Datum:

20.05.2011. 19:32

Autor:

Ina

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 4754 pregleda

Svakog dana, na putevima širom planete, događaju se hiljade saobraćajnih nesreća, iz kojih veliki broj ljudi izlazi sa teškim povredama, dok mnoge od njih imaju i tragičan kraj. Bezbednost automobila je zbog toga postala jedna od glavnih briga proizvođača modernih četvorotočkaša, koji stalno unose inovacije u svoje modele.

Da savremena tehnološka rešenja zaista mogu da spasavaju živote nedavno je pokazao i „Mercedes“. On je na NAVAK stazi u Subotištu postavio novinare za volane svojih modela, a zatim ih bacio u simulirane kritične situacije svakodnevice… Zaključak – skupi automobili smanjuju šanse da se nesreća uopšte i dogodi.

Testiranje

Događaj pod nazivom „Fascinirajuća zvezdana vožnja“ je podrazumevao testiranje najboljih četvorotočkaša nemačkog proizvođača, ali sa akcentom na sigurnosne sisteme. Sastojao se od tri dela – upravljanje automobilom bez pomoći napredne opreme, vožnja uz asistenciju tehnoloških inovacija u kritičnim situacijama, i testiranje na otvorenim putevima.

Prva provera je odmah udarila na naše vozačke sposobnosti. Modele CLS 63 AMG i SL 63 AMG je trebalo da „driftujemo“ po mokrom terenu, dok su im bili isključeni ABS, ESP, BAS i drugi napredni sistemi. Otežavajuća okolnost je bila i to što nas je pokretalo više od 500 „konja“, koji vas uz malo dodavanje gasa bukvalno lepe za sedište, a vozilo lako izbacuju iz ravnoteže. U najvećem broju pokušaja smo uspevali da koliko-toliko održimo balans uz zaista veliku borbu sa volanom. Ipak, posle jednog pomahnitalog okretanja ukrug, poprilično smo se uverili da tehnologija značajno doprinosi bezbednoj vožnji.

Kočenje

Na drugom testu trebalo je da osetimo kako se automobil bori sa naglim kočenjem po ledu, ovoga puta u SL kabrioletu sa aktiviranim sigurnosnim sistemima. Dodali smo gas, i za nekoliko sekundi išli smo 50 kilometara na čas. Već u sledećem momentu trebalo je da panično legnemo na kočnicu i da pokušamo da se sklonimo sa ledene podloge. Za nas je radila moderna tehnologija (pre svega ABS), pa se vrlo brzo vratio osećaj sigurnosti i mi smo se našli na bezbednom.

Posle toga, na probu je stavljen elektronski sistem stabilnosti (ESP), i to pri brzini od 80 kilometara na čas. Teško je opisati kako se osećate dok bez kočenja uspevate da obuzdate automobil, izbegnete nekoliko prepreka i sve to dok gume cvile, a zadnji trap se zanosi. Jedini „problem“ je što sa svakom vožnjom postajete sve uvereniji da nema tog izazova koji ne možete da postignete dok vozite ove automobile.

Primena

Kraj testiranja podrazumevao je izlazak sa NAVAK staze i vožnju od 50 kilometara magistralnim putevima. Sedeli smo u najslabijem „mercedesu“ tog dana. U pitanju je bio dizelaš C 200 sa manuelnim menjačem, koji je došao kao prava zanimacija posle „dosadnih“ automatika. Ulazak u krivine, preticanje i zaustavljanje, sve je teklo bez najmanjeg problema. Srećom, u ovoj realnoj probi nije bilo razloga da „mercedes“ demonstrira tehnologiju namenjenu za kritične situacije.

”Obični modeli”

Za potrebe „Fascinirajuće zvezdane vožnje“ nemačka kompanija je pored dva izuzetno moćna AMG modela obezbedila i nekoliko „običnih mercedesa“. Tu su bili C200, C220 CDI, E 500, SL 350, CLS 350 CDI, SL 350 CDI, E 350 4M CDI, C 350 4M CDI, C180 CGI kupe, E 350 4M i E 220 CDI.

Pomoć profesionalca

Kako bi sve proteklo bez problema i nezgoda, „Mercedes“ je za potrebe ovog događaja angažovao nekoliko profesionalnih vozača, od kojih je najatraktivnije ime Pitera Heketa. Nekadašnji vozač trkačkih automobila je jedini čovek koji je uspeo da istovremeno osvoji šampionat Australije, Formule 4.000 i Formule 3. On je tokom testiranja davao instrukcije, ali je i sam demonstrirao svoje umeće.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)