Datum:

23.10.2014. 10:27

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 5941 pregleda

Nova „tojota jaris“ napravljena u Francuskoj po meri je evropskih kupaca.

– B segment je možda najkonkurentniji automobilski segment u Evropi. Morali smo da stvorimo nešto što se stvarno ističe u gomili. Zato su naši ciljevi uključivali izbegavanje stereotipa, harmonizovanje ukupnog stila sa svim verzijama pogona i pokušaj da budemo različiti od konkurenata – objašnjava suštinu promena na „jarisu 2014“ Elvio D’Aprile, zadužen za dizajn ovog modela.

I zaista, novi „jaris“ je uspeo da sačuva sve one atribute koji su ga i učinili bestselerom, ali i da ponudi (evropskom) kupcu mnogo noviteta za skoro istu sumu novca koju je davao za prethodni model.

„Jaris“ je sada dinamičnijeg izgleda, sportske crte su naglašene, a u unutrašnjosti je sve kvalitetnije i modernije.

Centralna konzola podignuta je za 23 mm kako bi se smanjila dužina ručice menjača za 30 mm, što osigurava ergonomičniju promenu brzina, a uz to, dodata je i pregrada s poklopcem. Povećana je dijagonala ekrana osetljivog na dodir najnovijeg „tojota tač 2“ multimedijalnog sistema, sa 6,1 na 7 inča.

Tu su i potpuno nove presvlake sedišta, s novim desenom tkanine i bojom za svaki paket opreme. Razlika između paketa opreme dodatno je istaknuta većim brojem unutrašnjih kombinacija boja; crvena, bež i crna unutrašnjost sada nadopunjuju postojeću sivu/tamnosivu šemu boja.

Svaki paket ima svoj jedinstveni karakter, jer su magovi „Tojote“ hteli da privuku što više (novih) kupaca. Svaki paket opreme podrazumeva i specifičnu kombinaciju boja unutrašnjosti, ali i različite kombinacije boja raznih spoljašnjih elemenata, uključujući donju rešetku, aluminijumske naplatke, sedišta, centralnu konzolu, instrument-tablu i umetke na upravljaču.

Svi viši paketi opreme, standardno od „aktiv“ paketa, uključuju kožom presvučeni upravljač, klima-uređaj i „tojota tač 2“ multimedijalni sistem.

Sveobuhvatni spisak opcija uključuje projektorska prednja svetla s LED dnevnim pozicionim svetlima (DRL), aluminijumske naplatke od 15 i 16 inča, kameru za vožnju unazad, automatski preklopive spoljašnje retrovizore, tempomat, dvozonski klima-uređaj, zadnje podizače stakala, senzore za kišu i svetlo, bežično zaključavanje vrata i „start“ dugme, presvlake sedišta od alkantare ili kože i zatamnjena zadnja stakla.

Brojke

109 grama je emisija CO2
4,9 litara je prosečna potrošnja
99 „Konjskih snaga“ ima ovaj model

Izbor pogonske jedinice je najveći u B segmentu. Tu su dva benzinska motora, jedan dizel i jedan hibridni.

Ekipa „Novosti“ je na prvoj vožnji „jarisa 2014“ uživala u modelu sa benzinskim 1.33 dual VVT-i motorom sa 99 KS i izuzetno bogatim paketom opreme „londž plus“.

„Jaris“ je i dalje „jaris“, samo je sada još uglađeniji, bolji, okretniji. Stvoren za gradske ulice, „jaris“ će odgovoriti i na vikend-izazove, a shodno našim platežnim mogućnostima, biće idealan i za letovanje.

Cena „jarisa“ voženog na našem testu je 15.400 evra.

Bogata oprema

„Jaris“ u početnom paketu opreme „luna“ između ostalog ima ABS, EDB, ESP, TRC i BA sisteme za pomoć u vožnji. Ima i sistem za zaštitu vrata od povreda trzaja, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, bočne vazdušne jastuke, bočna ojačanja, klima-uređaj, radio MP3CD plejer, kožnu ručicu menjača, putni računar, elektropodesiva stakla, retrovizore, svetla za maglu, dnevna svetla, centralno zaključavanje, sistem za kontrolu pritiska u gumama, šestobrzinski menjač, „folou mi“ funkciju svetala, blokadu motora, daljinsko centralno zaključavanje…

Posle ovog paketa slede „stela“, „londž“ i „londž plus“, paket koji smo mi imali na testu i koji u suštini ima sve ono što možete da zamislite u savremenom autu – počevši od „tač-skrin“ ekrana, pa do kamere za vožnju unazad.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)