Datum:

02.12.2016. 10:26

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , , ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Honda Clarity FCV, koja je na japanskom tržištu dostupna od marta 2016, stigla je u dva evropska grada – London i Kopenhagen. U početku, automobil se neće naći u slobodnoj prodaji, već će biti deo promotivnih aktivnost koje će prethoditi komercijalizaciji ove vrste vozila.

Novi model, koji za pogon koristi vodonične gorivne ćelije u kojima se generiša električna energija neophodna za pokretanje ovog automobila, deo je Hondine strategije okretanja vozilima sa alternativim pogonskim sistemima. Strategija predviđa da dve trećine automobila koji izađu iz Hondinih fabrika 2030. budu modeli koje će, na ovaj ili onaj način, pogoniti električna energija.

Za sada je prednost data automobilima sa vodoničnim gorivnim ćelijama, u odnosu na one u kojima elektromotor dobija struju iz baterija, ali moguće je da će japanski proizvođač u decenijama koje slede promeniti razvojnu orijentaciju.

Prvih 6 primeraka Honde Clarity FCV koristiće se u glavnim gradovima Velike Britanije i Danske. Oni su deo programa HyFIVE koji treba da pokaže javnost da su automobili sa vodoničnim gorivnim ćelijama održivi i da se mogu ponuditi kupcima, kako u kompanijama, tako i privatnim klijentima, ravnopravno sa modelima sa konvencionalnim pogonom.

U prvoj fazi, u saobraćaj će biti uključeno 185 vozila sa vodoničnim gorivnim ćelijama raznih proizvođača, a osim u Velikoj Britaniji i Danskoj, ovi automobili krstariće putevima u Švedskoj, Nemačkoj, Austriji i Italiji.

Honda Clarity FCV predstavljena je 2015. godine. Za pogon je upotrebljen elektromotor sa 174 ks (130 kW) koji energiju dobija iz vodoničnih gorivnih ćelija. Japanska kompanija navodi da se pogonski sistem po veličini može uporediti sa 3.5 litarskim benzinskim V6 motorom, zahvaljujući čemu može lako da se smesti u vozilo tipa limuzine srednje klase. Pri tome, putnička kabina ne gubi koristan prostor i dalje ostaje prostrana i komforna.

Ipak, najvažnije podatak za ovu vrstu vozila je autonomija kretanja sa jednim punjenjem rezervoara. U Hondi tvrde da Clarity ima radijus kretanja od oko 700 km, dok prema američkom EPA standardu, koji je objektivniji, autonomija sa punim rezervoarom iznosi 589 km. Za skladištenje vodonika koristi se rezervoar visokog pritisak od 70 MPa, a da bi se potpuno napunio potrebno je oko 3 min.

Inače, cena ovog model u Japanu iznosi oko 60.000 dolara.

Pre Hondinog modela, u Evropi je 2015. stigao još jedan automobila sa vodoničnim gorivnim ćelijama – Toyota Mirai.

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)