej u koloru, s kompletnim paketom korisnih informacija. Ručica menjača je redizajnirana i postavljena višnje za bolju udobnost u vožnji, i ukrašena je logotipom “500”.

Povećana bezbednost

Velika novina je veoma korisna funkcija autonomnog kočenja u gradskoj vožnji (Autonomous City Brake). Ovaj sistem podrške u vožnji obuhvata laserski senzor koji se nalazi na vrhu vetrobrana, kako bi pratio poziciju vozila ispred. Prilikom kretanja pri brzinama ispod 30 km/č, sistem automatski koči novi “500 L” u slučaju neizbežnosti potencijalnog sudara.

Drugi ključni delovi opreme su retrovizor za praćenje dece, koji omogućava praćenje putnika na zadnjim sedištima, LED dnevna i parkirna svetla koja, osim što su elementi dizajna koji naglašavaju stil modela “500”, omogućavaju i izvanrednu vidljivost. Pored električnog podešavanja i zagrevanja, bočni retrovizori mogu biti izvedeni i sa električnim preklapanjem i donjim svetlima, pomoću kojih se osvetljava prostor oko vozila u uslovima lošeg osvetljenja.

Zadnja parkirna kamera je podjednako vrhunska, s poboljšanom rezolucijom pri uslovima loše vidljivosti i aktivnim prikazom u vidu rešetke, radi pomoći pri parkiranju (u ponudi od poslednjeg tromesečja ove godine).

37 kombinacija boja

Novi “500L” dostupan je u deset pastelnih ili metalik boja sa tri vrste krova: u boji karoserije, sjajno crni ili beli, ili mat crni. Ukupno, korisnici imaju izbor od čak 37 kombinacija boja.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)